Merk & Strategie

Opel houdt DNA-onderzoek onder Feyenoord-fans

Redactie | 18 januari 2018, 13:08

Opnieuw een ‘lichamelijke’ PR-stunt onder het Legioen

Hoofdsponsor Opel houdt opnieuw een PR-stunt waarin de Feyenoord-fans letterlijk hun lichaam beschikbaar stellen aan de ‘wetenschap’. Waar het twee jaar geleden nog de hartslag van het legioen mat – een veel gelauwerde actie – gaat het dit jaar nog dieper op zoek naar de kern van de clubliefde: waar komt die ten diepste vandaan? 

Presentator en Feyenoord-supporter Sander de Kramer gaat op zoek naar het Feyenoord-gen bij 168 supporters, in Het Grote Feyenoord DNA-onderzoek. ‘Wie weet ontdekken we een heus Feyenoord-gen’, zegt hij in het persbericht, maar dat gaat niet gebeuren.

Wel wordt bij de proefpersonen onderzocht tot welke van de zeven types Feyenoord-supporters ze behoren, welke kenmerken ze hebben. Wat onderscheidt een hardcore supporter van Feyenoord van iemand die zijn club meer op afstand volgt?

Vanaf vandaag kunnen Feyenoorders testen wat hun supporters-profiel is op opel.nl/feyenoord en zich aanmelden voor het genetisch onderzoek in februari. Daar zijn zeven types Feyenoord-supporters te vinden. 

Het onderzoek wordt door wetenschappers van genetisch onderzoeksbureau Omnigen verricht. Feyenoord en Opel laten weten nauwkeurig om te gaan met de bescherming van persoonsgegevens en geen onderzoek te doen naar erfelijkheidsfactoren of medische kenmerken van DNA-materiaal.

Opel en Feyenoord verwachten medio april de onderzoeksresultaten bekend te kunnen maken. 

Foto: ANP

Over de auteur

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar
Avatar

Kees REABEL

(18 januari 2018, 14:26)
Ik ben bijna 70 jaar, en al 60 jaar fan van FEYENOORD terwijl ik in Den Haag geboren ben, in Denhaag was ik ook fan van 'S. H. 'S. MAAR FEYENOORD WAS EN IS DE RODE DRAAD DOOR MIJN LEVEN. IK WOON AL 50JAAR IN ROTTERDAM Charlois. Net zo lang ik getrouwd ben met Rotterdamse Tonny. Ik hoop het nog lang mee te beleven met mooiste club van Nederland. VRIENDELIJKE FEYENOORD groet. Kees REABEL.

Gerelateerde items Opel Feyenoord

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Populaire blogs

Adfo Events