Merk & Strategie

McDonald's verrast gasten met 'spontaan geluksmomentje' in de McDrive

Redactie | 14 februari 2018, 11:38

De actie is een vervolg op de Maestro Burger-commercial met live-orkest

Hamburgerketen McDonalds presenteert een vervolg op de Maestro Burger-commercial met een live-orkest. Deze keer geeft de hamburgerketen gasten een verrassing in de McDrive.

Filmisch sausje?
In het filmpje zie je hoe twee stellen door de McDrive rijden voor een Maestro Burger. De McDonalds-medewerker vraagt of ze een 'filmisch sausje' bij hun bestelling willen. Twee stellen zeggen 'ja' en dat betekent dat ze een verrassing krijgen.

De reis door de McDrive wordt een filmavontuur met de gasten in de hoofdrol. Een echte Hollywood-voiceover stapt in de auto en ze rijden naar een groot filmdoek op de parkeerplaats van de McDrive. Daar staan een orkest en een koor (onder leiding van Guido Dieteren). Dit alles moet eraan bijdragen dat de eerste hap van de Maestro Burger een 'episch moment' is.

Bekijk de video hieronder

De makers benadrukken dat het een echte verrassingsactie was. Kijkers en vakgenoten twijfelden aan de authenticiteit van de reacties in de vorige commercial. Om te bewijzen dat de reacties echt spontaan waren, publiceert McDonald's een 'aftermovie' met de twee vrienden uit het filmpje. Zie hieronder.

Volgens Marketingdirecteur Erwin Dito moet deze campagne duidelijk maken dat je voor een echte 'Good Time' bij McDonald’s moet zijn. Zo draagt het merk de slogan 'Always Open For Good Times' uit. Dito: 'Dat spontane geluksmoment is typisch McDonald’s. We zien dat we gasten dat goede gevoel kunnen geven door hen te verrassen met spontaniteit.'

Deze commercial is wederom gemaakt door reclamebureau TBWA\Neboko. Met de vorige commercial wonnen zij een bronzen Leeuw en de prijs voor de beste reclamemuziek van 2017. Creatief directeur Darre van Dijk: 'We wilden doorbouwen op het succes van vorig jaar maar er wel weer een nieuwe draai aan geven. Het uitgangspunt blijft het zelfde.' Managing partner Patritia Pahladsingh: 'Om verrassend te blijven hebben we dit keer voor de McDrive gekozen en daar de gasten een spontaan geluksmomentje gegeven.'

Credits
Muziek: Guido Dieteren (Guido’s Orchestra)
Productiemaatschappij: WeFilm
Geluid: Good Sounds
Postproductie: Captcha!
Restaurant: McDonald’s Uithoorn

Over de auteur

Reacties op dit artikel (2)

Comment author avatar
Avatar

Mark

(15 februari 2018, 10:04)
Wederom een schitterende combinatie van reclame en klassieke muziek!
Avatar

Ralph Inbar

(16 februari 2018, 23:42)
Het maakt mij zo blij dat jullie mijn format zo mooi uitbouwen bij TBWA NEBOWKO.

Grote groet,

Ralph Inbar (Bananasplit)

Gerelateerde items Tbwa Neboko Mcdonalds

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Populaire blogs

Adfo Events