Merk & Strategie

Tele2 geeft liefde aan online haters in uitbundige kerstcampagne

Redactie | 20 december 2017, 14:13

Ook Famke Louise van 'op me monnie' heeft een rol in de liefdevolle kerstvideo.

Telecombedrijf Tele2 laat in een kerstcampagne zien dat het merk streeft naar een haatvrij internet. En komt daarom met een uitbundige kerstcampagne waarin ze haat met liefde bedstrijden.

In de kerstvideo zie je een echte 'kerstcupido' die met zwoele stem alle haters toezingt. Ook Famke Louise, de vlogger die de afgelopen tijd een bak aan haat over zich heen kreeg, heeft een rol in de kerstvideo. Zij roept op om de liefdesbeweging tegen haat op gang te brengen.

Kleurrijk en uitbundig
Creative director Emilio de Haan van Indie Amsterdam is mede verantwoordelijk voor de campagne. De Haan: 'Haat hoort niet thuis op internet. We helpen daarom graag om het internet een stuk leuker te maken. Op een kleurrijke en uitbundige manier, zoals je van Tele2 gewend bent.'

Cilesta van Doorn, marketingdirecteur bij Tele2: 'Respectloze opmerkingen, gescheld, gedreig - het kan echt niet en daarom starten we de campagne. Kerst is bij uitstek de periode om liefde te geven. Want liefde is altijd sterker dan haat.'

Gratis met de tram voor een knuffel
Tele2 heeft ook een speciale website vol met liefdevolle GIF-jes en soundbites. Deze kun je sturen naar de online haters om ze de mond te snoeren. Daarnaast richt het merk zich op haters in het openbaar vervoer bijvoorbeeld. Op 20 december rijdt er een speciale tram door Amsterdam, waarmee je voor een knuffel gratis reist.

Credits
Creative Agency: INDIE Amsterdam
Eindverantwoordelijk vanuit Tele2: Cilesta van Doorn, Margaret Kreuger, Danielle Snoeij, Denise Noordermeer 
Productiemaatschappij: Hazazah
Regisseur: Rob Lücker
Producer: Robert Roosenstein
D.O.P.: Rutger Storm
Art department: Merlijn van de Sande
Styling: Nedda Nagel
Editor: Jurriaan van Nimwegen
Post-Production: Storm Post Production
Grading: Bart Verreast
Muziek: Sander Baas
Audiomixage: Audentity
Outdoor: JCDecaux / Kinetic
Online uitvoering: Code d'Azur, iProspect
Influencers: Storyboard
PR: Blyde

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Tele2 Liefde Indie Amsterdam

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events