Merk & Strategie

Nieuwe energieleverancier easyEnergy komt met eerste merkcampagne

Redactie | 20 november 2017, 14:07

De campagne is ook het begin van de samenwerking met Alfred International, ZIGT en Het PR Bureau.

easyEnergy is onderdeel is van de 'easy@ family of brands', onder andere bekend van easyJet.

De commercial van easyEnergy was afgelopen weekend voor het eerst te zien. Die maakt onderdeel uit van de campagne 'Doe je overbodige kosten de deur uit’. Het bedrijf wil daarmee laten zien welke partijen er eigenlijk allemaal verdienen aan de energierekening van de consument. Bij easyEnergy betaalt de consument een lagere rekening omdat de energieleverancier deze ‘overbodige kosten’ niet heeft, is de boodschap. De campagne is zichtbaar via tv, radio, print, digital out-of-home, social en online.
 
Energie voor inkoopprijs
Net zoals vele andere energiebedrijven koopt easyEnergy stroom en gas in op de energiebeurs. Het grote verschil is dat easyEnergy deze prijs één-op-één doorgeeft aan de klant, zonder opslag. Daarmee verdient de leverancier alleen aan maandelijkse vaste kosten per aansluiting. 

Nieuw model
Daarmee introduceert easyEnergy een nieuw model voor de energiemarkt. De consument betaalt maandelijks 5 euro voor gas en 5 euro voor groene stroom. Alle klanten van easyEnergy betalen de energiekosten die gelden voor het moment dat ze het afnemen. Volgens onderzoek van bureau Roland Berger, dat eerder dit jaar werd gepubliceerd in De Telegraaf , kan een gemiddeld gezin 150 euro per jaar goedkoper uit zijn door te kiezen voor een contract met variabele tarieven.
 
Bureaus
EasyEnergy ging in zee met Alfred International, mediabureau ZIGT en Het PR Bureau. Die zijn samen met online bureaus Bikkelhart en Poort80 verantwoordelijk voor de campagne.
Bij de start was Ganda nog strategisch digitaal partner. Dat is inmiddels niet meer zo.
 

Credits

CAMPAGNE
Bureau: Alfred International
Mediabureau: ZIGT
Online: Bikkelhart & Poort80
PR: Het PR Bureau

CREATIE
Klant: easyEnergy
Eindverantwoordelijke klant: Maarten Roelfs, Okke Wiarda, Raymond van Eck en Pieter Vroom
Bureau: Alfred International
Account: Mark de Leeuw, Eddy Salfischberger
Creatie: Aad Kuijper, Patrick de Zeeuw
RTV Producer: Charlotte Kempers
Productiemaatschappij film: Jonkers Hofstee Film
Regisseur: Hans Jonkers
Producer: Barbra Pronk
D.O.P: Nico Hovingh
Editor: Kim Hinrichs
Post productie: Postoffice
Grading: Daphne Maierna
Muziek: C. van Baal / P. Brouwer
Soundstudio: Postoffice
Online: Bannerboy
Media/digital/social: ZIGT; Rogier Bruggeman, Menno Westinga, Marcella de Graaf-van Velsen

Over de auteur

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar
Avatar

Peter

(22 november 2017, 22:05)
Dit bedrijf zie ik op geen enkele vergelijkingssite terug. Waarom is dat zo? Willen zij dan niet vergeleken worden? Misschien omdat ze niet zo goedkoop zijn als ze willen laten geloven?

Gerelateerde items easyenergy Alfred Alfred International

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events