Merk & Strategie

Stuntelende Max Verstappen moet aantonen hoe snel technologie innoveert

Roderick Mirande, redactie | 14 november 2017, 11:56

Softwarebedrijf Exact huurde de coureur in om een punt te maken. ‘Wat toen innovatief was, is nu totaal onbekend en onbruikbaar.’

Softwareontwikkelaar Exact wil bedrijven voorlichten over de technologie van de toekomst. De achterliggende gedachte is dat voorkomen wordt dat je als bedrijf verrast wordt door een concurrent die nieuwe technologie op een slimme manier inzet.

Komisch
Dat technologische innovatie heden ten dage op lichtsnelheid wordt bedreven, is geen voorpaginanieuws. ‘Hierdoor is het bijna niet meer voor te stellen wat er morgen al mogelijk is’, zegt Exact.’Toch is dat de boodschap die Exact met een serie ‘komische opnames’ met Max Verstappen wil overbrengen. Exact: ‘Door die snelheid vergeten we echter ook makkelijk waar iets voor diende, al helemaal als we het zelf niet bewust hebben meegemaakt. Wat dacht je van de walkman? Een groot deel van de Millennials zal dit apparaat niet eens herkennen.’

Exact Live
De video is onderdeel van een reeks bestaande uit drie verschillende video’s waarin telkens een ander device uit het verleden de hoofdrol speelt. Ook tijdens Exact Live tracht Exact bedrijven voor te lichten over de technologie van de toekomst. ‘Zo willen we voorkomen dat je als bedrijf verrast wordt door een concurrent die nieuwe technologie op een slimme manier inzet.’

Hier: Verstappen met een tape recorder
Hier: Verstappen met een Commodore Amiga 500

Over de auteur

Roderick Mirande
Redacteur Merk & Strategie Lees meer over Roderick Mirande

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Max Verstappen Exact

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events