Premium Artificial Intelligence Dagelijks AI-gebruik door Nederlanders in 5 maanden bijna verdubbeld Gebruik van AI neemt toe, net als optimisme over de kansen én zorgen rondom baanverlies.
Premium Media ACM wijst online platforms op hun verantwoordelijkheid in verkiezingstijd De toezichthouder heeft twaalf grote online platforms een brief gestuurd over hun verplichtingen rond de Digital Services Act.
Partnerbijdrage Wat mensen drijft en wat daaronder zit Waarom dieper inzicht in waarden en drijfveren essentieel is voor impactvolle communicatie.
Partnerbijdrage Recruitment is geen HR-ding meer. Het is merkstrategie. Waarom recruitment marketing niet werkt zonder performance branding
Premium PR Onderzoek marketeers: PR mist creatieve slagkracht ondanks ‘earned-first-trend' Meer dan de helft marketeers ziet PR als puur functioneel instrument
Premium Artificial Intelligence Dagelijks AI-gebruik door Nederlanders in 5 maanden bijna verdubbeld Gebruik van AI neemt toe, net als optimisme over de kansen én zorgen rondom baanverlies.
Premium Media ACM wijst online platforms op hun verantwoordelijkheid in verkiezingstijd De toezichthouder heeft twaalf grote online platforms een brief gestuurd over hun verplichtingen rond de Digital Services Act.
Partnerbijdrage Wat mensen drijft en wat daaronder zit Waarom dieper inzicht in waarden en drijfveren essentieel is voor impactvolle communicatie.
Partnerbijdrage Recruitment is geen HR-ding meer. Het is merkstrategie. Waarom recruitment marketing niet werkt zonder performance branding
Premium PR Onderzoek marketeers: PR mist creatieve slagkracht ondanks ‘earned-first-trend' Meer dan de helft marketeers ziet PR als puur functioneel instrument
Reputatie & crisis Campagne van Jaguar had de reputatietoets nooit mogen doorstaan Verkoop Jaguar liet forse daling zien, misschien niet direct het gevolg van de campagne, maar die hielp ook niet.
Premium Contentmarketing Politieke advertenties blijven ook mogelijk zonder big tech, leggen DDMA en Opt Out Advertising uit Branchevereniging en advertentiebedrijf willen politieke partijen en uitgevers informeren nu Meta en Google stoppen met politieke reclames.
Premium Data & Insights Twee op de drie jongvolwassenen kent Sail niet Zeilfeest heeft - door corona - tien jaar niet plaatsgevonden, blijkt uit onderzoek. De bekendheid is daarom gekelderd.
Partnerbijdrage MKB Marketing en AI: Van methode naar magie Hoe maak je AI praktisch toepasbaar in marketing van het MKB?
Partnerbijdrage Gen Z vs Boomers: hoe generaties reclame beïnvloeden In aflevering 2 van Whazzup!? in Media bespreken Roger Verdurmen en René Zeedijk het belangrijkste nieuws in de media, over de media.
Carriere Leidinggeven: ben je al aan de beurt? Goed zijn in je vak betekent niet dat je ook kunt leidinggeven. Vincent Mispelblom Beyer over wanneer het daar (eventueel) tijd voor is.
Reputatie & crisis Campagne van Jaguar had de reputatietoets nooit mogen doorstaan Verkoop Jaguar liet forse daling zien, misschien niet direct het gevolg van de campagne, maar die hielp ook niet.
Premium Contentmarketing Politieke advertenties blijven ook mogelijk zonder big tech, leggen DDMA en Opt Out Advertising uit Branchevereniging en advertentiebedrijf willen politieke partijen en uitgevers informeren nu Meta en Google stoppen met politieke reclames.
Premium Data & Insights Twee op de drie jongvolwassenen kent Sail niet Zeilfeest heeft - door corona - tien jaar niet plaatsgevonden, blijkt uit onderzoek. De bekendheid is daarom gekelderd.
Partnerbijdrage MKB Marketing en AI: Van methode naar magie Hoe maak je AI praktisch toepasbaar in marketing van het MKB?
Partnerbijdrage Gen Z vs Boomers: hoe generaties reclame beïnvloeden In aflevering 2 van Whazzup!? in Media bespreken Roger Verdurmen en René Zeedijk het belangrijkste nieuws in de media, over de media.
Carriere Leidinggeven: ben je al aan de beurt? Goed zijn in je vak betekent niet dat je ook kunt leidinggeven. Vincent Mispelblom Beyer over wanneer het daar (eventueel) tijd voor is.
Premium Artificial Intelligence Nederlandse startup die AI-fashionmodellen maakt verkocht aan branchegenoot Startup Lalaland.ai boekt succes met het genereren van AI-modellen voor de kledingindustrie.
Artificial Intelligence 62 procent van de marketingbedrijven gebruikt AI, vooral om teksten te genereren AI-gebruik loopt voor op AI-beleid. Er is ook (te) weinig aandacht voor de ontwikkeling van AI-geletterdheid, blijkt uit onderzoek.
Artificial Intelligence Kledingplatform Otrium gebruikt AI-modellen om kleine kledingvoorraden beter te verkopen De zogeheten Ovastars zijn ontwikkeld door Dept.
Artificial Intelligence 64 procent van de Nederlandse Facebook- en Instagram-gebruikers kritisch over AI-advertenties 39 Procent van de respondenten zegt een AI-advertentie sneller te negeren dan een advertentie die door mensen is gemaakt, bijvoorbeeld.
Premium Artificial Intelligence Nederlandse startup die AI-fashionmodellen maakt verkocht aan branchegenoot
Artificial Intelligence 62 procent van de marketingbedrijven gebruikt AI, vooral om teksten te genereren
Artificial Intelligence Kledingplatform Otrium gebruikt AI-modellen om kleine kledingvoorraden beter te verkopen
Artificial Intelligence 64 procent van de Nederlandse Facebook- en Instagram-gebruikers kritisch over AI-advertenties
Premium Campagnes Douane verleidt vakantiegangers met 'rariteitenkabinet' (en meer campagnes) Van backpackers tot sporthelden: de Kamer van Koophandel, Viaplay, Prominent en de Nederlandse douane lanceren opvallend nieuw werk.
Premium Media Veroordeelde Peter Gillis keert terug op SBS6 met nieuw seizoen Massa is Kassa Opnames voor het nieuwe seizoen lopen nog. De nieuwe reeks start op 31 oktober, bevestigt Talpa.
Premium Bureaus Digitaal marketingbureau Van Dyck Brown is op overnamepad Websitebouwer Yellow Lemon Tree ingelijfd. Van Dyck Brown staat open voor meer overnames.
Partnerbijdrage Mens vs. AI: Wie maakt het verschil? Wat als technologie razendsnel slimmer wordt, maar jij het verschil moet blijven maken? Hoe blijft de mens relevant in een wereld vol AI?
Partnerbijdrage Zo helpt Dtch Digitals merken internationaal groeien Samen met Google combineert het bureau slimme data en lokale inzichten om nieuwe markten te vinden en klanten wereldwijd te laten groeien.
Premium Bureaus Lexa valt voor AndAgencyAmsterdam, dat in Nederland de pr van de datingdienst gaat verzorgen De samenwerking richt zich op het vergroten van Lexa's zichtbaarheid onder millennials en het versterken van connecties.
Premium Bureaus Heineken kiest activatiebureau Megawatt na festival-pitch De pitch ging tussen vier bureaus. Op Lowlands is komend weekend 'Café de Lage Landen' te vinden.
Campagnes Hoe merken inspelen op een wereldwijd overspelschandaal In deze editie van Boomerang FT. Culture gaat het team dieper in op twee virals: het Coldplay-schandaal en The Aura Farming Boat Kid.
PR Toeschouwers staan te trillen op hun benen na stunt Storytel en Kees van der Spek Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Carriere Dorien Kuiken nieuwe head of PR bij Ace PR-bureau Fitzgerald, waar Kuiken aan het roer stond, is begin dit jaar opgegaan in Ace.
Premium Artificial Intelligence Eigen AI moet X helpen om zijn advertentie-inkomsten op te krikken Eigenaar Elon Musk heeft hoge verwachtingen van zijn AI genaamd Grok, legt hij uit.
Carriere Eva Holtkamp krijgt de eindverantwoordelijkheid bij Publicis Media Ze neemt hiermee de rol over van Marc Verschoor die de nieuwe topman wordt bij Serviceplan Group Nederland.
Premium Campagnes Douane verleidt vakantiegangers met 'rariteitenkabinet' (en meer campagnes) Van backpackers tot sporthelden: de Kamer van Koophandel, Viaplay, Prominent en de Nederlandse douane lanceren opvallend nieuw werk.
Premium Media Veroordeelde Peter Gillis keert terug op SBS6 met nieuw seizoen Massa is Kassa Opnames voor het nieuwe seizoen lopen nog. De nieuwe reeks start op 31 oktober, bevestigt Talpa.
Premium Bureaus Digitaal marketingbureau Van Dyck Brown is op overnamepad Websitebouwer Yellow Lemon Tree ingelijfd. Van Dyck Brown staat open voor meer overnames.
Partnerbijdrage Mens vs. AI: Wie maakt het verschil? Wat als technologie razendsnel slimmer wordt, maar jij het verschil moet blijven maken? Hoe blijft de mens relevant in een wereld vol AI?
Partnerbijdrage Zo helpt Dtch Digitals merken internationaal groeien Samen met Google combineert het bureau slimme data en lokale inzichten om nieuwe markten te vinden en klanten wereldwijd te laten groeien.
Premium Bureaus Lexa valt voor AndAgencyAmsterdam, dat in Nederland de pr van de datingdienst gaat verzorgen De samenwerking richt zich op het vergroten van Lexa's zichtbaarheid onder millennials en het versterken van connecties.
Premium Bureaus Heineken kiest activatiebureau Megawatt na festival-pitch De pitch ging tussen vier bureaus. Op Lowlands is komend weekend 'Café de Lage Landen' te vinden.
Campagnes Hoe merken inspelen op een wereldwijd overspelschandaal In deze editie van Boomerang FT. Culture gaat het team dieper in op twee virals: het Coldplay-schandaal en The Aura Farming Boat Kid.
PR Toeschouwers staan te trillen op hun benen na stunt Storytel en Kees van der Spek Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Carriere Dorien Kuiken nieuwe head of PR bij Ace PR-bureau Fitzgerald, waar Kuiken aan het roer stond, is begin dit jaar opgegaan in Ace.
Premium Artificial Intelligence Eigen AI moet X helpen om zijn advertentie-inkomsten op te krikken Eigenaar Elon Musk heeft hoge verwachtingen van zijn AI genaamd Grok, legt hij uit.
Carriere Eva Holtkamp krijgt de eindverantwoordelijkheid bij Publicis Media Ze neemt hiermee de rol over van Marc Verschoor die de nieuwe topman wordt bij Serviceplan Group Nederland.