door Blauw Research, partner | 3 november 2017, 9:13 in Insights & Trends
Customer Experience Voice Of The Customer Klantfeedback

Cruciale factor in je Voice of the Customer programma: bevlogen medewerkers

Blauw Research, partner | 3 november 2017, 9:13

Klantfeedback helpt je met je klanten in gesprek te gaan. Klanten vertellen wat hen enthousiast maakt en laten je ook graag weten wat er beter kan. Om zich écht gehoord te voelen en de klantbeleving structureel te verbeteren, is het noodzakelijk als je ook echt iets met feedback van klanten doet. De sleutel ligt bij degenen die in de praktijk met klantfeedback en verbeteringen aan de slag gaan. De cruciale factor om jouw organisatie klantgedreven te maken, is bevlogenheid van medewerkers.

Daarvoor is cruciaal dat medewerkers…

…inzien dat het voor hen belangrijk is om iets met klantfeedback te doen.
…enthousiast zijn en zich betrokken voelen om dat stapje extra te zetten voor hun klanten.
…de middelen en ruimte krijgen om feedback op te pakken.

Als medewerkers er niet naar (kunnen) handelen heeft een Voice of the Customer programma weinig effect.

Om klantgedrevenheid in het DNA van je organisatie, je medewerkers te krijgen, is vaak een behoorlijke cultuurverandering nodig.

Hoe zorg je ervoor dat al je medewerkers klantgedreven worden?

Bij Blauw houden we er rekening mee dat een cultuuromslag tijd nodig heeft. Van de succesfactoren die naar voren komen in alle Voice of the Customer trajecten die we de afgelopen jaren hebben begeleid, staat het zorgen voor bevlogen medewerkers op één. We creëren daarom samen een roadmap voor klantgedreven cultuur om medewerkers vanaf het begin de kern te laten vormen bij alle Voice of the Customer acties.

Want het risico is dat het verwerken van klantfeedback in de praktijk toch nog vaak behandeld wordt als ‘één van de projecten’. Tijdrovende interne processen, deadlines en korte termijn acties slokken voor je het weet alle tijd en aandacht van medewerkers op. Omdat klantgericht werken vaak verbeteringen oplevert voor de langere termijn, is de uitdaging om medewerkers ook in de dagelijkse praktijk te prikkelen en te helpen met hun klantgedrevenheid.

Om een succesvolle klantgedreven organisatie te worden, zijn er 3 E’s om rekening mee te houden.

Engage
Educate
Empower

We leggen de aanpak rondom de drie E’s in de roadmap in de komende weken per onderdeel aan je uit.

Maak ook jouw organisatie klantgedreven met het Voice of the Customer programma

en vraag een gratis scan aan om concrete adviezen te krijgen waarmee je de volgende stappen kunt zetten naar een klantgedreven organisatie.

 

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Dit is een bijdrage van

Blauw Research

Partner

Meer van deze partner
Whitepapers van deze partner
Nu op Twitter