Merk & Strategie

Met deze campagne wil KLM laten zien dat de luchtvaartmaatschappij echt om klanten geeft

Claartje Vogel, redactie | 13 november 2017, 10:42

Het is de een na laatste campagne voor merk- en marcomdirecteur Frank Houben in zijn huidige functie.

'We vallen niet alleen op door het blauwe uniform, we vallen op omdat we om onze klanten geven'. Dat is de boodschap van de nieuwste campagne van luchtvaartmaatschappij KLM, waarin de eigen medewerkers centraal staan.

Wereldwijde campagne van Nederlandse makelij
De campagne wordt wereldwijd verspreid via social media, digitale buitenreclame, online advertenties en op tv. Betrokken partijen zijn bureau DDB & Tribal Amsterdam, productiebureau Bandit en de muziekexperts van Massive Music.

In de video zie je hoe de stewards, stewardessen en piloten van KLM omgaan met mensen. Niet alleen in het vliegtuig, ook bij de gate, de bagageband en zelfs op straat staan de KLM-medewerkers voor mensen klaar.

Deze campagne is een vervolg op 'Our favourite destination is you' uit 2016.

'KLM geeft echt om mij'
Frank Houben, directeur merk en marcom bij KLM: 'Met deze video laten we zien aan de klant: 'KLM geeft echt om mij'. Daarbij zijn het vaak de kleine dingen die het verschil maken, zoals een kaartje voor een verjaardag, de deur open houden of iets oprapen voor iemand. Persoonlijke aandacht raakt iedereen en daardoor creer je ervaringen die mensen bijblijven. Het is authentiek, de bijpassende muziek versterkt dat gevoel.

Houben vertelt dat dit zijn op een na laatste campagne is. Vanaf 1 januari 2018 wordt hij "Delegate to the Board" en zal hij CEO Pieter Elbers, COO Rene de Groot en CFO Erik Swelheim ondersteunen, adviseren en 'daar waar nodig' extern vertegenwoordigen. KLM zoekt nog naar een opvolger voor zijn positie.

Over de auteur

Claartje Vogel
Journalist en redacteur voor Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Tijdschrift voor Communicatie (Adfogroep). Lees meer over Claartje Vogel

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar
Avatar

Gerben Busch

(14 november 2017, 8:50)
Het is een dunne scheidslijn tussen klantvriendelijk en bemoederend.

Gerelateerde items Klm Frank Houben Medewerkers

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events