Telegraaf VNDG begint 1 mei met pijlers nieuws, sport en entertainment

Maarten Hafkamp, redactie | 18 april 2017, 12:54

Het online videokanaal is belangrijk onderdeel van de 24/7 strategie van TMG

Het OTT-kanaal werd vorig jaar aangekondigd, vanmorgen werd het aan de pers gepresenteerd.

Nieuws, sport en entertainment zijn de pijlers en de consument moet de inhoud 24 uur per dag, zeven dagen per week tot zich kunnen nemen. Telegraaf VNDG is gratis toegankelijk, maar Telegraaf-abonnees hebben daarnaast gratis toegang tot het premium aanbod op het platform. Op desktop is het kanaal straks te bereiken via www.telegraafvandaag.nl en op mobiel en tablet via de Telegraaf VNDG app (iOS/Android).

Vanaf 1 mei wordt het platform gaandeweg gevuld met video’s en programma’s. Talpa (TV) levert het technische platform, zoals vorig jaar beklonken in de deal met TMG rond de radiozenders.

Dagboek van een Minnares
De Telegraaf hangt er een lineaire programmering aan, maar de content is ook on demand te bekijken. Er zijn nieuwsbulletins, voetbal- en hockeysamenvattingen maar ook diverse programma’s waaronder ‘Estavana in het echt – het verhaal achter de sportvrouw’, ‘Dagboek van een Minnares’ en ‘Van den Heuvel haalt recht’.

Er zijn 'herkenbare en vertrouwde' Telegraaf-gezichten en nieuwe gezichten die de programma's aan elkaar praten. Pim Sedee, Maarten Steendam en Wilson Boldewijn zijn de nieuwslezers, Monique Smit is één van de gezichten van Privé VNDG en Vrouw-feuilleton ‘Dagboek van een minnares’ is verfilmd met rollen voor Eva Laurenssen en Viggo Waas.

24/7 strategie van TMG
Ondanks de overnameperikelen die momenteel rond TMG spelen, is afgesproken dat de 24/7 strategie die het concern de afgelopen jaren heeft uitgestippeld doorgaat. Het betekent dat 'de wens van de consument' centraal staat en deze ook de vorm, het kanaal en het moment bepaalt.

Op het nieuwe videoplatform komen de 'hoofdmerken' De Telegraaf, DFT, Telesport, Privé, Autovisie en Vrouw samen. Volgens TMG haalt De Telegraaf maandelijks bijna 24,5 miljoen videoviews en daar wil men op verder bouwen.

Over de auteur

Maarten Hafkamp

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items De Telegraaf Tmg Telegraaf VNDG

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events