Marketing Technology

Maar liefst 95% CMO's past digitale strategie aan vanwege zorgen over online merkveiligheid

Elsbeth Eilander, redactie | 16 november 2017, 10:49

Aldus nieuw, Brits onderzoek.

95 procent van de CMO’s van de grote Britse merken houdt de digitale strategie tegen het licht naar aanleiding van alle berichtgeving over online merkveiligheid, fraude en transparantie.

Aldus nieuw onderzoek van Teads. De Britse online video-advertisingmarktplaats liet 100 CMO’s en andere marketingdirecteuren hierover ondervragen.

83 procent van de respondenten geeft aan dat de bezorgdheid de laatste 12 maanden is gegroeid.  77 procent is bezorgder over bannerfraude dan vroeger.

In reactie op deze bezorgdheid houdt 44 procent hun relatie met toeleveranciers tegen het licht.  44 procent onderzoekt de relatie met bureaus, en 93 procent geeft aan dat ze vanaf nu alleen bureaus en toeleveranciers kiezen die transparant werken en merkveiligheid kunnen garanderen.

36 procent heeft campagnes weggehaald, of geeft minder uit aan kanalen die merkveiligheid niet kunnen garanderen.

En 37 procent van de CMO’s zegt daarnaast direct betrokken te zijn bij de executie van de digitale strategie.

41 procent denkt erover na om de media-inkoop in-house te gaan verzorgen.

43 procent van de Britse CMO’s wil dat uitgevers hen gerust stellen dat ze de content op hun site onder controle hebben. 46 procent wil dat de online advertisingindustrie strengere standaarden aanhoudt, 45 procent wil meer focus op de rapportage van de kwaliteit van bannerplaatsingen.

Volgens de onderzoekers kunnen de problemen alleen opgelost als de hele industrie hierin samen optrekt: ‘Merken en bureaus moeten transparantie nastreven op media-inkoop. Als iets niets gecontroleerd is, zou de adverteerder niet moeten betalen. Voor consumenten betekent het dat ze geen hinderlijke, en kwalitatief goede creaties zien. Uitgevers kunnen beschikken over een goede videocontent en grote adverteerders, en over de geschikte tools om fraude te voorkomen.’

Bron: Teads

Beeld: 123rf

Over de auteur

Elsbeth Eilander
Adjunct-hoofdredacteur Adfo Groep-redactie Lees meer over Elsbeth Eilander

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items brand safety merkveiligheid Transparantie

Meer in channel Marketing Technology

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events