Campagnes ASN’s campagne opent gevoelig en inspirerend, maar de concrete relevantie moet nog volgen CAMPAGNEPRAAT | Bol & Krouwel zijn het eens. Een frisse start, met liefde gemaakt, maar kan 'Nu al zin in morgen' ook vandaag al overtuigen?
Premium Artificial Intelligence Kamer wil mensen auteursrecht geven op gezicht, stem en uiterlijk in strijd tegen deepfakes D66, GroenLinks-PvdA, NSC en VVD pleiten voor aansluiting bij Deens wetsvoorstel.
Advertorial Stop met roepen, ga helpen: zo versterkt slimme Social SEO jouw merk Nieuw onderzoek van team5pm en de Hogeschool van Amsterdam onthult hoe je social searchers omzet naar loyale klanten voor jouw merk.
Partnerbijdrage ‘De mensen die niet vanzelf meedoen, die moet je echt actief opzoeken’ Het actief betrekken van álle groepen levert niet alleen betere data op, maar ook verrassende inzichten.
Premium Media ‘Mensen waarderen reclame bij streaming-content meer’ Wat zijn de ontwikkelingen rond streaming-platforms met reclame? Ad Alliance deelt inzichten en cijfers. 'Inmiddels zo'n 450 adverteerders.'
Campagnes ASN’s campagne opent gevoelig en inspirerend, maar de concrete relevantie moet nog volgen CAMPAGNEPRAAT | Bol & Krouwel zijn het eens. Een frisse start, met liefde gemaakt, maar kan 'Nu al zin in morgen' ook vandaag al overtuigen?
Premium Artificial Intelligence Kamer wil mensen auteursrecht geven op gezicht, stem en uiterlijk in strijd tegen deepfakes D66, GroenLinks-PvdA, NSC en VVD pleiten voor aansluiting bij Deens wetsvoorstel.
Advertorial Stop met roepen, ga helpen: zo versterkt slimme Social SEO jouw merk Nieuw onderzoek van team5pm en de Hogeschool van Amsterdam onthult hoe je social searchers omzet naar loyale klanten voor jouw merk.
Partnerbijdrage ‘De mensen die niet vanzelf meedoen, die moet je echt actief opzoeken’ Het actief betrekken van álle groepen levert niet alleen betere data op, maar ook verrassende inzichten.
Premium Media ‘Mensen waarderen reclame bij streaming-content meer’ Wat zijn de ontwikkelingen rond streaming-platforms met reclame? Ad Alliance deelt inzichten en cijfers. 'Inmiddels zo'n 450 adverteerders.'
PR Omroep Human organiseert met voetbalster Pride bij club Raamsdonk: 'Supergoed initiatief' Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Premium Merkstrategie Hoe makers retailers worden: ‘Je kunt niet zomaar je logo op een bidon zetten en denken dat je er bent’ Wat als je publiek méér wil dan je verhaal? Nelleke Poorthuis (Omdenken) en Stefan Bolt (Live Slow Ride Fast) over hun retailavontuur.
Premium Bureaus 72andSunny Amsterdam wint wereldwijde Disaronno-pitch De eerste uitingen worden in de loop van volgend jaar verwacht.
Partnerbijdrage Internal branding in de praktijk - Wat Delta en CZ doen om medewerkers tot merkdragers te maken Merken worden steeds vaker afgerekend op wat ze doen in plaats van wat ze zeggen.
Partnerbijdrage De strijd om aandacht: waarom challenger-merken harder moeten werken Waarom hebben gevestigde merken voordeel en wat kunnen challengers doen om de balans te herstellen? dentsu en DPG Media zochten het uit.
Premium Customer Experience Nooit meer met de lijkauto naar salsa-les: Uber lanceert 'Senior Accounts' voor ouderen Via het account van een familielid en de vereenvoudigde app-versie moet reizen voor ouderen via Uber makkelijker worden.
PR Omroep Human organiseert met voetbalster Pride bij club Raamsdonk: 'Supergoed initiatief' Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Premium Merkstrategie Hoe makers retailers worden: ‘Je kunt niet zomaar je logo op een bidon zetten en denken dat je er bent’ Wat als je publiek méér wil dan je verhaal? Nelleke Poorthuis (Omdenken) en Stefan Bolt (Live Slow Ride Fast) over hun retailavontuur.
Premium Bureaus 72andSunny Amsterdam wint wereldwijde Disaronno-pitch De eerste uitingen worden in de loop van volgend jaar verwacht.
Partnerbijdrage Internal branding in de praktijk - Wat Delta en CZ doen om medewerkers tot merkdragers te maken Merken worden steeds vaker afgerekend op wat ze doen in plaats van wat ze zeggen.
Partnerbijdrage De strijd om aandacht: waarom challenger-merken harder moeten werken Waarom hebben gevestigde merken voordeel en wat kunnen challengers doen om de balans te herstellen? dentsu en DPG Media zochten het uit.
Premium Customer Experience Nooit meer met de lijkauto naar salsa-les: Uber lanceert 'Senior Accounts' voor ouderen Via het account van een familielid en de vereenvoudigde app-versie moet reizen voor ouderen via Uber makkelijker worden.
Premium Artificial Intelligence 62 procent van de marketingbedrijven gebruikt AI, vooral om teksten te genereren AI-gebruik loopt voor op AI-beleid. Er is ook (te) weinig aandacht voor de ontwikkeling van AI-geletterdheid, blijkt uit onderzoek.
Artificial Intelligence Kledingplatform Otrium gebruikt AI-modellen om kleine kledingvoorraden beter te verkopen De zogeheten Ovastars zijn ontwikkeld door Dept.
Artificial Intelligence 64 procent van de Nederlandse Facebook- en Instagram-gebruikers kritisch over AI-advertenties 39 Procent van de respondenten zegt een AI-advertentie sneller te negeren dan een advertentie die door mensen is gemaakt, bijvoorbeeld.
Martech Google’s plannen houden adverteerders bezig Wat zijn Google’s AI-aangedreven vernieuwingen die effectievere reclamevoering beloven? We spraken met de top van het techbedrijf.
Premium Artificial Intelligence 62 procent van de marketingbedrijven gebruikt AI, vooral om teksten te genereren
Artificial Intelligence Kledingplatform Otrium gebruikt AI-modellen om kleine kledingvoorraden beter te verkopen
Artificial Intelligence 64 procent van de Nederlandse Facebook- en Instagram-gebruikers kritisch over AI-advertenties
Artificial Intelligence ‘Je kunt door AI veel groter en breder nadenken over hoe je jouw merk in de wereld kunt plaatsen’
Premium Media ShowHeroes en DoubleVerify bundelen krachten voor veilige online advertenties De samenwerking komt op een moment dat de advertentiesector worstelt met het wegvallen van third-party cookies.
Campagnes Van branding naar beïnvloeding: marketeers mengen zich in Haagse machtsspelletjes Inge Ligthart heeft bezwaren tegen het initiatief van de 'Elon Muskjes': Simon Neefjes, Willem Sijthoff, David Snellenberg en Ralph Wisbrun.
PR NS laat droom van trouwe treinspotter uitkomen: 'Ik voel me beroemd vandaag' Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Partnerbijdrage Hoe Just Eat Takeaway.com zijn marketing effectiever maakt Is jouw marketingorganisatie al met incrementality bezig? Lees hoe Just Eat Takeaway.com veel meer impact behaalt met hetzelfde budget.
Partnerbijdrage Zo bereik je jongeren met je campagne: 3 slimme tips Jongeren bereiken? Met deze 3 tips val je op, blijf je hangen en bouw je aan een echte connectie met jouw merk.
Carriere René Repko vangt het vertrek op van marketingdirecteur Jorieke de Vries bij Jumbo Ervaren marketeer gaat vanaf maandag op interimbasis aan het werk bij supermarktketen.
Premium Bureaus Ace gaat meer doen voor Kruidvat, MediaMarkt kiest Serviceplan en ander bureaunieuws Welk bureau werkt voor welke klant, welk merk wisselt van bureau en wie wint welke pitch? We praten je bij over het laatste accountnieuws.
Diversiteit Symboliek of systeemverandering? DE&I-beleid valt of staat met keuzes aan de top Marketeers geven hun organisatie gemiddeld een 5,5 voor diversiteit en een 6,5 voor inclusie. We moeten aan de bak, stelt Mispelblom Beyer.
Premium Media HBO Max introduceert Dynamic Ad Replacement bij live sportevents Deze technologie maakt het mogelijk om advertenties in de livestreams te vervangen door gepersonaliseerde advertenties.
Premium Campagnes Van de stekelige tulpen van Nike tot de dromen van ING: dit zijn alle EK-campagnes Rond het EK (vrouwen)voetbal tonen merken zich deze zomer van hun maatschappelijk betrokken kant.
Premium Bureaus Na wereldwijde ophef introduceert Cannes Lions verscherpte regels voor inzenden 'Een nieuw tijdperk voor ons allemaal', aldus ceo Simon Cook.
Premium Media Joris van der Pol: 'Radicaal samenwerken is nodig om de audiomarkt verder te brengen' De missie van de directeur van OMS en voorzitter van Audify is om het hele audiospectrum in kaart te brengen. Een interview.
Premium Media ShowHeroes en DoubleVerify bundelen krachten voor veilige online advertenties De samenwerking komt op een moment dat de advertentiesector worstelt met het wegvallen van third-party cookies.
Campagnes Van branding naar beïnvloeding: marketeers mengen zich in Haagse machtsspelletjes Inge Ligthart heeft bezwaren tegen het initiatief van de 'Elon Muskjes': Simon Neefjes, Willem Sijthoff, David Snellenberg en Ralph Wisbrun.
PR NS laat droom van trouwe treinspotter uitkomen: 'Ik voel me beroemd vandaag' Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Partnerbijdrage Hoe Just Eat Takeaway.com zijn marketing effectiever maakt Is jouw marketingorganisatie al met incrementality bezig? Lees hoe Just Eat Takeaway.com veel meer impact behaalt met hetzelfde budget.
Partnerbijdrage Zo bereik je jongeren met je campagne: 3 slimme tips Jongeren bereiken? Met deze 3 tips val je op, blijf je hangen en bouw je aan een echte connectie met jouw merk.
Carriere René Repko vangt het vertrek op van marketingdirecteur Jorieke de Vries bij Jumbo Ervaren marketeer gaat vanaf maandag op interimbasis aan het werk bij supermarktketen.
Premium Bureaus Ace gaat meer doen voor Kruidvat, MediaMarkt kiest Serviceplan en ander bureaunieuws Welk bureau werkt voor welke klant, welk merk wisselt van bureau en wie wint welke pitch? We praten je bij over het laatste accountnieuws.
Diversiteit Symboliek of systeemverandering? DE&I-beleid valt of staat met keuzes aan de top Marketeers geven hun organisatie gemiddeld een 5,5 voor diversiteit en een 6,5 voor inclusie. We moeten aan de bak, stelt Mispelblom Beyer.
Premium Media HBO Max introduceert Dynamic Ad Replacement bij live sportevents Deze technologie maakt het mogelijk om advertenties in de livestreams te vervangen door gepersonaliseerde advertenties.
Premium Campagnes Van de stekelige tulpen van Nike tot de dromen van ING: dit zijn alle EK-campagnes Rond het EK (vrouwen)voetbal tonen merken zich deze zomer van hun maatschappelijk betrokken kant.
Premium Bureaus Na wereldwijde ophef introduceert Cannes Lions verscherpte regels voor inzenden 'Een nieuw tijdperk voor ons allemaal', aldus ceo Simon Cook.
Premium Media Joris van der Pol: 'Radicaal samenwerken is nodig om de audiomarkt verder te brengen' De missie van de directeur van OMS en voorzitter van Audify is om het hele audiospectrum in kaart te brengen. Een interview.