Merk & Strategie

Rokin moet weer aantrekkelijk worden voor Amsterdammers

Redactie | 18 januari 2017, 15:43

Bureau Grrr verzorgt de rebranding van de bekende straat

Er wordt nog steeds flink gebouwd op het Rokin, maar toch beginnen ondernemers en bewoners nu al een merkcampagne voor hun straat. ‘Het is nu een logisch moment om de Amsterdammer weer welkom te heten aan het Rokin’, zegt Hans Prummel, bestuurslid van BIZ Rokin (bedrijveninvesteringszone, een soort vereniging van ondernemers en pandeigenaren).

Van rommel situatie naar allure

In juni schreef nog over de rommelige situatie op het Rokin door de bouw van de Noord/Zuidlijn. Volgens de krant mijden Amsterdammers de straat liever. &;Maar als de Noord/Zuidlijn af is moet het een straat zijn met allure.’

&;Dat zie je nu al ontstaan&;, vindt Prummel. &;Het wordt de komende jaren steeds mooier.&;

Bureau Grr

De organisatie kiest bureau Grrr als ‘branding partner’. Prummel: ‘Zij hebben eerder laten zien dat ze succesvol zijn door te denken vanuit de gebruikers. Met onder meer de effectieve nieuwe huisstijl van De Melkweg, The Ocean Cleanup en grote projecten voor publieke instellingen is dat een bewezen aanpak.’

&;Amsterdammers moeten zich welkom voelen&;

Over de kenmerken van de nieuwe huisstijl en campagne laten de partners nog weinig los. Rolf Coppens, creative director van Grrr: ‘We brengen de ambitie van de straat naar buiten. We willen Amsterdammers inspireren en de ondernemers samenbrengen in een gezamenlijke visie. De nieuwe uitingen moeten ervoor zorgen dat de Amsterdammer zich welkom voelt aan het Rokin.’

Echte hart

Prummel omschrijft het Rokin als ‘het echte hart van Amsterdam, een zeer brede, autoluwe straat vol met winkels, horeca, musea én bijzondere flagship stores.’ Als het af is, moet het een boulevard zijn die zich kan meten met fameuze straten als boulevard Haussmann in Parijs en Oxford street in Londen. Bovenal wil Prummel dat het ‘de ideale ontmoetingsplaats’ wordt voor Amsterdammers.

Voorjaar 2017 worden de eerste uitingen met de nieuwe branding naar buiten gebracht.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Amsterdam grr Hans Prummel

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events