Premium Artificial Intelligence Dagelijks AI-gebruik door Nederlanders in 5 maanden bijna verdubbeld Gebruik van AI neemt toe, net als optimisme over de kansen én zorgen rondom baanverlies.
Carriere Deze (invloedrijke) vakgenoten hebben een nieuwe baan Nu steeds meer mensen terugkeren naar kantoor, maken ook heel wat (bekende) vakgenoten bekend dat ze van baan wisselen. Een overzicht.
Partnerbijdrage Recruitment is geen HR-ding meer. Het is merkstrategie. Waarom recruitment marketing niet werkt zonder performance branding
Partnerbijdrage Wat mensen drijft en wat daaronder zit Waarom dieper inzicht in waarden en drijfveren essentieel is voor impactvolle communicatie.
Premium Influencer marketing Sophie van der Schaft: 'Ik herken dit: niet altijd zichtbaar zijn, maar wel doelgericht bouwen aan iets dat blijft' Random Pic(k) Of The Day For A Week. Nils Adriaans vraagt vakgenoten wat hen inspireert. Ditmaal Sophie van der Schaft (AndAgencyAmsterdam).
Premium Artificial Intelligence Dagelijks AI-gebruik door Nederlanders in 5 maanden bijna verdubbeld Gebruik van AI neemt toe, net als optimisme over de kansen én zorgen rondom baanverlies.
Carriere Deze (invloedrijke) vakgenoten hebben een nieuwe baan Nu steeds meer mensen terugkeren naar kantoor, maken ook heel wat (bekende) vakgenoten bekend dat ze van baan wisselen. Een overzicht.
Partnerbijdrage Recruitment is geen HR-ding meer. Het is merkstrategie. Waarom recruitment marketing niet werkt zonder performance branding
Partnerbijdrage Wat mensen drijft en wat daaronder zit Waarom dieper inzicht in waarden en drijfveren essentieel is voor impactvolle communicatie.
Premium Influencer marketing Sophie van der Schaft: 'Ik herken dit: niet altijd zichtbaar zijn, maar wel doelgericht bouwen aan iets dat blijft' Random Pic(k) Of The Day For A Week. Nils Adriaans vraagt vakgenoten wat hen inspireert. Ditmaal Sophie van der Schaft (AndAgencyAmsterdam).
Premium Artificial Intelligence Meta stond chatbots toe te flirten met kinderen Ook mogen Meta-bots foute medische informatie geven en gebruikers helpen beargumenteren dat zwarte mensen ‘dommer zijn dan witte mensen’.
PR Klant kaart 'valse reclame' aan, maar Hema bewijst haar ongelijk Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Premium PR Onderzoek marketeers: PR mist creatieve slagkracht ondanks ‘earned-first-trend' Meer dan de helft marketeers ziet PR als puur functioneel instrument.
Partnerbijdrage Dit doet Loeki de Leeuw voor jouw merk De iconische reclameleeuw is ruim 4 jaar terug op de Nederlandse televisie. Wie is hij, hoe wordt hij gemaakt en wat heeft jouw merk eraan?
Partnerbijdrage Marketing draait niet om cijfers, maar om gedrag Jouw werk draait om motivatie, invloed en gedragsverandering. Waarom zijn we daar als mens zó gevoelig voor?
Reputatie & crisis Campagne van Jaguar had de reputatietoets nooit mogen doorstaan Verkoop Jaguar liet forse daling zien, misschien niet direct het gevolg van de campagne, maar die hielp ook niet.
Premium Artificial Intelligence Meta stond chatbots toe te flirten met kinderen Ook mogen Meta-bots foute medische informatie geven en gebruikers helpen beargumenteren dat zwarte mensen ‘dommer zijn dan witte mensen’.
PR Klant kaart 'valse reclame' aan, maar Hema bewijst haar ongelijk Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Premium PR Onderzoek marketeers: PR mist creatieve slagkracht ondanks ‘earned-first-trend' Meer dan de helft marketeers ziet PR als puur functioneel instrument.
Partnerbijdrage Dit doet Loeki de Leeuw voor jouw merk De iconische reclameleeuw is ruim 4 jaar terug op de Nederlandse televisie. Wie is hij, hoe wordt hij gemaakt en wat heeft jouw merk eraan?
Partnerbijdrage Marketing draait niet om cijfers, maar om gedrag Jouw werk draait om motivatie, invloed en gedragsverandering. Waarom zijn we daar als mens zó gevoelig voor?
Reputatie & crisis Campagne van Jaguar had de reputatietoets nooit mogen doorstaan Verkoop Jaguar liet forse daling zien, misschien niet direct het gevolg van de campagne, maar die hielp ook niet.
Premium Artificial Intelligence Nederlandse startup die AI-fashionmodellen maakt verkocht aan branchegenoot Startup Lalaland.ai boekt succes met het genereren van AI-modellen voor de kledingindustrie.
Artificial Intelligence 62 procent van de marketingbedrijven gebruikt AI, vooral om teksten te genereren AI-gebruik loopt voor op AI-beleid. Er is ook (te) weinig aandacht voor de ontwikkeling van AI-geletterdheid, blijkt uit onderzoek.
Artificial Intelligence Kledingplatform Otrium gebruikt AI-modellen om kleine kledingvoorraden beter te verkopen De zogeheten Ovastars zijn ontwikkeld door Dept.
Artificial Intelligence 64 procent van de Nederlandse Facebook- en Instagram-gebruikers kritisch over AI-advertenties 39 Procent van de respondenten zegt een AI-advertentie sneller te negeren dan een advertentie die door mensen is gemaakt, bijvoorbeeld.
Premium Artificial Intelligence Nederlandse startup die AI-fashionmodellen maakt verkocht aan branchegenoot
Artificial Intelligence 62 procent van de marketingbedrijven gebruikt AI, vooral om teksten te genereren
Artificial Intelligence Kledingplatform Otrium gebruikt AI-modellen om kleine kledingvoorraden beter te verkopen
Artificial Intelligence 64 procent van de Nederlandse Facebook- en Instagram-gebruikers kritisch over AI-advertenties
Carriere Prijswinnend TBWA-duo stapt over naar Ace Voor 'het Borstkankeralfabet' wonnen Hannah Sterke en Nina Mispelblom Beyer een bronzen Leeuw.
Premium Contentmarketing Politieke advertenties blijven ook mogelijk zonder big tech, leggen DDMA en Opt Out Advertising uit Branchevereniging en advertentiebedrijf willen politieke partijen en uitgevers informeren nu Meta en Google stoppen met politieke reclames.
Premium Media ACM wijst online platforms op hun verantwoordelijkheid in verkiezingstijd De toezichthouder heeft twaalf grote online platforms een brief gestuurd over hun verplichtingen rond de Digital Services Act.
Partnerbijdrage Campagnetracking wordt passief Geen aannames, maar echt consumentengedrag: zo krijg je zicht op het medialandschap.
Partnerbijdrage Zo helpt Dtch Digitals merken internationaal groeien Samen met Google combineert het bureau slimme data en lokale inzichten om nieuwe markten te vinden en klanten wereldwijd te laten groeien.
Premium Data & Insights Twee op de drie jongvolwassenen kent Sail niet Zeilfeest heeft - door corona - tien jaar niet plaatsgevonden, blijkt uit onderzoek. De bekendheid is daarom gekelderd.
Carriere Leidinggeven: ben je al aan de beurt? Goed zijn in je vak betekent niet dat je ook kunt leidinggeven. Vincent Mispelblom Beyer over wanneer het daar (eventueel) tijd voor is.
Premium Campagnes Douane verleidt vakantiegangers met 'rariteitenkabinet' (en meer campagnes) Van backpackers tot sporthelden: de Kamer van Koophandel, Viaplay, Prominent en de Nederlandse douane lanceren opvallend nieuw werk.
Premium Media Veroordeelde Peter Gillis keert terug op SBS6 met nieuw seizoen Massa is Kassa Opnames voor het nieuwe seizoen lopen nog. De nieuwe reeks start op 31 oktober, bevestigt Talpa.
Premium Bureaus Digitaal marketingbureau Van Dyck Brown is op overnamepad Websitebouwer Yellow Lemon Tree ingelijfd. Van Dyck Brown staat open voor meer overnames.
Premium Bureaus Lexa valt voor AndAgencyAmsterdam, dat in Nederland de pr van de datingdienst gaat verzorgen De samenwerking richt zich op het vergroten van Lexa's zichtbaarheid onder millennials en het versterken van connecties.
Premium Bureaus Heineken kiest activatiebureau Megawatt na festival-pitch De pitch ging tussen vier bureaus. Op Lowlands is komend weekend 'Café de Lage Landen' te vinden.
Carriere Prijswinnend TBWA-duo stapt over naar Ace Voor 'het Borstkankeralfabet' wonnen Hannah Sterke en Nina Mispelblom Beyer een bronzen Leeuw.
Premium Contentmarketing Politieke advertenties blijven ook mogelijk zonder big tech, leggen DDMA en Opt Out Advertising uit Branchevereniging en advertentiebedrijf willen politieke partijen en uitgevers informeren nu Meta en Google stoppen met politieke reclames.
Premium Media ACM wijst online platforms op hun verantwoordelijkheid in verkiezingstijd De toezichthouder heeft twaalf grote online platforms een brief gestuurd over hun verplichtingen rond de Digital Services Act.
Partnerbijdrage Campagnetracking wordt passief Geen aannames, maar echt consumentengedrag: zo krijg je zicht op het medialandschap.
Partnerbijdrage Zo helpt Dtch Digitals merken internationaal groeien Samen met Google combineert het bureau slimme data en lokale inzichten om nieuwe markten te vinden en klanten wereldwijd te laten groeien.
Premium Data & Insights Twee op de drie jongvolwassenen kent Sail niet Zeilfeest heeft - door corona - tien jaar niet plaatsgevonden, blijkt uit onderzoek. De bekendheid is daarom gekelderd.
Carriere Leidinggeven: ben je al aan de beurt? Goed zijn in je vak betekent niet dat je ook kunt leidinggeven. Vincent Mispelblom Beyer over wanneer het daar (eventueel) tijd voor is.
Premium Campagnes Douane verleidt vakantiegangers met 'rariteitenkabinet' (en meer campagnes) Van backpackers tot sporthelden: de Kamer van Koophandel, Viaplay, Prominent en de Nederlandse douane lanceren opvallend nieuw werk.
Premium Media Veroordeelde Peter Gillis keert terug op SBS6 met nieuw seizoen Massa is Kassa Opnames voor het nieuwe seizoen lopen nog. De nieuwe reeks start op 31 oktober, bevestigt Talpa.
Premium Bureaus Digitaal marketingbureau Van Dyck Brown is op overnamepad Websitebouwer Yellow Lemon Tree ingelijfd. Van Dyck Brown staat open voor meer overnames.
Premium Bureaus Lexa valt voor AndAgencyAmsterdam, dat in Nederland de pr van de datingdienst gaat verzorgen De samenwerking richt zich op het vergroten van Lexa's zichtbaarheid onder millennials en het versterken van connecties.
Premium Bureaus Heineken kiest activatiebureau Megawatt na festival-pitch De pitch ging tussen vier bureaus. Op Lowlands is komend weekend 'Café de Lage Landen' te vinden.