Goed voornemen 2017: laat je commercial door een bot maken

Opinie | 21 januari 2017, 8:00

Uit de Dawnbot komt onvervalste feelgood porno, constateert Scato van Opstall

Beeld: Evgeniy Bakal/123RF Wat hebben merken en bureaus aan goede voornemens in petto voor 2017? De nieuwe ‘do good’ zoekmachine The Good Search bijvoorbeeld. Die consumenten helpt bewuster te consumeren. Daarmee kun je eindelijk een duurzame bank zoeken, omdat ING en ABN Amro het in 2016 wel heel b...
Lees het hele artikel

Je kunt dit artikel lezen, nadat je bent ingelogd. Heb je nog geen account, registreer je dan gratis.

Lees 3 artikelen gratis!

  • 3x exclusieve online content
  • Periode: 30 dagen
  • Dagelijkse online nieuwsbrief

Inloggen

Al abonnee, maar nog geen geactiveerd account? Activeer nu

Over de auteur

Reacties op dit artikel (2)

Comment author avatar
Avatar

Jos Wabeke

(23 januari 2017, 9:45)
http://www.brandspanking.nl
Dus we mogen "programmatic" content zomaar artificial intelligence noemen?! Beter. Ik zou maar snel de sneeuw in duiken, nu kan het nog. 01101100 01101111 01101100
Avatar

Scato van Opstall

(23 januari 2017, 23:55)
http://karmabrothers.org
Ja dat mag best hoor, Jos. De term AI mag je net zo ironisch zien als Dawn hun bot bedoeld heeft. Ook de 'trotse tampeloeres' van Brand Managers is overdrachtelijk bedoeld (daar er ook veel vrouwelijke brandmanagers zijn). Dit is een column, geen essay over programmeren of een doctoraalscriptie over de voortplantingsorganen van marketeers. ;)