door SAP Hybris, partner | 10 november 2017, 12:28 in Marketing Technology
machine learning GDPR Innovatie

Machine Learning om winkelervaringen te optimaliseren

SAP Hybris, partner | 10 november 2017, 12:28

SAP SE introduceert nieuwe technologieën voor gezichtsherkenning, Machine Learning en het Internet of Things (IoT) die bedrijven in staat stellen om gerichte marketingcampagnes te voeren en de winkelervaring te optimaliseren. Met deze SAP Hybris-oplossingen blijft SAP innoveren en investeren om de toekomst van klantenbinding en e-commerce vorm te geven.

Innovatieprogramma voor Machine Learning
Het innovatieprogramma voor Machine Learning heeft betrekking op verschillende toepassingsscenario’s op het gebied van marketing, verkoop, klantenservice en e-commerce. Voorbeelden zijn geavanceerde personalisatie, contextuele merchandising, een winkelassistentie-bot, affiniteitsscores, tekstuele analyses van servicetickets en een klantenservice-bot. Tien klanten gaan samen met SAP Hybris mogelijkheden voor Machine Learning integreren met de SAP Hybris Sales Cloud en SAP Hybris Service Cloud.

Commercieel inzicht
SAP Hybris Marketing Cloud is uitgebreid met een reeks van oplossingen die marketeers inzicht geeft in de marketingprestaties en –uitgaven.

  • Een digitale bestuurskamer voor de CMO: Een nieuw, op SAP Digital Boardroom gebaseerd dashboard biedt chief marketing officers een centraal overzicht van alle marketingactiviteiten met rapportages die het succes van campagnes in kaart brengen en helpen om problemen in een vroegtijdig stadium te signaleren. Het dashboard toont ook nieuwe marketingkansen.
  • Technologie voor gezichtsherkenning: Het digitale innovatiesysteem SAP Leonardo brengt gezichtsherkenning naar SAP Hybris Marketing Cloud. Hiermee kunnen marketeers op een nieuwe manier de aandacht van winkelbezoekers te trekken. Op basis van een gezichtsanalyse koppelt de software het geslacht en de leeftijd van winkelbezoekers aan de bedrijfs- of winkelinventaris. Daarop worden gepersonaliseerde productaanbevelingen weergegeven op grote displays.
  • Met Internet of Things (IoT)-technologie ondersteunde campagnes: Marketeers kunnen nu IoT-apparaten inzetten om gepersonaliseerde aanbiedingen aan winkelbezoekers te presenteren. Zo is het mogelijk om een relevante marketingboodschap te verzenden wanneer consumenten een nieuw record op hun fitness tracker behalen.
  • Ondersteuning voor de General Data Protection Regulation (GDPR): Dankzij de integrale ondersteuning voor de EU-richtlijn voor databescherming die in mei 2018 van kracht gaat, kunnen marketeers gerichte campagnes voeren waarbij de bescherming van klantengegevens vooropstaat.
  • Integratie met WeChat: Dankzij ondersteuning voor de Chinese social media-applicatie WeChat helpen de oplossingen van SAP Hybris marketeers om hun reikwijdte uit te breiden naar 889 miljoen gebruikers in China.
  • Ingebouwde klantenattributie: SAP Hybris Customer Attribution biedt marketeers accurate metingen van marketingcampagnes, zodat ze na kunnen gaan welke activiteiten klanten ertoe aanzetten om een product aan te schaffen. De oplossing verzamelt data voor alle contactpunten tijdens de customer journey om inzicht te bieden in de factoren die bijdragen aan conversie en de aspecten waarop de marketingactiviteiten en het budget moeten worden afgestemd
     

     

“Door deze innovatieve uitbreidingen stellen wij bedrijven in staat om de winkelervaringen van klanten nog verder te optimaliseren”, stelt Mark de Bruijn, VP & Head of Marketing EMEA & MEE bij SAP Hybris. “Wij innoveren continu, zodat onze klanten dezelfde tred kunnen houden als de consument. Waar je nu ziet dat de consument nog genoegen neemt met middelmatig gedrag, zie je dat zij steeds kritischer wordt en er actie ondernomen moet worden om de consument tevreden te houden. Door bijvoorbeeld gebruik te maken van Machine Learning kunnen bedrijven de consument zelfs een stapje voor zijn. Binnen Hybris Labs, het innovatieve team van SAP Hybris, worden er contant prototypes ontwikkeld op het gebied van Machine Learning. Een voorbeeld hiervan is Pepper Instore Assistance, een robot die middels Machine Learning de klant helpt de juiste productkeuze te maken.”

---------

Over SAP Hybris
SAP Hybris software biedt omni-channel klantbetrokkenheid- en verkoopoplossingen die organisaties in staat stellen om real-time en getailleerd beeld van de klant te geven, klanten een meer impactvolle en relevante ervaring te leveren en meer producten, diensten en digitale content te verkopen via elk touchpoint, kanaal en apparaat. Met customer data management, context gedreven marketingtools en gebundelde verkoopprocessen, heeft SAP Hybris enkele van ’s werelds grootste organisaties geholpen om een winstgevend klantenbestand te werven, te behouden en uit te breiden. De SAP Hybris software oplossingen voor customer engagement en commerce geven organisaties de grondslag, het kader en de hulpmiddelen om een holistische klantweergave te creëren via verschillende kanalen. Hiermee wordt betrokkenheid van klanten vereenvoudigd en worden complexe bedrijfsproblemen opgelost.

 

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Dit is een bijdrage van

SAP Hybris

Partner

Meer van deze partner