Insights & Trends

Unilever: ‘Consument heeft voorkeur voor lokale merken’

Redactie | 6 december 2017, 13:48

Klanten keren zich volgens Unilever steeds meer af van internationale merken.

Consumenten hebben in toenemende mate een voorkeur voor lokale producten. Zij keren zich steeds meer af van internationale merken. Dat gebeurt niet alleen in opkomende markten in Azië, maar ook in de Verenigde Staten en Europa. Dat merkt voedingsmiddelen- en verzorgingsproductenmaker Unilever op.

President directeur Hemant Bakshi van Unilever Indonesië zei tijdens een conferentie in Jakarta: ‘Consumenten verlangen niet meer naar grote wereldwijde merken. Ze vinden het nu veel belangrijker wat er in hun land gebeurt, in de kleinere gemeenschap.’

De trend begon volgens Bakshi in Azië, waar grote Westerse merken voorheen makkelijk marktaandeel wonnen. Maar hij ziet de trend ook in Westerse markten. Daar heeft technologie zoals sociale media het makkelijker gemaakt voor kleinere lokale merken om specifieke groepen consumenten te bereiken.

Bron: ANP
Beeld: Gijs Streekproducten (een hyperlokaal merk uit Nederland)

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Unilever lokale merken Globalisering

Meer in channel Insights & Trends

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events