Media Sterke copy van Het Parool, maar de campagne als geheel is slordig CAMPAGNEPRAAT | Ons panel is fan van taglines als 'Paradijsvogels vind je niet in Artis, maar op straat', maar ziet ook verbeterpunten.
Media Podcast voor de Week: Kill list Marvin Jacobs van Airborne tipt elke maandagochtend een podcast waarmee je de week vooruit kunt.
Advertorial Unilever en bol bouwen merken met retail media Van conversie naar merkenbouw. Unilever loopt samen met bol voorop in het verkennen van retail media als kanaal voor awareness en branding.
Partnerbijdrage 3 generative AI-trends die de toekomst van marketing bepalen Hyperpersonalisatie, co-creatie en snelle conversie: dit is wat AI nú al doet voor marketeers. Lees hoe je ermee aan de slag kunt gaan.
Premium Craft Het Nederlandse Politiekorps heeft zijn eerste eigen merkgeluid Het is ontwikkeld in samenwerking met Sonicbrand en componist Job Poels
Media Sterke copy van Het Parool, maar de campagne als geheel is slordig CAMPAGNEPRAAT | Ons panel is fan van taglines als 'Paradijsvogels vind je niet in Artis, maar op straat', maar ziet ook verbeterpunten.
Media Podcast voor de Week: Kill list Marvin Jacobs van Airborne tipt elke maandagochtend een podcast waarmee je de week vooruit kunt.
Advertorial Unilever en bol bouwen merken met retail media Van conversie naar merkenbouw. Unilever loopt samen met bol voorop in het verkennen van retail media als kanaal voor awareness en branding.
Partnerbijdrage 3 generative AI-trends die de toekomst van marketing bepalen Hyperpersonalisatie, co-creatie en snelle conversie: dit is wat AI nú al doet voor marketeers. Lees hoe je ermee aan de slag kunt gaan.
Premium Craft Het Nederlandse Politiekorps heeft zijn eerste eigen merkgeluid Het is ontwikkeld in samenwerking met Sonicbrand en componist Job Poels
Contentmarketing Trending deze week: content op Instagram die je alleen kunt zien met een speciale code Unlockable Reels: Een experimentele feature of een nieuwe standaard voor exclusieve content?
Contentmarketing Zo maak je virale TikTok-video's, volgens de medeoprichter van een TikTok-bureau Senna Kost, medeoprichter van TikTok-bureau Aidem agency, deelt tips met vakgenoten.
Premium Bureaus Adnight presenteert vernieuwingen voor achtste editie Zo'n twintig bureaus hebben zich al aangemeld. Ook keert het festival terug naar Paradiso voor de afterparty.
Advertorial AOV voor creatieve ondernemers: dit moet je weten Zelfstandig ondernemen biedt veel voordelen. Je bepaalt bijvoorbeeld zelf voor wie je aan de slag gaat en tegen welk uurtarief.
Partnerbijdrage Emma Koster versterkt bestuur NIMA Young Professionals "Jonge marketeers kunnen soms wel een steuntje in de rug gebruiken"
Premium Effectiviteit Dave Frauenfelder (KPN) geëerd met CMO Pencil in New York De topmarketeer mocht de prestigieuze prijs vrijdagavond in ontvangst nemen.
Contentmarketing Trending deze week: content op Instagram die je alleen kunt zien met een speciale code Unlockable Reels: Een experimentele feature of een nieuwe standaard voor exclusieve content?
Contentmarketing Zo maak je virale TikTok-video's, volgens de medeoprichter van een TikTok-bureau Senna Kost, medeoprichter van TikTok-bureau Aidem agency, deelt tips met vakgenoten.
Premium Bureaus Adnight presenteert vernieuwingen voor achtste editie Zo'n twintig bureaus hebben zich al aangemeld. Ook keert het festival terug naar Paradiso voor de afterparty.
Advertorial AOV voor creatieve ondernemers: dit moet je weten Zelfstandig ondernemen biedt veel voordelen. Je bepaalt bijvoorbeeld zelf voor wie je aan de slag gaat en tegen welk uurtarief.
Partnerbijdrage Emma Koster versterkt bestuur NIMA Young Professionals "Jonge marketeers kunnen soms wel een steuntje in de rug gebruiken"
Premium Effectiviteit Dave Frauenfelder (KPN) geëerd met CMO Pencil in New York De topmarketeer mocht de prestigieuze prijs vrijdagavond in ontvangst nemen.
Premium Artificial Intelligence Verandert ons zoekgedrag door de komst van AI? We vroegen het Thomas Mesu en Heidi Anthonis van digital agency Happy Horizon, en SEO-expert Marco Bouman.
Bureaus De strijd om het prijskaartje: hoe creative tech de verhoudingen binnen bureaus op scherp zet Van social listeningtools tot deep research: het gebruik van AI is inmiddels gemeengoed. Drie experts geven duiding.
Artificial Intelligence De concrete (en strategische) voordelen van AI voor marketing ‘Veel marketeers gebruiken AI nog vooral om sneller méér content te maken, maar dat is precies wat je níet moet doen.’
Customer Experience Nederlandse consument loopt in Europa voorop met AI-shopping 70% van de shoppers ziet AI bovendien als nuttig hulpmiddel bij het optimaliseren van hun loyaliteitspunten.
Bureaus De strijd om het prijskaartje: hoe creative tech de verhoudingen binnen bureaus op scherp zet
Contentmarketing Floris Göbel en WWF maken diepe indruk met video over oceaan: 'Samen kunnen we dit!' Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Premium Craft Patta en Mentrum belichten psychische kwetsbaarheid met 'De rugzak van Amsterdam' De campagne komt uit de koker van bureaus N=5 en Howdy.
Premium Campagnes Albert Heijn trapt zomer af met levensliedlegende Corry Konings, campkoning Bram Krikke en een knipoog naar Whigfield Voor de social first-campagne werkt Albert Heijn samen met een groep content creators die laten zien wat ‘Lekker Weekend’ voor hen betekent.
Partnerbijdrage Een publiek merk is ook gewoon een merk iO interviewt Havenbedrijf Rotterdam en Tergooi Medisch Centrum over merk, reputatie en communicatie in de publieke sector.
Partnerbijdrage Waarom zou je als merk gaan voor een CEP die niet het meeste bijdraagt aan mentale beschikbaarheid? Waarom zou je kiezen voor een CEP die volgens onderzoek niet persé het meeste bijdraagt aan mentale beschikbaarheid?
Premium Bureaus Marloes Hartsuiker (Happiness Amsterdam): ‘Als je me vorig jaar had gevraagd waar ik heen wilde, had ik het niet geweten’ Junior creatief Marloes Hartsuiker (24) brak door met de Marktplaatscampagne en geldt als één van de grootste talenten van haar lichting.
Premium Campagnes Esprix Awards: goud voor Albert Heijn, KPN, BOB en ALS Nederland Er zijn in totaal 32 prijzen uitgereikt.
Carriere Stijn Mentrop (McDonald’s) wint titel CMO of the Year 2025 Emily van Waardenburg van Praxis sleept de award Future CMO of the Year binnen.
Premium Reputatie & crisis EU vindt TikTok niet transparant genoeg over advertenties, boete hangt in de lucht TikTok mag zich verdedigen tegen de onderzoeksresultaten van de Europese Commissie.
Carriere Cannes Off The Grid tijdens Cannes Lions 2025 Een alternatief programma buiten de officiële festivallocaties om.
Premium PR Ceo’s worstelen met zichtbaarheid in de media De media kunnen een belangrijk platform zijn, maar tegelijkertijd een schavot zijn: 'Je kop kan er ook af gaan’.
Premium Merkstrategie Hoe sponsoring in fictie merken geloofwaardiger maakt Steeds meer zien we dat merken opduiken in films en series – niet als sponsor in beeld, maar als vanzelfsprekend deel van het verhaal.
Contentmarketing Floris Göbel en WWF maken diepe indruk met video over oceaan: 'Samen kunnen we dit!' Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Premium Craft Patta en Mentrum belichten psychische kwetsbaarheid met 'De rugzak van Amsterdam' De campagne komt uit de koker van bureaus N=5 en Howdy.
Premium Campagnes Albert Heijn trapt zomer af met levensliedlegende Corry Konings, campkoning Bram Krikke en een knipoog naar Whigfield Voor de social first-campagne werkt Albert Heijn samen met een groep content creators die laten zien wat ‘Lekker Weekend’ voor hen betekent.
Partnerbijdrage Een publiek merk is ook gewoon een merk iO interviewt Havenbedrijf Rotterdam en Tergooi Medisch Centrum over merk, reputatie en communicatie in de publieke sector.
Partnerbijdrage Waarom zou je als merk gaan voor een CEP die niet het meeste bijdraagt aan mentale beschikbaarheid? Waarom zou je kiezen voor een CEP die volgens onderzoek niet persé het meeste bijdraagt aan mentale beschikbaarheid?
Premium Bureaus Marloes Hartsuiker (Happiness Amsterdam): ‘Als je me vorig jaar had gevraagd waar ik heen wilde, had ik het niet geweten’ Junior creatief Marloes Hartsuiker (24) brak door met de Marktplaatscampagne en geldt als één van de grootste talenten van haar lichting.
Premium Campagnes Esprix Awards: goud voor Albert Heijn, KPN, BOB en ALS Nederland Er zijn in totaal 32 prijzen uitgereikt.
Carriere Stijn Mentrop (McDonald’s) wint titel CMO of the Year 2025 Emily van Waardenburg van Praxis sleept de award Future CMO of the Year binnen.
Premium Reputatie & crisis EU vindt TikTok niet transparant genoeg over advertenties, boete hangt in de lucht TikTok mag zich verdedigen tegen de onderzoeksresultaten van de Europese Commissie.
Carriere Cannes Off The Grid tijdens Cannes Lions 2025 Een alternatief programma buiten de officiële festivallocaties om.
Premium PR Ceo’s worstelen met zichtbaarheid in de media De media kunnen een belangrijk platform zijn, maar tegelijkertijd een schavot zijn: 'Je kop kan er ook af gaan’.
Premium Merkstrategie Hoe sponsoring in fictie merken geloofwaardiger maakt Steeds meer zien we dat merken opduiken in films en series – niet als sponsor in beeld, maar als vanzelfsprekend deel van het verhaal.