Merk & Strategie

VGZ koppelt het merk aan ‘zinnige zorg’

Redactie | 25 oktober 2017, 17:20

Intern was de verzekeraar al jaren met zinnige zorg bezig, nu mag ook de buitenwereld het weten

Zorgverzekeraar VGZ presenteert zich vanaf dit overstapseizoen als verzekeraar voor zinnige zorg. Het begon met een teaser-campagne (outdoor en online), gevolgd door een online campagne en tv- en radiocommercials. De campagne is ontwikkeld door bureau Dear.

‘Wat we bij VGZ doen is eigenlijk omdenken in de zorg’, vertelt communicatieadviseur Gita Oorburg. ‘We ondersteunen zorgaanbieders en helpen ze hun zorg beter, passender en goedkoper te maken. Het gaat erom dat de patiënt beter wordt geholpen.’

Award en beloning
De zorgverzekeraar faciliteert al jaren initiatieven om te innoveren in de zorg met bijvoorbeeld de Zinnige Zorg Award. En vanaf volgend jaar wil de verzekeraar zorgaanbieders die mee ontwikkelen en goede voorbeelden willen overnemen, belonen bij de zorginkoop.

Een voorbeeld van ‘zinnige zorg’ is een online tool waardoor kinderen met astma minder vaak naar het ziekenhuis hoeven. Het kan ook gaan om een slimmere werkwijze waardoor patiënten minder lang in spanning zitten na een borstonderzoek.

Niet op de voorgrond
Robin Zuiderveld (Dear) vertaalde dit naar de nieuwe pay-off ‘Met hart voor zinnige zorg’. In de nieuwe campagne staan echte klantcases centraal: nieuwe oplossingen die zorg nog zinniger maken. De verzekeraar wil niet zichzelf op de voorgrond zetten, maar benadrukt de rol als facilitator van de initiatieven vanuit de zorg.

In de video’s zie je een situatie in splitscreen: aan de ene kant hoe iets voorheen ging, aan de andere kant hoe het beter kan. Zuiderveld: ‘We benadrukken zowel feiten als emotie.’

Credits:
Verantwoordelijk bij VGZ: Gita Oorburg, Nanda de Vries, Petra Driessen, Baukje ter Huurne, Frank Elion

Bureau: Dear Amsterdam

Strategie: Willem Nas

Creatie: Marq Strooy, Robin Zuiderveld, Stan van Zon

Account: Natasja van de Salentein

Productie: Saskia de Lint

Regie: Berend Boorsma (The Boardroom)

Geluid en muziek: Melcher Meirmans, Nando Eweg (REC Sound)

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Vgz Zorgverzekeraar Dear

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events