Merk & Strategie

Thalys verfrist merkidentiteit met nieuwe campagne

Sander Beekman, redactie | 8 juni 2015, 15:30

De 'stedentripper' wil zich moderner, steviger en iets brutaler presenteren.

Met de nieuwe campagne brengt een ode aan zijn Europese bestemmingen. Volgens het merk willen reizigers die voor de sneltrein kiezen, steden ontdekken en zijn ze nieuwsgierig om de nieuwste hotspots te bezoeken. De slogan ‘Van harte welkom’ blijft de overkoepelende paraplu, maar de verschillende bestemmingen krijgen een grotere rol.

Volgens Patricia Baars, corporate communication manager bij Thalys, heeft het merk topbestemmingen in zijn DNA. ‘We willen reizigers inspireren “onze” steden te bezoeken. Dat deden we al met de content op onze site, maar met de vernieuwde merkidentiteit maken we het ook voor de buitenwacht beter zichtbaar.&;

Baars: &;Daarnaast appelleren we met deze campagne aan de moderne “stedentripper”, die graag nieuwe ervaringen opdoet en cultuur en fashion wil opsnuiven in Europese steden.’ Thalys gaat zich in de toekomst meer richten op contentmarketing, door online content intensiever te gebruiken bij campagnes.

Credits
Bureau: ROSAPARK

Over de auteur

Sander Beekman
Stukjestikker en filmmaker voor team Adformatie, met een focus op creatie en (online) campagnes. Lees meer over Sander Beekman

Reacties op dit artikel (4)

Comment author avatar
Avatar

Bas Vogels

(9 juni 2015, 14:00)
Misschien kan Patricia Baars me uitleggen hoe ik die geweldige aanbiedingen waarmee ze me ook daadwerkelijk kan vinden. De irritatie dat dit niet snel en makkelijk lukt, zorgt voor negatieve merkbeleving ipv positieve. Waarom een campagne opzetten rondom beloftes die je niet waarmaakt? Thalys kan nog veel leren van vliegende concurrenten als Vueling en Transavia.
Avatar

Roderick Mirande

(10 juni 2015, 15:56)
http://www.adformatie.nl/
Bas, hoe zou je dat probleem opgelost willen zien?

Zijn er meer mensen die dezelfde ervaring hebben als Bas Vogels?

Reacties gaarne naar roderickmirande@adfogroep.nl
Avatar

Bas Vogels

(11 juni 2015, 11:51)
Roderick, kijkend op de sites van benoemde (en andere) luchtvaartmaatschappijen zie je de oplossing al: week- en maandschema's met prijzen per dag, waar relevant uitgesplitst in verschillende vluchten per dag. Hierdoor ontdek je snel bij welke vluchten de minimum prijzen - waarmee wordt geadverteerd - horen. Bij Thalys kun je - tenzij ik echt iets over het hoofd zie, dan kan uiteraard - niet zoeken zonder een concrete data (vertrek en retour) op te geven. De prijzen die je vervolgens te zien krijgt, horen bij die specifieke data. De data waarop de (stunt)prijzen waarmee Thalys me naar haar website lokt gelden, zijn feitelijk niet te vinden. Dat frustreert en geeft een gevoel van misleiding.

Gerelateerde items thalys

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events