Premium Campagnes Els (B&B Vol Liefde) schittert in Rivella-commercial, maar niet iedereen is enthousiast
Premium Campagnes Els (B&B Vol Liefde) schittert in Rivella-commercial, maar niet iedereen is enthousiast
Premium Media Facebook en Instagram tonen vanaf oktober geen politieke advertenties meer in de EU Moederbedrijf Meta neemt het besluit naar aanleiding van nieuwe Europese reclameregels.
Premium Bureaus SuperHeroes wint 'Small Agency of the Year' bij Ad Age: 'Aanmoediging voor brutale reclame' Het van oorsprong Nederlandse bureau staat op het punt om uit te breiden in zowel Los Angeles als Amsterdam.
Partnerbijdrage Mens vs. AI: Wie maakt het verschil? Wat als technologie razendsnel slimmer wordt, maar jij het verschil moet blijven maken? Hoe blijft de mens relevant in een wereld vol AI?
Partnerbijdrage 'Innovatie is onze enige constante': Patrick Molleman over zijn eerste 100 dagen bij Global Patrick Molleman is 100 dagen Managing Director van media-exploitant Global. VIA-directeur Saskia Baneke gaat met hem in gesprek.
Premium Campagnes Rijksoverheid start social-first-campagne die studenten voorbereidt op hun studietijd De campagne komt uit de koker van AndAgencyAmsterdam, dat ook tekent voor een vervolgcampagne gericht op (bijna) 18-jarigen.
Premium Media Facebook en Instagram tonen vanaf oktober geen politieke advertenties meer in de EU Moederbedrijf Meta neemt het besluit naar aanleiding van nieuwe Europese reclameregels.
Premium Bureaus SuperHeroes wint 'Small Agency of the Year' bij Ad Age: 'Aanmoediging voor brutale reclame' Het van oorsprong Nederlandse bureau staat op het punt om uit te breiden in zowel Los Angeles als Amsterdam.
Partnerbijdrage Mens vs. AI: Wie maakt het verschil? Wat als technologie razendsnel slimmer wordt, maar jij het verschil moet blijven maken? Hoe blijft de mens relevant in een wereld vol AI?
Partnerbijdrage 'Innovatie is onze enige constante': Patrick Molleman over zijn eerste 100 dagen bij Global Patrick Molleman is 100 dagen Managing Director van media-exploitant Global. VIA-directeur Saskia Baneke gaat met hem in gesprek.
Premium Campagnes Rijksoverheid start social-first-campagne die studenten voorbereidt op hun studietijd De campagne komt uit de koker van AndAgencyAmsterdam, dat ook tekent voor een vervolgcampagne gericht op (bijna) 18-jarigen.
Media Het AV-landschap kantelt en dit is het moment om te bewegen Video is versnelling, versmelting en verfijning. Erik Aaftink (IPG Mediabrands) over wat je als mediamanager en marketeer nu al kunt doen.
Premium Merkstrategie Amazon bevestigt groeiende sponsorwaarde vrouwenvoetbal met verlengde UEFA-deal De verlenging komt op een moment waarop het vrouwenvoetbal sterk in ontwikkeling is, zowel sportief als commercieel.
Premium Merkstrategie Restore Local lanceert nieuwe merkidentiteit: 'Een beweging voor en door Afrika' De campagne (door Havas Lemz) is het resultaat van een co-creatief proces met lokale gemeenschappen uit Kenia, Rwanda, Ghana en Burundi.
Partnerbijdrage Adverteren in de zorg: Vitrina verbindt merken met de zorg Vitrina maakt adverteren in de zorg mogelijk door empathie centraal te stellen.
Partnerbijdrage Bouwen aan een open videonetwerk: Talpa Media’s kijk op het grote scherm In een versnipperd videolandschap bouwt Talpa Media aan een open netwerk met focus op samenwerking, transparantie en lokaal bereik.
Premium Media Ad Alliance doet advertentieverkoop natuurzender Love Nature Ad Alliance gaat de reclameblokken tussen de natuurdocumentaires verkopen in de Nederlandse markt.
Media Het AV-landschap kantelt en dit is het moment om te bewegen Video is versnelling, versmelting en verfijning. Erik Aaftink (IPG Mediabrands) over wat je als mediamanager en marketeer nu al kunt doen.
Premium Merkstrategie Amazon bevestigt groeiende sponsorwaarde vrouwenvoetbal met verlengde UEFA-deal De verlenging komt op een moment waarop het vrouwenvoetbal sterk in ontwikkeling is, zowel sportief als commercieel.
Premium Merkstrategie Restore Local lanceert nieuwe merkidentiteit: 'Een beweging voor en door Afrika' De campagne (door Havas Lemz) is het resultaat van een co-creatief proces met lokale gemeenschappen uit Kenia, Rwanda, Ghana en Burundi.
Partnerbijdrage Adverteren in de zorg: Vitrina verbindt merken met de zorg Vitrina maakt adverteren in de zorg mogelijk door empathie centraal te stellen.
Partnerbijdrage Bouwen aan een open videonetwerk: Talpa Media’s kijk op het grote scherm In een versnipperd videolandschap bouwt Talpa Media aan een open netwerk met focus op samenwerking, transparantie en lokaal bereik.
Premium Media Ad Alliance doet advertentieverkoop natuurzender Love Nature Ad Alliance gaat de reclameblokken tussen de natuurdocumentaires verkopen in de Nederlandse markt.
Premium Artificial Intelligence 62 procent van de marketingbedrijven gebruikt AI, vooral om teksten te genereren AI-gebruik loopt voor op AI-beleid. Er is ook (te) weinig aandacht voor de ontwikkeling van AI-geletterdheid, blijkt uit onderzoek.
Artificial Intelligence Kledingplatform Otrium gebruikt AI-modellen om kleine kledingvoorraden beter te verkopen De zogeheten Ovastars zijn ontwikkeld door Dept.
Artificial Intelligence 64 procent van de Nederlandse Facebook- en Instagram-gebruikers kritisch over AI-advertenties 39 Procent van de respondenten zegt een AI-advertentie sneller te negeren dan een advertentie die door mensen is gemaakt, bijvoorbeeld.
Martech Google’s plannen houden adverteerders bezig Wat zijn Google’s AI-aangedreven vernieuwingen die effectievere reclamevoering beloven? We spraken met de top van het techbedrijf.
Premium Artificial Intelligence 62 procent van de marketingbedrijven gebruikt AI, vooral om teksten te genereren
Artificial Intelligence Kledingplatform Otrium gebruikt AI-modellen om kleine kledingvoorraden beter te verkopen
Artificial Intelligence 64 procent van de Nederlandse Facebook- en Instagram-gebruikers kritisch over AI-advertenties
Artificial Intelligence ‘Je kunt door AI veel groter en breder nadenken over hoe je jouw merk in de wereld kunt plaatsen’
Premium Merkstrategie Action: nog op koers om dit jaar gemiddeld één nieuwe winkel per dag te openen Discounter noteert opnieuw fors hogere omzet, ook zonder nieuwe winkels meegerekend.
Premium Data & Insights Google-moederbedrijf groeit door dankzij online reclames en AI Ook de advertentie-inkomsten van YouTube groeiden met circa 1 miljard dollar ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Premium Bureaus Norday maakt nieuwe website Centraal Museum Utrecht Aan de keuze ging een Europees aanbestedingstraject vooraf.
Partnerbijdrage DPG Media en StudioM brengen verhalen achter Audio Obscura tot leven in docuserie voor CUPRA Branded content-campagne trapt af met aflevering over Highway Rave op de A10.
Partnerbijdrage South African Tourism opent tender voor media en creatie Bureaus kunnen inschrijven op een driejarige opdracht voor strategie, buying en creatie in Nederland, België en Zweden.
Premium Media Prime Video in Nederland per eind augustus met reclame Prime-lidmaatschap wordt automatisch omgezet naar een abonnement met advertenties.
Premium Media Radio Veronica, Kink en Slam! grootste stijgers in eerste halfjaar Ook BNR Nieuwsradio maakt progressie, zo blijkt uit de NMO luistercijfers.
Premium Campagnes Het theekransje van Stëlz en Katja Schuurman is allesbehalve saai (en meer campagnes) Ook Kruidvat, Sunny Cars en Sendcloud spelen zichzelf in de kijker met nieuw werk.
Premium Campagnes Milieu Centraal mag doorgaan met voorlichtingscampagne over houtstoken Reclame Code Commissie stelt Milieu Centraal in het gelijk in geschil over campagne na klacht van brancheorganisatie NHK.
Premium Bureaus Digitaal marketingbureau Incubeta wil uit zijn eigen schaduw stappen: ‘Wij waren Google’s best bewaarde geheim’ Bureau met ruim 800 medewerkers werkt, ook vanuit Nederland, voor grote klanten, maar is nog minder bekend.
Premium Merkstrategie FrieslandCampina ziet omzet en winst stijgen door hogere verkoopprijzen en kostenbesparingen Zuivelgigant noemt hogere verkoopprijzen noodzakelijk om gestegen melkprijzen en inflatie te compenseren. Nettowinst steeg met bijna 26%.
Premium Bureaus Cewe en Stroom breiden samenwerking uit De nieuwe afspraken omvatten een bredere inzet op online media, strategisch advies en marktonderzoek, zowel in Nederland als België.
Premium Merkstrategie Action: nog op koers om dit jaar gemiddeld één nieuwe winkel per dag te openen Discounter noteert opnieuw fors hogere omzet, ook zonder nieuwe winkels meegerekend.
Premium Data & Insights Google-moederbedrijf groeit door dankzij online reclames en AI Ook de advertentie-inkomsten van YouTube groeiden met circa 1 miljard dollar ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Premium Bureaus Norday maakt nieuwe website Centraal Museum Utrecht Aan de keuze ging een Europees aanbestedingstraject vooraf.
Partnerbijdrage DPG Media en StudioM brengen verhalen achter Audio Obscura tot leven in docuserie voor CUPRA Branded content-campagne trapt af met aflevering over Highway Rave op de A10.
Partnerbijdrage South African Tourism opent tender voor media en creatie Bureaus kunnen inschrijven op een driejarige opdracht voor strategie, buying en creatie in Nederland, België en Zweden.
Premium Media Prime Video in Nederland per eind augustus met reclame Prime-lidmaatschap wordt automatisch omgezet naar een abonnement met advertenties.
Premium Media Radio Veronica, Kink en Slam! grootste stijgers in eerste halfjaar Ook BNR Nieuwsradio maakt progressie, zo blijkt uit de NMO luistercijfers.
Premium Campagnes Het theekransje van Stëlz en Katja Schuurman is allesbehalve saai (en meer campagnes) Ook Kruidvat, Sunny Cars en Sendcloud spelen zichzelf in de kijker met nieuw werk.
Premium Campagnes Milieu Centraal mag doorgaan met voorlichtingscampagne over houtstoken Reclame Code Commissie stelt Milieu Centraal in het gelijk in geschil over campagne na klacht van brancheorganisatie NHK.
Premium Bureaus Digitaal marketingbureau Incubeta wil uit zijn eigen schaduw stappen: ‘Wij waren Google’s best bewaarde geheim’ Bureau met ruim 800 medewerkers werkt, ook vanuit Nederland, voor grote klanten, maar is nog minder bekend.
Premium Merkstrategie FrieslandCampina ziet omzet en winst stijgen door hogere verkoopprijzen en kostenbesparingen Zuivelgigant noemt hogere verkoopprijzen noodzakelijk om gestegen melkprijzen en inflatie te compenseren. Nettowinst steeg met bijna 26%.
Premium Bureaus Cewe en Stroom breiden samenwerking uit De nieuwe afspraken omvatten een bredere inzet op online media, strategisch advies en marktonderzoek, zowel in Nederland als België.