Merk & Strategie

Neuken Liqueur in strijd met de goede smaak volgens RCC

Redactie | 5 januari 2018, 9:34

De naam past niet bij verantwoorde alcoholmarketing.

De Reclame Code Commissie (RCC) heeft uitspraak gedaan dat de merknaam ‘Neuken Liqueur’ in strijd is met de goede smaak en fatsoen. Door het gebruik van de productnaam en het gebruik van het woord ‘Neuken’ in combinatie met toespelingen op seks in de verschillende uitingen, is volgens de Commissie in strijd met de goede smaak zoals staat in de Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken (RvA.)

Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) en de brancheorganisatie voor gedistilleerde dranke SpiritsNL dienden in november 2017 een klacht in bij de Reclame Code Commissie omdat beide organisaties de naam geen ‘verantwoorde marketing’ vinden. 

De Reclame Code Commissie is van mening dat de naam Neuken Liqueur in combinatie met de wijze waarop geadverteerd wordt, is in strijd met de RvA. DE Commissie vindt de reclame-uitingen en de productnaam niet passen bij verantwoorde alcoholmarketing. 

Het likeurmerk gebruikt reclameteksten als ‘Neuken = Lekker' en ‘Wanneer vind jij Neuken het lekkerst?’.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items RCC (Reclame Code Commissie) Neuken Stiva

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events