Premium Bureaus Festivalmarkt krimpt, maar merkactivaties scoren: ‘Een dj-feestje? Liever een merk dat iets toevoegt’
Premium Bureaus Festivalmarkt krimpt, maar merkactivaties scoren: ‘Een dj-feestje? Liever een merk dat iets toevoegt’
Premium Reputatie & crisis Oud-Jumbo-topman Frits van Eerd krijgt twee jaar celstraf Volgens de rechter is de oud-Jumbo-topman schuldig aan witwassen, omkoping en valsheid in geschrifte.
Premium Contentmarketing Na Meta stopt ook Google met het tonen van politieke reclames in de EU Nieuwe Europese wetgeving maakt werkwijze heel lastig, stelt Meta. Ook Google komt nu tot dat besluit.
Partnerbijdrage Revolutionair: de enige mogelijkheid voor ziekenhuisreclame met landelijke dekking Er is tegenwoordig maar één plek waar jouw merk opvalt én grote goodwill kweekt: in het ziekenhuis.
Partnerbijdrage Misinformatie tegengaan als communicatieprofessional Misinformatie pak je niet aan met feiten alleen. Ontdek hoe vertrouwen, taal en toon het verschil maken.
Premium Media Amnesty Nederland stopt na 57 jaar met tijdschrift Wordt Vervolgd Het magazine krijgt per 1 januari geen vervolg meer door te hoge kosten.
Premium Reputatie & crisis Oud-Jumbo-topman Frits van Eerd krijgt twee jaar celstraf Volgens de rechter is de oud-Jumbo-topman schuldig aan witwassen, omkoping en valsheid in geschrifte.
Premium Contentmarketing Na Meta stopt ook Google met het tonen van politieke reclames in de EU Nieuwe Europese wetgeving maakt werkwijze heel lastig, stelt Meta. Ook Google komt nu tot dat besluit.
Partnerbijdrage Revolutionair: de enige mogelijkheid voor ziekenhuisreclame met landelijke dekking Er is tegenwoordig maar één plek waar jouw merk opvalt én grote goodwill kweekt: in het ziekenhuis.
Partnerbijdrage Misinformatie tegengaan als communicatieprofessional Misinformatie pak je niet aan met feiten alleen. Ontdek hoe vertrouwen, taal en toon het verschil maken.
Premium Media Amnesty Nederland stopt na 57 jaar met tijdschrift Wordt Vervolgd Het magazine krijgt per 1 januari geen vervolg meer door te hoge kosten.
Premium Artificial Intelligence Google: AI in zoekmachine leidt tot meer goede kliks naar websites Techreus reageert op externe claims dat AI-gebruik in Google andere websites minder bezoekers oplevert.
Premium Merkstrategie McDonald's groeit door, mede dankzij Minecraft-campagne Campagnes rondom een Minecraft-film en Squishmallows stuwen de omzet van de restaurantketen.
Premium Media Vooral groei voor kleinere radiozenders in juli Qmusic, NPO Radio 2 en Radio 538 vormen de top-3 in de commerciële doelgroep 20-59.
Partnerbijdrage Wat arbeidsmarktcommunicatie moet leren van traditionele advertising 'Wie nu geen scherpe keuzes durft te maken, wordt straks weggedrukt door ruis'
Partnerbijdrage Dit doet Loeki de Leeuw voor jouw merk De iconische reclameleeuw is ruim 4 jaar terug op de Nederlandse televisie. Wie is hij, hoe wordt hij gemaakt en wat heeft jouw merk eraan?
Premium Reputatie & crisis Hip e-bikemerk Cowboy lijkt richting een faillissement te fietsen Belgisch e-bikemerk verkeert in zwaar weer, twee jaar na het faillissement van VanMoof.
Premium Artificial Intelligence Google: AI in zoekmachine leidt tot meer goede kliks naar websites Techreus reageert op externe claims dat AI-gebruik in Google andere websites minder bezoekers oplevert.
Premium Merkstrategie McDonald's groeit door, mede dankzij Minecraft-campagne Campagnes rondom een Minecraft-film en Squishmallows stuwen de omzet van de restaurantketen.
Premium Media Vooral groei voor kleinere radiozenders in juli Qmusic, NPO Radio 2 en Radio 538 vormen de top-3 in de commerciële doelgroep 20-59.
Partnerbijdrage Wat arbeidsmarktcommunicatie moet leren van traditionele advertising 'Wie nu geen scherpe keuzes durft te maken, wordt straks weggedrukt door ruis'
Partnerbijdrage Dit doet Loeki de Leeuw voor jouw merk De iconische reclameleeuw is ruim 4 jaar terug op de Nederlandse televisie. Wie is hij, hoe wordt hij gemaakt en wat heeft jouw merk eraan?
Premium Reputatie & crisis Hip e-bikemerk Cowboy lijkt richting een faillissement te fietsen Belgisch e-bikemerk verkeert in zwaar weer, twee jaar na het faillissement van VanMoof.
Premium Artificial Intelligence Nederlandse startup die AI-fashionmodellen maakt verkocht aan branchegenoot Startup Lalaland.ai boekt succes met het genereren van AI-modellen voor de kledingindustrie.
Artificial Intelligence 62 procent van de marketingbedrijven gebruikt AI, vooral om teksten te genereren AI-gebruik loopt voor op AI-beleid. Er is ook (te) weinig aandacht voor de ontwikkeling van AI-geletterdheid, blijkt uit onderzoek.
Artificial Intelligence Kledingplatform Otrium gebruikt AI-modellen om kleine kledingvoorraden beter te verkopen De zogeheten Ovastars zijn ontwikkeld door Dept.
Artificial Intelligence 64 procent van de Nederlandse Facebook- en Instagram-gebruikers kritisch over AI-advertenties 39 Procent van de respondenten zegt een AI-advertentie sneller te negeren dan een advertentie die door mensen is gemaakt, bijvoorbeeld.
Premium Artificial Intelligence Nederlandse startup die AI-fashionmodellen maakt verkocht aan branchegenoot
Artificial Intelligence 62 procent van de marketingbedrijven gebruikt AI, vooral om teksten te genereren
Artificial Intelligence Kledingplatform Otrium gebruikt AI-modellen om kleine kledingvoorraden beter te verkopen
Artificial Intelligence 64 procent van de Nederlandse Facebook- en Instagram-gebruikers kritisch over AI-advertenties
Carriere Martine Veldhoen aangesteld als ceo van Burson Nederland Veldhoen werkte eerder voor merken als Philips, Airbnb en de bureaus Edelman en Team Lewis.
Premium Bureaus Ohra, de founding client van Joe Public, vertrekt na 14 jaar De verzekeraar legt de focus op online en audio. Er is intussen een pitch uitgeschreven.
Premium Data & Insights Snapchat ziet advertentie-inkomsten stijgen, maar verliest belangrijke gebruikers en geld Kwartaalcijfers laten gemengde resultaten zien, terwijl Snapchat doorgroeit naar 1 miljard maandelijks actieve gebruikers.
Partnerbijdrage ‘De mensen die niet vanzelf meedoen, die moet je echt actief opzoeken’ Het actief betrekken van álle groepen levert niet alleen betere data op, maar ook verrassende inzichten.
Partnerbijdrage Mens vs. AI: Wie maakt het verschil? Wat als technologie razendsnel slimmer wordt, maar jij het verschil moet blijven maken? Hoe blijft de mens relevant in een wereld vol AI?
Media Videoland gaat (in Ilya's tempo) aan de haal met B&B Vol Liefde-fragmenten Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Premium Campagnes Albelli wil via TikTok jongeren inspireren om digitale foto's om te zetten naar echte fotoboeken De campagne komt uit de koker van aidem agency.
Premium Reputatie & crisis Data bewijst: Tesla-merkloyaliteit gekelderd sinds ceo Musk zijn steun uitsprak voor Trump Merkloyaliteit in de VS daalde in een paar maanden van 73 procent naar 49,9 procent. Zoiets is nog nooit gebeurd, stelt een analist.
Carriere Rafne ten Oever groeit door tot head of AI bij Rituals In een paar jaar tijd maakt Ten Oever flinke stappen bij het beautybedrijf.
Premium Influencer marketing Influencers posten na e-learning vaker volgens de reclameregels, maar #ad blijft lastig Waar eerst 25 procent van de posts in lijn was met de reclameregels, is dat nu 60 procent. Brancheclub DDMA is enthousiast.
Carriere Topcreatieven Friso Ludenhoff en Maarten Vrouwes naar Persuade Het duo deed ervaring bij een groot scala aan bureaus, waaronder Publicis, Ogilvy en FHV/BBDO.
Campagnes Met de grote Samuel L. Jackson heb je geen zeewierchips meer nodig CAMPAGNEPRAAT | Ons immer kritische duo is -deels vanaf het zwembad- zeer te spreken over de laatste Vattenfall-campagne.
Carriere Martine Veldhoen aangesteld als ceo van Burson Nederland Veldhoen werkte eerder voor merken als Philips, Airbnb en de bureaus Edelman en Team Lewis.
Premium Bureaus Ohra, de founding client van Joe Public, vertrekt na 14 jaar De verzekeraar legt de focus op online en audio. Er is intussen een pitch uitgeschreven.
Premium Data & Insights Snapchat ziet advertentie-inkomsten stijgen, maar verliest belangrijke gebruikers en geld Kwartaalcijfers laten gemengde resultaten zien, terwijl Snapchat doorgroeit naar 1 miljard maandelijks actieve gebruikers.
Partnerbijdrage ‘De mensen die niet vanzelf meedoen, die moet je echt actief opzoeken’ Het actief betrekken van álle groepen levert niet alleen betere data op, maar ook verrassende inzichten.
Partnerbijdrage Mens vs. AI: Wie maakt het verschil? Wat als technologie razendsnel slimmer wordt, maar jij het verschil moet blijven maken? Hoe blijft de mens relevant in een wereld vol AI?
Media Videoland gaat (in Ilya's tempo) aan de haal met B&B Vol Liefde-fragmenten Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Premium Campagnes Albelli wil via TikTok jongeren inspireren om digitale foto's om te zetten naar echte fotoboeken De campagne komt uit de koker van aidem agency.
Premium Reputatie & crisis Data bewijst: Tesla-merkloyaliteit gekelderd sinds ceo Musk zijn steun uitsprak voor Trump Merkloyaliteit in de VS daalde in een paar maanden van 73 procent naar 49,9 procent. Zoiets is nog nooit gebeurd, stelt een analist.
Carriere Rafne ten Oever groeit door tot head of AI bij Rituals In een paar jaar tijd maakt Ten Oever flinke stappen bij het beautybedrijf.
Premium Influencer marketing Influencers posten na e-learning vaker volgens de reclameregels, maar #ad blijft lastig Waar eerst 25 procent van de posts in lijn was met de reclameregels, is dat nu 60 procent. Brancheclub DDMA is enthousiast.
Carriere Topcreatieven Friso Ludenhoff en Maarten Vrouwes naar Persuade Het duo deed ervaring bij een groot scala aan bureaus, waaronder Publicis, Ogilvy en FHV/BBDO.
Campagnes Met de grote Samuel L. Jackson heb je geen zeewierchips meer nodig CAMPAGNEPRAAT | Ons immer kritische duo is -deels vanaf het zwembad- zeer te spreken over de laatste Vattenfall-campagne.