Premium Campagnes Het theekransje van Stëlz en Katja Schuurman is allesbehalve saai (en meer campagnes) Ook Kruidvat, Sunny Cars en Sendcloud spelen zichzelf in de kijker met opvallend werk.
Premium Merkstrategie FrieslandCampina ziet omzet en winst stijgen door hogere verkoopprijzen en kostenbesparingen Zuivelgigant noemt hogere verkoopprijzen noodzakelijk om gestegen melkprijzen en inflatie te compenseren. Nettowinst steeg met bijna 26%.
Partnerbijdrage Bouwen aan een open videonetwerk: Talpa Media’s kijk op het grote scherm In een versnipperd videolandschap bouwt Talpa Media aan een open netwerk met focus op samenwerking, transparantie en lokaal bereik.
Partnerbijdrage Campagnetracking wordt passief Geen aannames, maar echt consumentengedrag: zo krijg je zicht op het medialandschap.
Premium Campagnes Milieu Centraal mag doorgaan met voorlichtingscampagne over houtstoken Reclame Code Commissie stelt Milieu Centraal in het gelijk in geschil over campagne na klacht van brancheorganisatie NHK.
Premium Campagnes Het theekransje van Stëlz en Katja Schuurman is allesbehalve saai (en meer campagnes) Ook Kruidvat, Sunny Cars en Sendcloud spelen zichzelf in de kijker met opvallend werk.
Premium Merkstrategie FrieslandCampina ziet omzet en winst stijgen door hogere verkoopprijzen en kostenbesparingen Zuivelgigant noemt hogere verkoopprijzen noodzakelijk om gestegen melkprijzen en inflatie te compenseren. Nettowinst steeg met bijna 26%.
Partnerbijdrage Bouwen aan een open videonetwerk: Talpa Media’s kijk op het grote scherm In een versnipperd videolandschap bouwt Talpa Media aan een open netwerk met focus op samenwerking, transparantie en lokaal bereik.
Partnerbijdrage Campagnetracking wordt passief Geen aannames, maar echt consumentengedrag: zo krijg je zicht op het medialandschap.
Premium Campagnes Milieu Centraal mag doorgaan met voorlichtingscampagne over houtstoken Reclame Code Commissie stelt Milieu Centraal in het gelijk in geschil over campagne na klacht van brancheorganisatie NHK.
Premium Bureaus Digitaal marketingbureau Incubeta wil uit zijn eigen schaduw stappen: ‘Wij waren Google’s best bewaarde geheim’ Bureau met ruim 800 medewerkers werkt, ook vanuit Nederland, voor grote klanten, maar is nog minder bekend.
Premium Bureaus Cewe en Stroom breiden samenwerking uit De nieuwe afspraken omvatten een bredere inzet op online media, strategisch advies en marktonderzoek, zowel in Nederland als België.
Premium Merkstrategie De P van prijs als pijnpunt: consument draait op voor dure grondstoffen De halfjaarcijfers van onder meer Coca-Cola en Lindt laten zien dat prijsverhogingen lonen.
Partnerbijdrage Shell tankstations als virtuele autoshowroom voor Hyundai INSTER Media-inzet bij Shell zorgde voor een meer dan verdubbeling van de model overweging van de Hyundai INSTER.
Partnerbijdrage ‘De mensen die niet vanzelf meedoen, die moet je echt actief opzoeken’ Het actief betrekken van álle groepen levert niet alleen betere data op, maar ook verrassende inzichten.
Premium Media Bestedingen out-of-home stijgen 3 procent in de eerste helft van 2025 De verwachting is een stijging van 3 tot 6 procent voor het hele jaar.
Premium Bureaus Digitaal marketingbureau Incubeta wil uit zijn eigen schaduw stappen: ‘Wij waren Google’s best bewaarde geheim’ Bureau met ruim 800 medewerkers werkt, ook vanuit Nederland, voor grote klanten, maar is nog minder bekend.
Premium Bureaus Cewe en Stroom breiden samenwerking uit De nieuwe afspraken omvatten een bredere inzet op online media, strategisch advies en marktonderzoek, zowel in Nederland als België.
Premium Merkstrategie De P van prijs als pijnpunt: consument draait op voor dure grondstoffen De halfjaarcijfers van onder meer Coca-Cola en Lindt laten zien dat prijsverhogingen lonen.
Partnerbijdrage Shell tankstations als virtuele autoshowroom voor Hyundai INSTER Media-inzet bij Shell zorgde voor een meer dan verdubbeling van de model overweging van de Hyundai INSTER.
Partnerbijdrage ‘De mensen die niet vanzelf meedoen, die moet je echt actief opzoeken’ Het actief betrekken van álle groepen levert niet alleen betere data op, maar ook verrassende inzichten.
Premium Media Bestedingen out-of-home stijgen 3 procent in de eerste helft van 2025 De verwachting is een stijging van 3 tot 6 procent voor het hele jaar.
Premium Artificial Intelligence 62 procent van de marketingbedrijven gebruikt AI, vooral om teksten te genereren AI-gebruik loopt voor op AI-beleid. Er is ook (te) weinig aandacht voor de ontwikkeling van AI-geletterdheid, blijkt uit onderzoek.
Artificial Intelligence Kledingplatform Otrium gebruikt AI-modellen om kleine kledingvoorraden beter te verkopen De zogeheten Ovastars zijn ontwikkeld door Dept.
Artificial Intelligence 64 procent van de Nederlandse Facebook- en Instagram-gebruikers kritisch over AI-advertenties 39 Procent van de respondenten zegt een AI-advertentie sneller te negeren dan een advertentie die door mensen is gemaakt, bijvoorbeeld.
Martech Google’s plannen houden adverteerders bezig Wat zijn Google’s AI-aangedreven vernieuwingen die effectievere reclamevoering beloven? We spraken met de top van het techbedrijf.
Premium Artificial Intelligence 62 procent van de marketingbedrijven gebruikt AI, vooral om teksten te genereren
Artificial Intelligence Kledingplatform Otrium gebruikt AI-modellen om kleine kledingvoorraden beter te verkopen
Artificial Intelligence 64 procent van de Nederlandse Facebook- en Instagram-gebruikers kritisch over AI-advertenties
Artificial Intelligence ‘Je kunt door AI veel groter en breder nadenken over hoe je jouw merk in de wereld kunt plaatsen’
Premium Data & Insights Duurzame smartphonemaker Fairphone nog weinig bekend bij Nederlanders, maar weet na een introductie wel te interesseren Mensen in de leeftijdscategorie 18 tot 25 jaar zijn het vaakst bekend met Fairphone (32 procent), is één van de onderzoeksresultaten.
Premium Bureaus Knalgroene Kesbeke-sandaal ‘de Gurkenstock’ is hit op Instagram Oos Kesbeke: ‘Ik had een rotdag, maar daar kwam al gauw verandering in.’ Toch is Kesbeke niet het eerste bedrijf met een eigen fashion-lijn.
Premium Bureaus Campina serveert ontbijtbowls aan brakke Lowlands-bezoeker (en meer merkactivaties) Ook Hornbach en Bol zijn -net als vorig jaar- van de partij. Ikea is dit keer afwezig.
Partnerbijdrage Internal branding in de praktijk - Wat Delta en CZ doen om medewerkers tot merkdragers te maken Merken worden steeds vaker afgerekend op wat ze doen in plaats van wat ze zeggen.
Partnerbijdrage Zo houdt Signify grip op wereldwijde marketing Hoe organiseer je marketing in 70 landen zonder zorgen? Signify en iO laten zien hoe slimme marketingoperatie ruimte geeft voor strategie.
Premium Media BBC Studios start met streamingdienst BBC NL+ BBC NL+ is standaard inbegrepen bij KPN TV+ en NLZiet.
Contentmarketing Bedrijven haken in op kisscam-schandaal bij Coldplay en dat is pure 'Magic' Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Premium Campagnes Queer Beer lanceert IPGay: tropische IPA met een boodschap De campagne rondom het bier – IPGay – On the Way – richt zich op het vergroten van queerzichtbaarheid in de openbare ruimte.
Premium Media Bauer Media Outdoor Nederland neemt netwerkpartner 2C over Daarmee krijgt het out-of-homebedrijf het directe beheer over contracten met ruim zestig gemeenten.
Campagnes De copy van de Telegraaf-campagne is prikkelend, maar bereikt-ie ook Henk en Ingrid? CAMPAGNEPRAAT | B&K zien wel wat in de copy, mits het doel helder en goed wordt geladen. De gekozen media-inzet laat nu nog te wensen over.
Premium Media J/M Ouders breidt uit met Famme Met deze toevoeging richt J/M Ouders zich nu op ouders van kinderen van 0 tot 18 jaar.
Premium Media 'Voer het nultarief-btw in voor alle journalistieke arbeid en ondernemingen' Nederland moet de regie over informatie snel weer in eigen hand krijgen, schrijven verschillende auteurs in een opiniestuk in de Volkskrant.
Premium Data & Insights Duurzame smartphonemaker Fairphone nog weinig bekend bij Nederlanders, maar weet na een introductie wel te interesseren Mensen in de leeftijdscategorie 18 tot 25 jaar zijn het vaakst bekend met Fairphone (32 procent), is één van de onderzoeksresultaten.
Premium Bureaus Knalgroene Kesbeke-sandaal ‘de Gurkenstock’ is hit op Instagram Oos Kesbeke: ‘Ik had een rotdag, maar daar kwam al gauw verandering in.’ Toch is Kesbeke niet het eerste bedrijf met een eigen fashion-lijn.
Premium Bureaus Campina serveert ontbijtbowls aan brakke Lowlands-bezoeker (en meer merkactivaties) Ook Hornbach en Bol zijn -net als vorig jaar- van de partij. Ikea is dit keer afwezig.
Partnerbijdrage Internal branding in de praktijk - Wat Delta en CZ doen om medewerkers tot merkdragers te maken Merken worden steeds vaker afgerekend op wat ze doen in plaats van wat ze zeggen.
Partnerbijdrage Zo houdt Signify grip op wereldwijde marketing Hoe organiseer je marketing in 70 landen zonder zorgen? Signify en iO laten zien hoe slimme marketingoperatie ruimte geeft voor strategie.
Premium Media BBC Studios start met streamingdienst BBC NL+ BBC NL+ is standaard inbegrepen bij KPN TV+ en NLZiet.
Contentmarketing Bedrijven haken in op kisscam-schandaal bij Coldplay en dat is pure 'Magic' Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Premium Campagnes Queer Beer lanceert IPGay: tropische IPA met een boodschap De campagne rondom het bier – IPGay – On the Way – richt zich op het vergroten van queerzichtbaarheid in de openbare ruimte.
Premium Media Bauer Media Outdoor Nederland neemt netwerkpartner 2C over Daarmee krijgt het out-of-homebedrijf het directe beheer over contracten met ruim zestig gemeenten.
Campagnes De copy van de Telegraaf-campagne is prikkelend, maar bereikt-ie ook Henk en Ingrid? CAMPAGNEPRAAT | B&K zien wel wat in de copy, mits het doel helder en goed wordt geladen. De gekozen media-inzet laat nu nog te wensen over.
Premium Media J/M Ouders breidt uit met Famme Met deze toevoeging richt J/M Ouders zich nu op ouders van kinderen van 0 tot 18 jaar.
Premium Media 'Voer het nultarief-btw in voor alle journalistieke arbeid en ondernemingen' Nederland moet de regie over informatie snel weer in eigen hand krijgen, schrijven verschillende auteurs in een opiniestuk in de Volkskrant.