Merk & Strategie

Menzis moedigt ‘proberen’ aan in nieuwe campagne

Redactie | 17 oktober 2017, 11:09

‘Mens, wat ben je mooi als je probeert.’, is het motto van de zorgverzekeraar.

De campagne wordt deze week uitgerold en is een vervolg op de campagne die sinds 2014 loopt. Het bureau DDB & Tribal is verantwoordelijk voor de campagne.

De campagne is tevens de introductie van het vernieuwde online gezondheidsprogramma Menzis SamenGezond. Dit programma bevat ook een app. Menzis SamenGezond moet hulp bieden om gezondere keuzes te maken, ook aan niet-Menzis-verzekerden.

‘De Menzis-campagne viert de schoonheid van de mens’, zegt merkstrateeg Maurice van Dijk van Menzis. ‘Vanaf dit jaar gaan we in op de schoonheid van mensen die hun best doen. Mensen die proberen iets te veranderen in hun leven en dat betekent soms vallen, maar ook weer opstaan. Misschien wel het mooiste stukje tekst uit de nieuwe commercial: mens, wat ben je mooi als je op je bek gaat.’

De campagne bestaat uit een televisiecommercial, vier online films en een contentlaag. Bij dat laatste wordt samen met mediapartners content gemaakt. Zo zal op SBS6 een serie korte programma’s verschijnen onder de titel 'De eerste stap weken', in combinatie met diverse artikelen in print- en online titels van Sanoma, zoals Nu.nl.

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (3)

Comment author avatar

Gerelateerde items Menzis Ddb & Tribal

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events