Merk & Strategie

Snackbarketen Febo onthult veelbesproken kledinglijn

Claartje Vogel, redactie | 24 augustus 2017, 10:10

Fans van snackbarketen Febo kunnen hun liefde voor het merk voortaan uitdragen met een Febo-tenue en badslippers. Er is zelfs een speciaal shirt met warmhoud-compartiment voor snacks ‘on the go’.

Febo en reclamebureau Natwerk kondigden enkele weken geleden de komst van een eenmalige kledinglijn aan. Volgens de makers stroomden de aanvragen massaal binnen. Hoewel menigeen dacht dat het een hoax was, is de collectie nu een feit.

Geïnspireerd op voetbal
De snackbarketen viert dit jaar zijn 75ste verjaardag. Dennis de Borst, directeur Febo: 'Het werd hoog tijd voor een kledingcollectie speciaal voor onze fans. De items zijn sterk geïnspireerd op voetbal, want voetbal en snacken zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden.'

Behalve het tenue en de slippers, is er een 'multifunctioneel Grip-shirt® voor de pro-snacker'. Het shirt houdt snacks warm onderweg en heeft een praktische afveegzone voor je handen.
 
Verkrijgbaarheid
De Febo snackslippers zijn vandaag, vanaf openingstijd, verkrijgbaar bij alle Febo-vestigingen in Nederland. Om 17:00 uur  opent tevens de webshop, waar - in zeer beperkte oplage en zolang de voorraad strekt - alle items verkrijgbaar zijn. 

Febo en Natwerk
Reclamebureau Natwerk werkt al drie jaar voor de snackbarketen. Het bureau introduceerde eerder de Febo Drijf In, PC Hooftstraat pop-up automatiek, speculaaskroket, rookworstkroket en Kamp Seedorf grillburgersaus.

Febo is niet de eerste fastfoodketen met een kledinglijn. Grote ketens KFC en McDonald's gingen het merk voor. 

Over de auteur

Claartje Vogel
Journalist en redacteur voor Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Tijdschrift voor Communicatie (Adfogroep). Lees meer over Claartje Vogel

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar

Gerelateerde items Febo tenue febo kleding

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events