Premium Media WPP Media stelt in Nederland verwachtingen mediabestedingen naar beneden bij Met name de analoge spotbestedingen in het eerste halfjaar bij video en audio zijn lager dan verwacht. Ook OOH stijgt minder hard.
Premium Bureaus Dept gaat in Europa aan de slag voor De Vegetarische Slager Het merk achter vleesvervangers stelt Dept aan als zijn nieuwe 'social-lead agency'.
Partnerbijdrage Vergeet wat mensen zeggen. Kijk naar wat hun brein doet. Met breinonderzoek kun je intenties veel beter voorspellen.
Partnerbijdrage Adverteren in de zorg: Vitrina verbindt merken met de zorg Vitrina maakt adverteren in de zorg mogelijk door empathie centraal te stellen.
Premium Artificial Intelligence Charlotte Zelders: 'Wat mogelijk is in een afgelegen Soedanees dorp, moet hier toch ook kunnen?' Random Pic(k) Of The Day For A Week. Nils Adriaans vraagt vakgenoten wat hen inspireert. Deze week Charlotte Zelders van Unicef (a.i.).
Premium Media WPP Media stelt in Nederland verwachtingen mediabestedingen naar beneden bij Met name de analoge spotbestedingen in het eerste halfjaar bij video en audio zijn lager dan verwacht. Ook OOH stijgt minder hard.
Premium Bureaus Dept gaat in Europa aan de slag voor De Vegetarische Slager Het merk achter vleesvervangers stelt Dept aan als zijn nieuwe 'social-lead agency'.
Partnerbijdrage Vergeet wat mensen zeggen. Kijk naar wat hun brein doet. Met breinonderzoek kun je intenties veel beter voorspellen.
Partnerbijdrage Adverteren in de zorg: Vitrina verbindt merken met de zorg Vitrina maakt adverteren in de zorg mogelijk door empathie centraal te stellen.
Premium Artificial Intelligence Charlotte Zelders: 'Wat mogelijk is in een afgelegen Soedanees dorp, moet hier toch ook kunnen?' Random Pic(k) Of The Day For A Week. Nils Adriaans vraagt vakgenoten wat hen inspireert. Deze week Charlotte Zelders van Unicef (a.i.).
Premium Martech Zalando gaat meer augmented reality gebruiken in zijn webwinkel Van e-commerce naar e(motional)-commerce, klinkt het bij de grootste Europese fashionwebwinkel.
Premium Merkstrategie Crisp krijgt financiering ABN Amro, Boukje Taphoorn in RvC Met een financieringsfaciliteit van 28 miljoen euro ondersteunt de bank het bedrijfsmodel van de online supermarkt.
Premium Media For You Agency start studiotak met Roxy Dekker-documentaire: ‘Wat werkt op socials, kunnen we doorvertalen naar langere content’ Social-first-bureau wil via eigen studiotak meer langere content produceren, onder andere voor YouTube.
Partnerbijdrage Internal branding in de praktijk - Wat Delta en CZ doen om medewerkers tot merkdragers te maken Merken worden steeds vaker afgerekend op wat ze doen in plaats van wat ze zeggen.
Partnerbijdrage DPG Media en StudioM brengen verhalen achter Audio Obscura tot leven in docuserie voor CUPRA Branded content-campagne trapt af met aflevering over Highway Rave op de A10.
Premium Customer Experience Consumentenbond waarschuwt voor schimmige claimwebsite die een telemarketeer op je afstuurt Energieclaim.info belooft consumenten tot 10 duizend euro als zij een variabel energiecontract hadden, maar lijkt alleen te spammen.
Premium Martech Zalando gaat meer augmented reality gebruiken in zijn webwinkel Van e-commerce naar e(motional)-commerce, klinkt het bij de grootste Europese fashionwebwinkel.
Premium Merkstrategie Crisp krijgt financiering ABN Amro, Boukje Taphoorn in RvC Met een financieringsfaciliteit van 28 miljoen euro ondersteunt de bank het bedrijfsmodel van de online supermarkt.
Premium Media For You Agency start studiotak met Roxy Dekker-documentaire: ‘Wat werkt op socials, kunnen we doorvertalen naar langere content’ Social-first-bureau wil via eigen studiotak meer langere content produceren, onder andere voor YouTube.
Partnerbijdrage Internal branding in de praktijk - Wat Delta en CZ doen om medewerkers tot merkdragers te maken Merken worden steeds vaker afgerekend op wat ze doen in plaats van wat ze zeggen.
Partnerbijdrage DPG Media en StudioM brengen verhalen achter Audio Obscura tot leven in docuserie voor CUPRA Branded content-campagne trapt af met aflevering over Highway Rave op de A10.
Premium Customer Experience Consumentenbond waarschuwt voor schimmige claimwebsite die een telemarketeer op je afstuurt Energieclaim.info belooft consumenten tot 10 duizend euro als zij een variabel energiecontract hadden, maar lijkt alleen te spammen.
Premium Artificial Intelligence 62 procent van de marketingbedrijven gebruikt AI, vooral om teksten te genereren AI-gebruik loopt voor op AI-beleid. Er is ook (te) weinig aandacht voor de ontwikkeling van AI-geletterdheid, blijkt uit onderzoek.
Artificial Intelligence Kledingplatform Otrium gebruikt AI-modellen om kleine kledingvoorraden beter te verkopen De zogeheten Ovastars zijn ontwikkeld door Dept.
Artificial Intelligence 64 procent van de Nederlandse Facebook- en Instagram-gebruikers kritisch over AI-advertenties 39 Procent van de respondenten zegt een AI-advertentie sneller te negeren dan een advertentie die door mensen is gemaakt, bijvoorbeeld.
Martech Google’s plannen houden adverteerders bezig Wat zijn Google’s AI-aangedreven vernieuwingen die effectievere reclamevoering beloven? We spraken met de top van het techbedrijf.
Premium Artificial Intelligence 62 procent van de marketingbedrijven gebruikt AI, vooral om teksten te genereren
Artificial Intelligence Kledingplatform Otrium gebruikt AI-modellen om kleine kledingvoorraden beter te verkopen
Artificial Intelligence 64 procent van de Nederlandse Facebook- en Instagram-gebruikers kritisch over AI-advertenties
Artificial Intelligence ‘Je kunt door AI veel groter en breder nadenken over hoe je jouw merk in de wereld kunt plaatsen’
Premium Data & Insights 7 procent minder 'vleesstunts' bij supermarkten dan vorig jaar, stelt Wakker Dier Jumbo heeft aantal vleesaanbiedingen het meest omlaag gebracht, waar Lidl en Aldi juist meer vlees aanprijzen dan vorig jaar.
Premium Digital transformation Deze app van Bram Krikke en Paul Snijder laat wandelen meer als gamen aanvoelen, met een speciale rol voor merken Merken kunnen eigen wandeltoernooien sponsoren in de app om zich in de kijker te spelen van de (jongere) doelgroep.
Premium Campagnes De Telegraaf positioneert zich als 'herkenbare stem' in outdoorcampagne: 'Zolang de feiten kloppen' Het is een van de grotere campagnes die de krant de laatste jaren uitbracht. Een pitch, gewonnen door Natwerk, ging hieraan vooraf.
Partnerbijdrage Zo houdt Signify grip op wereldwijde marketing Hoe organiseer je marketing in 70 landen zonder zorgen? Signify en iO laten zien hoe slimme marketingoperatie ruimte geeft voor strategie.
Partnerbijdrage “Marketing is niet alleen creatief, het is ook keihard meebewegen” Yacintha versterkt het bestuur van NIMA Young Professionals.
Premium Bureaus L’Agency lanceert label voor jonge content-creators Mediabureau breidt activiteiten uit met focus op jong talent.
Premium Reputatie & crisis Nederlanders vertrouwen wetenschap het meest, de regering-Schoof het minst Rathenau Instituut publiceert driejaarlijks onderzoek naar vertrouwen instituties. ‘Den Haag’ en grote ondernemingen scoren slecht.
Premium Media Onderzoek Talpa Network: 'Verruiming advertentiemogelijkheden Ster duwt commerciële media de markt uit' Talpa Network liet Station 10 onderzoek doen. Rapport aangeboden aan het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.
Premium Artificial Intelligence Kamer wil mensen auteursrecht geven op gezicht, stem en uiterlijk in strijd tegen deepfakes D66, GroenLinks-PvdA, NSC en VVD pleiten voor aansluiting bij Deens wetsvoorstel.
Premium Merkstrategie Overname leidt tot retailmedianetwerk van bijna 4000 schermen Rap Media neemt de Octocast-software over van branchegenoot UW-s en kan nu een completer platform genaamd Rrun aanbieden.
Premium Media ‘Mensen waarderen reclame bij streaming-content meer’ Wat zijn de ontwikkelingen rond streaming-platforms met reclame? Ad Alliance deelt inzichten en cijfers. 'Inmiddels zo'n 450 adverteerders.'
Campagnes ASN’s campagne opent gevoelig en inspirerend, maar de concrete relevantie moet nog volgen CAMPAGNEPRAAT | Bol & Krouwel zijn het eens. Een frisse start, met liefde gemaakt, maar kan 'Nu al zin in morgen' ook vandaag al overtuigen?
Premium Data & Insights 7 procent minder 'vleesstunts' bij supermarkten dan vorig jaar, stelt Wakker Dier Jumbo heeft aantal vleesaanbiedingen het meest omlaag gebracht, waar Lidl en Aldi juist meer vlees aanprijzen dan vorig jaar.
Premium Digital transformation Deze app van Bram Krikke en Paul Snijder laat wandelen meer als gamen aanvoelen, met een speciale rol voor merken Merken kunnen eigen wandeltoernooien sponsoren in de app om zich in de kijker te spelen van de (jongere) doelgroep.
Premium Campagnes De Telegraaf positioneert zich als 'herkenbare stem' in outdoorcampagne: 'Zolang de feiten kloppen' Het is een van de grotere campagnes die de krant de laatste jaren uitbracht. Een pitch, gewonnen door Natwerk, ging hieraan vooraf.
Partnerbijdrage Zo houdt Signify grip op wereldwijde marketing Hoe organiseer je marketing in 70 landen zonder zorgen? Signify en iO laten zien hoe slimme marketingoperatie ruimte geeft voor strategie.
Partnerbijdrage “Marketing is niet alleen creatief, het is ook keihard meebewegen” Yacintha versterkt het bestuur van NIMA Young Professionals.
Premium Bureaus L’Agency lanceert label voor jonge content-creators Mediabureau breidt activiteiten uit met focus op jong talent.
Premium Reputatie & crisis Nederlanders vertrouwen wetenschap het meest, de regering-Schoof het minst Rathenau Instituut publiceert driejaarlijks onderzoek naar vertrouwen instituties. ‘Den Haag’ en grote ondernemingen scoren slecht.
Premium Media Onderzoek Talpa Network: 'Verruiming advertentiemogelijkheden Ster duwt commerciële media de markt uit' Talpa Network liet Station 10 onderzoek doen. Rapport aangeboden aan het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.
Premium Artificial Intelligence Kamer wil mensen auteursrecht geven op gezicht, stem en uiterlijk in strijd tegen deepfakes D66, GroenLinks-PvdA, NSC en VVD pleiten voor aansluiting bij Deens wetsvoorstel.
Premium Merkstrategie Overname leidt tot retailmedianetwerk van bijna 4000 schermen Rap Media neemt de Octocast-software over van branchegenoot UW-s en kan nu een completer platform genaamd Rrun aanbieden.
Premium Media ‘Mensen waarderen reclame bij streaming-content meer’ Wat zijn de ontwikkelingen rond streaming-platforms met reclame? Ad Alliance deelt inzichten en cijfers. 'Inmiddels zo'n 450 adverteerders.'
Campagnes ASN’s campagne opent gevoelig en inspirerend, maar de concrete relevantie moet nog volgen CAMPAGNEPRAAT | Bol & Krouwel zijn het eens. Een frisse start, met liefde gemaakt, maar kan 'Nu al zin in morgen' ook vandaag al overtuigen?