Premium Contentmarketing Facebook en Instagram zien advertentie-inkomsten hard stijgen Moederbedrijf Meta noteert een omzetgroei van 22 procent ten opzichte van een jaar geleden. De nettowinst ligt liefst 36 procent hoger.
Carriere Jos Govaart stopt als voorzitter Logeion Zijn termijn als voorzitter bij de beroepsvereniging voor communicatieprofessionals loopt na bijna drie jaar af.
Advertorial Hoe creatieve optimalisatie je impact verdrievoudigt Van awareness tot conversie: Teads laat zien hoe je met slimme optimalisatie één creatief idee kunt laten werken op alle touchpoints.
Partnerbijdrage 'Innovatie is onze enige constante': Patrick Molleman over zijn eerste 100 dagen bij Global Patrick Molleman is 100 dagen Managing Director van media-exploitant Global. VIA-directeur Saskia Baneke gaat met hem in gesprek.
Premium Bureaus Mooi the agency verwelkomt Estée Lauder Companies Het PR- en communicatiebureau keert na drie jaar terug als vaste partner voor het Amerikaanse cosmeticabedrijf.
Premium Contentmarketing Facebook en Instagram zien advertentie-inkomsten hard stijgen Moederbedrijf Meta noteert een omzetgroei van 22 procent ten opzichte van een jaar geleden. De nettowinst ligt liefst 36 procent hoger.
Carriere Jos Govaart stopt als voorzitter Logeion Zijn termijn als voorzitter bij de beroepsvereniging voor communicatieprofessionals loopt na bijna drie jaar af.
Advertorial Hoe creatieve optimalisatie je impact verdrievoudigt Van awareness tot conversie: Teads laat zien hoe je met slimme optimalisatie één creatief idee kunt laten werken op alle touchpoints.
Partnerbijdrage 'Innovatie is onze enige constante': Patrick Molleman over zijn eerste 100 dagen bij Global Patrick Molleman is 100 dagen Managing Director van media-exploitant Global. VIA-directeur Saskia Baneke gaat met hem in gesprek.
Premium Bureaus Mooi the agency verwelkomt Estée Lauder Companies Het PR- en communicatiebureau keert na drie jaar terug als vaste partner voor het Amerikaanse cosmeticabedrijf.
Merkstrategie Trending deze week: Hoe leeftijdsrestricties social media veranderen voor jongeren Waarom je je social strategie moet heroverwegen
Carriere Lara Steenvoorden hoofdredacteur Women’s Health In haar nieuwe functie houdt ze toezicht op alle redactionele inhoud op zowel print- als digitale platforms.
Premium Merkstrategie Chinese e-commercereus JD.com doet overnamebod op moederbedrijf MediaMarkt Chinese gigant wil groeien in Europa en biedt 2,2 miljard euro om eigenaar te worden van MediaMarkt en Saturn.
Partnerbijdrage Marketeer, vergeet de midfunnel niet! Merken winnen niet meer op mediabereik, maar op culturele relevantie. Focus daarom veel meer op de midfunnel, betoogt Henk Boersen van ACE.
Partnerbijdrage Bouwen aan een open videonetwerk: Talpa Media’s kijk op het grote scherm In een versnipperd videolandschap bouwt Talpa Media aan een open netwerk met focus op samenwerking, transparantie en lokaal bereik.
Premium Bureaus BMW Group kiest dentsu als strategische mediapartner In de pitch werd Publicis verslagen.
Merkstrategie Trending deze week: Hoe leeftijdsrestricties social media veranderen voor jongeren Waarom je je social strategie moet heroverwegen
Carriere Lara Steenvoorden hoofdredacteur Women’s Health In haar nieuwe functie houdt ze toezicht op alle redactionele inhoud op zowel print- als digitale platforms.
Premium Merkstrategie Chinese e-commercereus JD.com doet overnamebod op moederbedrijf MediaMarkt Chinese gigant wil groeien in Europa en biedt 2,2 miljard euro om eigenaar te worden van MediaMarkt en Saturn.
Partnerbijdrage Marketeer, vergeet de midfunnel niet! Merken winnen niet meer op mediabereik, maar op culturele relevantie. Focus daarom veel meer op de midfunnel, betoogt Henk Boersen van ACE.
Partnerbijdrage Bouwen aan een open videonetwerk: Talpa Media’s kijk op het grote scherm In een versnipperd videolandschap bouwt Talpa Media aan een open netwerk met focus op samenwerking, transparantie en lokaal bereik.
Premium Bureaus BMW Group kiest dentsu als strategische mediapartner In de pitch werd Publicis verslagen.
Premium Artificial Intelligence 62 procent van de marketingbedrijven gebruikt AI, vooral om teksten te genereren AI-gebruik loopt voor op AI-beleid. Er is ook (te) weinig aandacht voor de ontwikkeling van AI-geletterdheid, blijkt uit onderzoek.
Artificial Intelligence Kledingplatform Otrium gebruikt AI-modellen om kleine kledingvoorraden beter te verkopen De zogeheten Ovastars zijn ontwikkeld door Dept.
Artificial Intelligence 64 procent van de Nederlandse Facebook- en Instagram-gebruikers kritisch over AI-advertenties 39 Procent van de respondenten zegt een AI-advertentie sneller te negeren dan een advertentie die door mensen is gemaakt, bijvoorbeeld.
Martech Google’s plannen houden adverteerders bezig Wat zijn Google’s AI-aangedreven vernieuwingen die effectievere reclamevoering beloven? We spraken met de top van het techbedrijf.
Premium Artificial Intelligence 62 procent van de marketingbedrijven gebruikt AI, vooral om teksten te genereren
Artificial Intelligence Kledingplatform Otrium gebruikt AI-modellen om kleine kledingvoorraden beter te verkopen
Artificial Intelligence 64 procent van de Nederlandse Facebook- en Instagram-gebruikers kritisch over AI-advertenties
Artificial Intelligence ‘Je kunt door AI veel groter en breder nadenken over hoe je jouw merk in de wereld kunt plaatsen’
Premium Campagnes Samuel L. Jackson promoot de 'motherf*ckin' wind farms' van Vattenfall Wereldberoemde acteur speelt de hoofdrol in de nieuwste Vattenfall-campagne, waarin hij een wel heel bijzondere snack eet.
Premium Merkstrategie Leaseweb nieuwe shirtsponsor AZ Het technologiebedrijf volgt daarmee het huidige sponsorschap met vastgoedbedrijf Elfi op met een meerjarige overeenkomst.
Premium Digital transformation Spotify blijft meer abonnees trekken en richt zijn pijlen nadrukkelijker op adverteerders Muziekplatform laat adverteerders nu ook audioreclames ontwikkelen met behulp van AI-stemmen.
Partnerbijdrage Internal branding in de praktijk - Wat Delta en CZ doen om medewerkers tot merkdragers te maken Merken worden steeds vaker afgerekend op wat ze doen in plaats van wat ze zeggen.
Partnerbijdrage Shell tankstations als virtuele autoshowroom voor Hyundai INSTER Media-inzet bij Shell zorgde voor een meer dan verdubbeling van de model overweging van de Hyundai INSTER.
Premium Merkstrategie Prijsstijgingen van 20 procent stuwen omzetgroei moederbedrijf Douwe Egberts: 'zeer tevreden met onze resultaten' Volgens het concern zijn prijsstijgingen noodzakelijk omdat het meer moet betalen voor ongebrande koffiebonen.
Premium Bureaus The Family verwelkomt 5 klanten, UpToMore kiest voor nxt agency en Dunkin’ gaat TikTok: dit is het laatste accountnieuws Welk bureau werkt voor welke klant, welk merk wisselt van bureau en wie wint welke pitch? We praten je bij over het laatste accountnieuws.
Premium Reputatie & crisis Op LinkedIn delen dat je lekker op vakantie bent: 'geef meer context dan 'ik ben offline' Een personal branding-expert geeft tips om een goede vakantiegerelateerde LinkedIn-post te maken. 'LinkedIn is namelijk geen Instagram'.
Artificial Intelligence Waarom AI mijn nieuwe zwembroek niet mag uitzoeken Lucas Nutbey ziet door de komst van genAI als zoekmachine het (semi)gerichte targetingspel een stuk ingewikkelder worden.
Carriere Menno van der Hoeven client lead Out of Home Masters Hij wordt verantwoordelijk voor het versterken van klantrelaties en het verder uitbouwen van het klantenportfolio.
Premium Digital transformation Google's AI-modus heeft al 100 miljoen gebruikers, maar techreus noemt SEO nog steeds belangrijk SEO blijft belangrijk om te verschijnen in Google's - controversiële - AI Overviews, stelt een topman.
Premium Campagnes Almere City FC viert jubileumseizoen met het Shirt van de Stad FC Almere bestaat 20 jaar, Almere 50 jaar en de provincie Flevoland 40 jaar, tijd voor een jubileumshirt.
Premium Campagnes Samuel L. Jackson promoot de 'motherf*ckin' wind farms' van Vattenfall Wereldberoemde acteur speelt de hoofdrol in de nieuwste Vattenfall-campagne, waarin hij een wel heel bijzondere snack eet.
Premium Merkstrategie Leaseweb nieuwe shirtsponsor AZ Het technologiebedrijf volgt daarmee het huidige sponsorschap met vastgoedbedrijf Elfi op met een meerjarige overeenkomst.
Premium Digital transformation Spotify blijft meer abonnees trekken en richt zijn pijlen nadrukkelijker op adverteerders Muziekplatform laat adverteerders nu ook audioreclames ontwikkelen met behulp van AI-stemmen.
Partnerbijdrage Internal branding in de praktijk - Wat Delta en CZ doen om medewerkers tot merkdragers te maken Merken worden steeds vaker afgerekend op wat ze doen in plaats van wat ze zeggen.
Partnerbijdrage Shell tankstations als virtuele autoshowroom voor Hyundai INSTER Media-inzet bij Shell zorgde voor een meer dan verdubbeling van de model overweging van de Hyundai INSTER.
Premium Merkstrategie Prijsstijgingen van 20 procent stuwen omzetgroei moederbedrijf Douwe Egberts: 'zeer tevreden met onze resultaten' Volgens het concern zijn prijsstijgingen noodzakelijk omdat het meer moet betalen voor ongebrande koffiebonen.
Premium Bureaus The Family verwelkomt 5 klanten, UpToMore kiest voor nxt agency en Dunkin’ gaat TikTok: dit is het laatste accountnieuws Welk bureau werkt voor welke klant, welk merk wisselt van bureau en wie wint welke pitch? We praten je bij over het laatste accountnieuws.
Premium Reputatie & crisis Op LinkedIn delen dat je lekker op vakantie bent: 'geef meer context dan 'ik ben offline' Een personal branding-expert geeft tips om een goede vakantiegerelateerde LinkedIn-post te maken. 'LinkedIn is namelijk geen Instagram'.
Artificial Intelligence Waarom AI mijn nieuwe zwembroek niet mag uitzoeken Lucas Nutbey ziet door de komst van genAI als zoekmachine het (semi)gerichte targetingspel een stuk ingewikkelder worden.
Carriere Menno van der Hoeven client lead Out of Home Masters Hij wordt verantwoordelijk voor het versterken van klantrelaties en het verder uitbouwen van het klantenportfolio.
Premium Digital transformation Google's AI-modus heeft al 100 miljoen gebruikers, maar techreus noemt SEO nog steeds belangrijk SEO blijft belangrijk om te verschijnen in Google's - controversiële - AI Overviews, stelt een topman.
Premium Campagnes Almere City FC viert jubileumseizoen met het Shirt van de Stad FC Almere bestaat 20 jaar, Almere 50 jaar en de provincie Flevoland 40 jaar, tijd voor een jubileumshirt.