Merk & Strategie

Nespresso lanceert tweede editie van ‘De Boer & de boer’

Roderick Mirande, redactie | 12 januari 2018, 12:30

De expositie met foto’s van Sacha de Boer, onderdeel van de campagne, wordt zaterdag 13 januari geopend in VondelCS in Amsterdam.

Nespresso, het koffiemerk van Nestlé, opent de foto-expositie ‘De Boer & de boer Indonesië’. De expositie is onderdeel van een campagne die de kwaliteitsperceptie en de duurzaamheidsperceptie van het merk moet versterken. Vorig jaar kwam Nespresso voor het eerst met ‘De Boer & de boer’, toen vanuit Colombia. Onderdeel van de campagne is verder – net als vorig jaar – een interactieve website met VR en vijf mini-docu’s die in zijn geheel worden uitgezonden in de reclamezendtijd van zenders van BrandDeli.

Leefomstandigheden
Nespresso zegt in een toelichting dat het betrokken is bij elk onderdeel van de keten. ‘Te beginnen bij de koffieboeren in het land van oorsprong. Binnen het Nespresso AAA Sustainable Quality™ Programma wordt wereldwijd samengewerkt met meer dan 70 duizend koffieboeren in 12 landen.’ Nespresso zegt dat het programma boeren helpt bij het verbeteren van de opbrengst en de kwaliteit van de oogst, het waarborgen van duurzame koffieproductie en het verbeteren van de leefomstandigheden van de boeren en hun families. Het doel van de campagne met Sacha de Boer is dan ook om dit te laten zien.

Zekerheid
Een concreet voorbeeld van de goede bedoeling dat het koffiemerk noemt, is het agrobosbouwprogramma. ‘De ontbossing op West-Java eind vorige eeuw ging ten koste van natuur en de koffieplantages. Nespresso helpt de koffieboeren dit te herstellen door middel van het planten van bomen en gewassen op en rondom koffieplantages. De bomen nemen niet alleen CO2 op, maar zorgen ook voor een verrijking van de bodemkwaliteit, beschermen de koffieplanten tegen de felle zon en helpen bodemerosie tegen te gaan. Het stelt boeren bovendien in staat om naast koffie ook andere producten te verbouwen en de bomen leveren op lange termijn hout op. Dit geeft zekerheid voor de toekomst.’

Bomen planten
In samenwerking met PUR Projet zegt Nespresso wereldwijd inmiddels 1,4 miljoen bomen te hebben geplant in koffiegebieden. ‘De doelstelling is om in 2020 in totaal 5 miljoen bomen geplant te hebben.’

De foto-expositie is te zien in VondelCS in Amsterdam. Deze is vrij toegankelijk en open van 13 t/m 28 januari 2018 tussen 11.00 en 18.00 uur en donderdag tot 21.00 uur.

 

Volgende week verschijnt een uitgebreid interview met directeur marketing van Nespresso, Maureen Baas, naar aanleiding van de campagne.

 

www.nespresso.com/deboer

Over de auteur

Roderick Mirande
Redacteur Merk & Strategie Lees meer over Roderick Mirande

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Nespresso De Boer & de boer Duurzaamheid

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events