Premium Media DPG Media biedt ‘attention score’ digitale advertenties: 'Aanvulling op het bereiksmodel' De score toont niet alleen of een advertentie daadwerkelijk is gezien, maar ook hoeveel aandacht deze heeft gekregen.
Merkstrategie Het is tijd voor de Chief Entertainment Officer We besteden twee uur per dag aan tv, films en series. Merken zetten echter nog niet in op entertainment. Een gemiste kans volgens Vermolen.
Advertorial Van visie naar werkelijkheid: zo realiseer je een grootschalige rebranding De organisatorische uitdaging achter een merktransformatie.
Partnerbijdrage Hoe speel je in op de veranderende woonbehoeften van verschillende leeftijdsgroepen? De belangrijkste inzichten om succesvol in te spelen op de veranderende woonbehoeften van verschillende leeftijdsgroepen in Nederland.
Premium Artificial Intelligence Dit zijn de zes grootste dilemma's voor merken; de AI-paradox in marketing Interview met Joost Verhoeven en Natasja van Eijsden over de dilemma’s voor de marketingpraktijk rond AI en maatschappelijke issues.
Premium Media DPG Media biedt ‘attention score’ digitale advertenties: 'Aanvulling op het bereiksmodel' De score toont niet alleen of een advertentie daadwerkelijk is gezien, maar ook hoeveel aandacht deze heeft gekregen.
Merkstrategie Het is tijd voor de Chief Entertainment Officer We besteden twee uur per dag aan tv, films en series. Merken zetten echter nog niet in op entertainment. Een gemiste kans volgens Vermolen.
Advertorial Van visie naar werkelijkheid: zo realiseer je een grootschalige rebranding De organisatorische uitdaging achter een merktransformatie.
Partnerbijdrage Hoe speel je in op de veranderende woonbehoeften van verschillende leeftijdsgroepen? De belangrijkste inzichten om succesvol in te spelen op de veranderende woonbehoeften van verschillende leeftijdsgroepen in Nederland.
Premium Artificial Intelligence Dit zijn de zes grootste dilemma's voor merken; de AI-paradox in marketing Interview met Joost Verhoeven en Natasja van Eijsden over de dilemma’s voor de marketingpraktijk rond AI en maatschappelijke issues.
PR Ikea regelt bijzondere verrassing voor vaste koffiedrinker Wim en ontroert klanten Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Premium Gedragsverandering Supermarkten en merken stappen vaker over op duurzame rijst Onder meer AH en Lidl hebben inmiddels rijst met een SRP-verificatie (Sustainable Rice Platform) in de schappen. Een campagne volgt.
Premium Artificial Intelligence Salesforce introduceert Marketing Cloud Next met autonome AI agents 'Door deze ontwikkeling kunnen marketeers zich meer richten op strategie, creativiteit en het opbouwen van klantenrelaties.'
Partnerbijdrage Zo laat je marketing in 2025 wél werken Dit zijn de drie focuspunten voor groei: betere data, slimme personalisatie en creatie die raakt.
Partnerbijdrage Groot denken met een kleiner budget: 6 praktische tips Steven Bakker, Field Salesmanager bij DPG Media, deelt 6 slimme marketingtips voor lokale ondernemers die je morgen al kunt toepassen.
Carriere Bibianne Roetert verruilt Tony's Chocolonely voor Unox Ze wordt er head of marketing. Roetert keert terug op het oude nest; ruim tien jaar geleden werkte ze ook al bij het worst- en soepmerk.
PR Ikea regelt bijzondere verrassing voor vaste koffiedrinker Wim en ontroert klanten Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Premium Gedragsverandering Supermarkten en merken stappen vaker over op duurzame rijst Onder meer AH en Lidl hebben inmiddels rijst met een SRP-verificatie (Sustainable Rice Platform) in de schappen. Een campagne volgt.
Premium Artificial Intelligence Salesforce introduceert Marketing Cloud Next met autonome AI agents 'Door deze ontwikkeling kunnen marketeers zich meer richten op strategie, creativiteit en het opbouwen van klantenrelaties.'
Partnerbijdrage Zo laat je marketing in 2025 wél werken Dit zijn de drie focuspunten voor groei: betere data, slimme personalisatie en creatie die raakt.
Partnerbijdrage Groot denken met een kleiner budget: 6 praktische tips Steven Bakker, Field Salesmanager bij DPG Media, deelt 6 slimme marketingtips voor lokale ondernemers die je morgen al kunt toepassen.
Carriere Bibianne Roetert verruilt Tony's Chocolonely voor Unox Ze wordt er head of marketing. Roetert keert terug op het oude nest; ruim tien jaar geleden werkte ze ook al bij het worst- en soepmerk.
Premium Artificial Intelligence Leasemaatschappij Ayvens ziet grote kansen voor AI agents, maar: ‘maak ze niet verplicht’ Kevin Brown van Ayvens roept organisaties ook op om een duidelijk AI-beleid te formuleren zodat medewerkers weten wat ze wel en niet kunnen.
Artificial Intelligence AI vervaagt grens tussen echte en gegenereerde advertenties: dit bureau plukt de vruchten Combinatie van CGI en AI leidt tot meer digitale reclames die de echte wereld als decor gebruiken.
Bureaus De strijd om het prijskaartje: hoe creative tech de verhoudingen binnen bureaus op scherp zet Van social listeningtools tot deep research: het gebruik van AI is inmiddels gemeengoed. Drie experts geven duiding.
Artificial Intelligence De concrete (en strategische) voordelen van AI voor marketing ‘Veel marketeers gebruiken AI nog vooral om sneller méér content te maken, maar dat is precies wat je níet moet doen.’
Premium Artificial Intelligence Leasemaatschappij Ayvens ziet grote kansen voor AI agents, maar: ‘maak ze niet verplicht’
Artificial Intelligence AI vervaagt grens tussen echte en gegenereerde advertenties: dit bureau plukt de vruchten
Bureaus De strijd om het prijskaartje: hoe creative tech de verhoudingen binnen bureaus op scherp zet
Bureaus Wat topbureaus in New York zeggen over de toekomst van onze markt Fred Moolhuijsen was bij de AdForum-summit in New York en zag dat er naast AI-onrust bij bureaus toch ook perspectief ontstaat.
Premium Bureaus Internationaal media-account Mars van WPP naar Publicis EssenceMediacom had het grootste deel van de mediaplanning en -inkoop in handen.
Premium Bureaus Songtradr brengt B2B-muziekbedrijven samen onder MassiveMusic MassiveMusic biedt daarmee een geïntegreerd aanbod van muziekoplossingen op schaal.
Partnerbijdrage Publicis Groupe NL lanceert tweede landelijk onderzoek naar LGBTQ+ representatie in campagnes In het licht van de veranderende sociaal-politieke context is dit onderzoek relevanter dan ooit.
Partnerbijdrage 60 Jaar Ster: Hoe reclame ons collectieve geheugen vormde 60 jaar reclame: van productpromotie tot verhalen die raken, ontroeren en ons een spiegel voorhouden. Ontdek de trends per periode.
Premium Bureaus De Baak neemt Het PR Bureau in de arm voor 'earned' mediastrategie over leiderschap Doel is impact leiderschap zichtbaar maken en de positie van de Baak als thought leader te versterken.
Carriere Karen Ballenden gaat LePub Amsterdam leiden Kika Douglas wordt chief creative officer. Het internationale topduo komt over van 180 Amsterdam.
Campagnes Hoe spelen merken in op unhinged-verhalen en de I’m quitting-satire? In deze derde editie van Boomerang FT. Culture gaat het team dieper in op twee virals: 'to be unhinged' en 'I'm quitting'.
Premium Bureaus Platform mentale gezondheid OpenUp wil zichtbaarder zijn en kiest daar PR-bureau Blyde voor Bureau ondersteunt bij pr, communicatie en thought leadership, met name binnen het zorgdomein.
Campagnes Lipton Ice Tea claimt de categorie met gedurfde aanpak CAMPAGNEPRAAT | 'Een ijzersterke aanpak van TBWA.' Krouwel & Bol geven deze campagne 'met ballen' een 'heel dik cijfer.'
Premium Media Netto mediabestedingen stegen 7 procent in 2024 Digitaal, (D)OOH, sponsoring en radio waren de snelste stijgers.
Premium Media Oprichters adpaq: 'We bouwen aan een nieuwe standaard voor digitale audio-inkoop' Maarten Duijne en Marvin Vacquier Droop over de start van adpaq, de ambities, technologie en visie op de toekomst van digitale audio.
Bureaus Wat topbureaus in New York zeggen over de toekomst van onze markt Fred Moolhuijsen was bij de AdForum-summit in New York en zag dat er naast AI-onrust bij bureaus toch ook perspectief ontstaat.
Premium Bureaus Internationaal media-account Mars van WPP naar Publicis EssenceMediacom had het grootste deel van de mediaplanning en -inkoop in handen.
Premium Bureaus Songtradr brengt B2B-muziekbedrijven samen onder MassiveMusic MassiveMusic biedt daarmee een geïntegreerd aanbod van muziekoplossingen op schaal.
Partnerbijdrage Publicis Groupe NL lanceert tweede landelijk onderzoek naar LGBTQ+ representatie in campagnes In het licht van de veranderende sociaal-politieke context is dit onderzoek relevanter dan ooit.
Partnerbijdrage 60 Jaar Ster: Hoe reclame ons collectieve geheugen vormde 60 jaar reclame: van productpromotie tot verhalen die raken, ontroeren en ons een spiegel voorhouden. Ontdek de trends per periode.
Premium Bureaus De Baak neemt Het PR Bureau in de arm voor 'earned' mediastrategie over leiderschap Doel is impact leiderschap zichtbaar maken en de positie van de Baak als thought leader te versterken.
Carriere Karen Ballenden gaat LePub Amsterdam leiden Kika Douglas wordt chief creative officer. Het internationale topduo komt over van 180 Amsterdam.
Campagnes Hoe spelen merken in op unhinged-verhalen en de I’m quitting-satire? In deze derde editie van Boomerang FT. Culture gaat het team dieper in op twee virals: 'to be unhinged' en 'I'm quitting'.
Premium Bureaus Platform mentale gezondheid OpenUp wil zichtbaarder zijn en kiest daar PR-bureau Blyde voor Bureau ondersteunt bij pr, communicatie en thought leadership, met name binnen het zorgdomein.
Campagnes Lipton Ice Tea claimt de categorie met gedurfde aanpak CAMPAGNEPRAAT | 'Een ijzersterke aanpak van TBWA.' Krouwel & Bol geven deze campagne 'met ballen' een 'heel dik cijfer.'
Premium Media Netto mediabestedingen stegen 7 procent in 2024 Digitaal, (D)OOH, sponsoring en radio waren de snelste stijgers.
Premium Media Oprichters adpaq: 'We bouwen aan een nieuwe standaard voor digitale audio-inkoop' Maarten Duijne en Marvin Vacquier Droop over de start van adpaq, de ambities, technologie en visie op de toekomst van digitale audio.