Valentijnsactie Samsung gaat viraal met 67 miljoen views

Redactie | 12 februari 2017, 20:27

In video’s met een korte dating/lovestory spelen gebruikers zelf de hoofdrol, compleet met eigen foto’s en interesses.

Al in de eerste 72 uur na introductie op 7 februari maakten volgens de makers meer dan 295.394 mensen hun persoonlijke filmpje, terwijl de video’s meer dan 67 miljoen keer werden bekeken en bijna 5 miljoen keer werden geliked (via de persoonlijke profielpagina op Facebook).

In de speelt Samsung in op de populariteit van dating-apps. Vrijwel dagelijks checken we profielen in dating-apps en bespreken die met vrienden. Dat is precies wat er gebeurt in de Valentijnsvideoactie, waarin gebruikers dus zelf de hoofdpersoon zijn. De personalisatie in de video’s wordt gebaseerd op een Facebook-profiel. Hier haalt de app foto’s, status van de relatie, leeftijd, interesses en woonplaats op en die worden vervolgens besproken door drie aantrekkelijke mannen of vrouwen. Net als in het echt. Met als belangrijk verschil dat je zelf kunt meekijken.

Het concept is bedacht door Boomerang Create en Motion in opdracht van Samsung, ook hebben zij de video’s geproduceerd. De technische realisatie is verzorgd door StoryMail - The Personal Video Company.

'We hadden media budget gereserveerd om de campagne op Facebook te promoten', zegt Marius Klijzing, Product Manager Mobile van Samsung Nederland. 'Maar de campagne geheel organisch viraal gegaan. Dit overtreft onze stoutste dromen.'

Eldin Fetahovic van Boomerang Motion: 'Millennials zijn zichzelf aan het ontwikkelen en gaan hun eigen gang. Maar ze zijn gevoelig voor en benieuwd naar wat andere mensen van ze vinden. Daarom zijn wij op zoek gegaan naar een videoformat om dit te doorbreken. We zijn op een personaliseerde video uitgekomen. Op basis van de mogelijkheden van personalisatie hebben we het script geschreven. Hierdoor wisten we precies welke data wij konden personaliseren en bovenal wat interessant is voor de kijker van het filmpje.'

Credits:
Client: Samsung Nederland
Verantwoordelijke bij klant: Marius Klijzing, Naomi de Jonge, Steffany van der Hout
Concepting: Marco van Houwelingen (Boomerang Motion), Michiel Wolters, Rico de Lange, Joren Schroder (Boomerang Create)
Regie: Eldin Fetahovic
Executive producer: Fikret Fetahovic
Camera: Bart Hol
Gaffer: Kirtan Hummelen
Styling: Charlie van der Ligt, Saskia de Vos
Producer: Milou van den Bosch
Producer: Thom Specht
Sound Post: Soundsright
Technische realisatie: StoryMail
Project Manager: Bobbie Kleijne

Over de auteur

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar
Avatar

Anton Dimitrov

(7 september 2017, 1:27)
Hello

Gerelateerde items Samsung Boomerang motion

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events