Merk & Strategie

Rabobank wil jongeren trekken met nieuw platform PASSI

Redactie | 1 november 2017, 14:15

De bank hoopt zo voor 12-17-jarigen een fundament te leggen voor een ‘financieel gezond leven’.

Rabobank lanceert het jongerenplatform PASSI voor jongeren in de leeftijd 12-17 jaar om hen aan te moedigen vanaf jonge leeftijd zelfstandig geld te verdienen én om hun talenten te ontwikkelen.

Rabobank biedt jongeren ook de kans om hun talent te ontdekken of in de praktijk hun droombaan te vinden d.m.v. partnerships, masterclasses, stages & baantjes bij merken en bedrijven die voor jongeren relevant zijn. 

De bank wil voor jongeren het fundament leggen voor een financieel gezond leven, en daarmee voor iedereen een gezonde financiële toekomst creëren. De boodschap van PASSI: ‘Regel je eigen geld, pak die PASSI’.

PASSI betekent volgens de bank: geld verdienen én talent ontwikkelen, maar de naam is ook een knipoog naar de pinpas.

De pinpas voor de jongeren is doorzichtig (‘transparant’).

Zelfredzaamheid

Zelfredzaamheid is een van de vier belangrijke thema’s binnen de nieuwe positionering van de Rabobank.

Dorkas Koenen, directeur marketing, zegt dat zijn bank gelooft dat iedereen een gezonde financiële toekomst kan creëren. ‘Het fundament hiervoor wordt gelegd op jonge leeftijd, want jong geleerd is oud gedaan.  Aan de basis hiervan staat zelf inkomen genereren, zodat je ook op eigen benen leert staan.’

PASSI wordt geïntroduceerd via een digital-first campagne. Met content van social influencers, artiesten en partners op het gebied van muziek, food, sport, gaming en beauty zal het platform continu gevoed worden met inspiratie en kennis.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (4)

Comment author avatar
Avatar

Steve

(1 november 2017, 16:18)
Waarom zijn we als reclamemakers niet in staat om jongeren op een meer volwassen manier aan te spreken? Dit voelt toch weer zo van, je bent nog minderjarig, nou dan hebben we dit voor jou bedacht, met een leuk digitaal stemmetje, met een grappige naam (passi), speciaal omdat jij als jongere nog geen gewone bankpas wil maar een toffe passi, gaaf toch?

Of is dit een erg flauwe reactie?

In mijn beleving kan je heel goed voor een meer zakelijke aanpak kiezen, of een aanpak met humor, of een aanpak met juist veel meer emotie.. maar deze passi voelt bij mij toch aan als van alles niks, als heel erg 'bedacht'.
Avatar

Hans Bauman

(1 november 2017, 21:38)
http://roorda.nl
Growing a better world met Passi? Eerst een (te?) hoog over merkthema en dat afwisselen met weinig verheffende woordgrappen. Te veel bureaus gekozen?
Avatar

Wim

(3 november 2017, 9:20)
Ik waardeer 't sterk als je als bedrijf je klanten verder wilt helpen, en daarvoor allerlei suggesties en hulpmiddelen, partners etcetera in stelling brengt. Werk, persoonlijk talentmanagement, personal branding, masterclasses en meer - belangrijk en prachtig, vind ik als arbeidseconoom & strateeg.
Als je dan tegelijk je kernproduct uitkleedt, door simultaan de rente op de jongerenrekening naar 0% (zegge en schrijve nul procent) te brengen, helpt dat echter bepaald niet. Merk ik aan mijn 14-jarige dochter.
Zelfredzaamheid krijgt zo iets van: zoek 't lekker zelf uit.
Avatar

Arco Bregman

(3 november 2017, 10:16)
http://youngworks.nl
Jongeren hebben niets met een bank. Als je het ze vraagt dan weten de meesten oprecht niet wat een bank doet. De relatie van jongeren met een bank is functioneel. "Een bank moet zorgen dat ik met gemak, zonder gedoe en snel bij mijn geld kan." Zie het succes van de ING App en Tikki. Bij Passi ontkom ik niet aan de vergelijking met een krampachtig disco-move van een vader die de aandacht van zijn dochters vriendinnen probeert te vangen. En waarom investeren in een nieuwe hip bedoelde pinpas? Wij zien weinig jongeren die zwaaiend met hun bankpas uitdrukking geven aan wie ze zijn. Had het geld liever gestopt in werkelijk goede content op het platform. Jongerenmarketing lijkt voor Rabobank, net als voor veel bedrijven, nog steeds een nice to have. De vaderlijke wijsheid 'jong geleerd, oud gedaan' zou de bank beter kunnen inruilen voor het motto: jongeren zijn de toekomst, en de motor van verandering. Dan is er namelijk echt nog een wereld te winnen. Ook voor Rabobank.

Gerelateerde items Rabobank

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events