Merk & Strategie

Transavia richt zich met YouTube-kanaal op Generatie Z

Redactie | 10 november 2017, 12:30

De luchtvaartmaatschappij wil via een YouTube-kanaal de merkvoorkeur onder jongeren vergroten.

Transavia heeft nu een YouTube-kanaal, waarmee het ‘generatie Z wil aanspreken’. Doel is om jongeren ‘te informeren, te entertainen en enthousiast te maken voor vliegen met Transavia’.

Generatie Z besteedt veel tijd aan YouTube, meer dan aan traditionele media, zoals televisie en radio, aldus Transavia.

Door via de webseries duidelijk te maken wie Transavia is, wil de vliegmaatschappij op lange termijn haar merkvoorkeur onder generatie Z vergroten.

Binnenkort kunnen mensen op het YouTube-kanaal vijf webseries volgen. Ze krijgen zo een kijkje in de wereld van Transavia. De campagne wordt afgetrapt met de ‘Bucketlist Hunt’ waarin vier bekende YouTubers (Tony Junior, Sophie Milzing, Marije van der Made en Nesim Najih) de hoofdrol spelen.

In de andere vier webseries spelen de medewerkers van Transavia de hoofdrol. Erik-Jan Gelink, commercieel directeur bij Transavia: ‘Wij geloven in de onderscheidende kracht van onze eigen mensen. Zij kennen Transavia als geen ander. In veel formats spelen collega’s dan ook de hoofdrol.’

Om sneller met videocontent in te kunnen spelen op de actualiteit heeft Transavia een inhouse studio opgericht. Op de Bucketlist Hunt na worden alle producties hier gemaakt.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Transavia

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events