Nieuw advertentieloket voor regionale en lokale media

Maarten Hafkamp, redactie | 24 december 2015, 9:37

BDUmedia, NDC Mediagroep, Media Groep Limburg en Holland Media Combinatie (TMG) bundelen de krachten.

Zij vormen vanaf 1 januari 2016 één loket voor de nationale adverteerdersmarkt voor regionale dagbladen onder de naam ProMille Media. Per 1 februari worden de huis-aan-huiskranten van deze uitgevers hieraan toegevoegd. Daarnaast worden op korte termijn de online merken opgenomen in het portfolio.

Met uitzondering van NDC Mediagroep maakten de afzonderlijke uitgeverijen eerder deel uit van Wegener Media Nationale Verkoop.

Onder ProMille Media vallen titels als Dagblad van het Noorden, Friesch Dagblad, Leeuwarder Courant, Limburgs dagblad, Dagblad de Limburger, Barneveldse Krant, Noordhollands Dagblad, De Gooi- en Eemlander, Haarlems Dagblad, IJmuider Courant en Leidsch Dagblad. Tot de huis-aan-huiskranten behoren onder andere Kanaalstreek, Nieuwsblad Geldermalsen, Witte Weekblad en Peel & Maas.

ProMille Media is onderdeel van Holland Media Combinatie (dochteronderneming van Telegraaf Media Groep) en gevestigd in het hoofdkantoor, Edisonweg 10 in Alkmaar.

Tot 2012 was er lange tijd NRP media (NRP), dat toen het gezamenlijke advertentieloket was voor NDC mediagroep, HDC Media (voorloper van Holland Media Combinatie) en Media Groep Limburg. 

Over de auteur

Maarten Hafkamp

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar
Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events