Product & Design

Lipton Ice Tea Sparkling bevat nu ook minder suiker

Redactie | 14 maart 2017, 14:40

Alle Lipton Ice Tea-producten zijn volgens Unilever nu laag in calorieën.

Vanaf deze week bevat Lipton Ice Tea Sparkling volgens Unilever ‘45 procent minder suiker dan de meest gedronken frisdranken in Nederland’.

Met de suikerverlaging in de populairste variant van het product, verdwijnen er ‘in de Benelux op jaarbasis in totaal ruim 700 miljoen suikerklontjes uit de frisdrank’.

Speerpunt

Het ontwikkelen van producten met minder suiker is een belangrijk speerpunt binnen het Unilever Sustainable Living Plan waarin onder meer scherpe doelen zijn geformuleerd om de hoeveelheid zout, verzadigd vet, calorieën én suiker te verlagen.

Huidige tijdsgeest

Karel Vandamme, Director Refreshment Unilever Benelux:  ‘Hiermee zijn alle Lipton Ice Tea-producten nu laag in calorieën. Dat past in de huidige tijdsgeest en bovendien binnen Unilever's doel om de nutritionele samenstelling van de producten te verbeteren.’

Door de verlaging van 8 gram naar 4,5 gram suiker per 100ml in de Lipton Ice Tea Sparkling, bevat elke variant nu maximaal 20kcal per 100ml.

haalde Sprite met suiker al uit de handel en lanceert deze week frisdrank met minder suiker,

Over de auteur

Reacties op dit artikel (12)

Comment author avatar
Avatar

RRR

(24 maart 2017, 16:29)
SMAAK is totaal anders nu door die stevia. Dit is niet meer de originele icetea zoals we hem altijd gekend hebben... in elk geval 1 klant minder!
Avatar

Petra

(25 maart 2017, 16:58)
Nog een klant minder. Net een blikje van de eerste nieuwe variant op. Hele vieze nasmaak die heel lang blijft hangen. Ik ben zeer teleurgesteld. Drink zelden frisdrank. Alleen als het mooi weer is af een toe een heerlijke lipton ice te sparkling. Helaas valt dit nu af voor mij. Jammer dat de consument geen keuze meer heeft.
Avatar

Sarah vandenberghe

(2 april 2017, 21:23)
Hier ook een klant minder. Het is erg dat je als klant niet meer mag kiezen wat je wilt. Als ik ice tea zero wilde, had ik dat wel genomen.. Nu is het enkel weer iets opgelegd, zoals dat met zoveel al word gedaan. Zonde, echt zonde! Ice-tea was mijn lievelings-frisdrank, nu drink ik nog liever water dan dat ik mijn geld daaraan uitgeef!
Avatar

Mirjam

(18 april 2017, 15:19)
Enorme fan van liptonice sparkling.
Laatst blikjes gehaald en ik weet nog dat ik dacht: Wat een andere smaak, ligt dit nu aan mij?
Zie ik het aantal calorieën per blikje en wist dat het meer moest zijn.
Toen viel me het blauwe regeltje op dat er minder suiker in zat.
Ik vind dit echt niet lekker meer.
En mij konden ze aan het infuus leggen hiermee, zo lekker vond ik het.
Ik wilde straks een fles meenemen, alles was veranderd, zag nergens 'mijn' liptonice.
Zwaar teleurgesteld.
Ik hoop dat de variant die er eerst was wel blijft bestaan.
Anders echt een klant minder.
Er was toch al een Zero variant, mag ik aub zelf weten hoeveel suiker ik binnen krijgen als ik besluit liptonice te drinken.

Avatar

Lo

(8 mei 2017, 18:06)
Heel, heel jammer. Wrange zero nasmaak dankzij die steviameuk. Zero of net geen zero, dat is je vrije keuze in Nederland anno 2017. Karel zijn vader had hem beter tegen de kachel gespoten, dan had dit New Coke parodietje met een sisser afgelopen.
Avatar

marco

(9 mei 2017, 20:42)
Niet lekker... begrijp niet dat men de originele versie vervangt.Er was toch al een light en zero versie. Geen lipton ice tea meer voor ons dus... misschien kan de fabrikant er ook eens rekening mee houden dat niet iedereen fan is van light en zero producten en dat een grote groep mensen de versie met gewone suiker prefereert. Niet iedereen telt calorieën en zij die dit wel doen kochten al de zero of light versie.
Commercieel gezien lijkt me dit niet echt een verstandige zet. Mensen die zulke beslissingen maken dienen niet echt een bedrijf te leiden denk ik dan...
Avatar

René

(14 mei 2017, 15:31)
Niet te drinbken. De blikjes die ik nog heb, geef ik weg.
Avatar

Danielle

(19 mei 2017, 10:35)
Ik dacht al, wat is er toch met die ice tea gebeurd.. ik twijfelde even of ik wel de goede fles had gekocht..
Het is hetzelfde als light geworden, vieze nasmaak bij doorslikken. Ik koop het niet meer.. jammer!
Avatar

Elly

(11 juni 2017, 12:24)
Echt hele vieze smaak, zo jammer , elke zomer was dit mijn lievelings drank, drink normaal alleen water en verheug me dan op de zomer met lipton ice tea, echter nu of je een klap in je gezicht krijgt zo vreselijk vies, bovendien wat andere ook al zeggen de betutteling, wij zijn volwassen mensen en kunnen zelf heel goed beslissen wat en wanneer we wat eten of drinken daar heeft een fabrikant zich niet mee te bemoeien, te meer omdat er al light keuze is, is het ook nog een een overbodige zet.ik zelf verdraag geen aspartaam of andere suikervervangers , dus weer een klant minder, jammer Lipton een gemiste kans.Ga nu op zoek naar een alternatief zonder stevia misschien ergens een eigen merk . Iemand een tip misschien?
Avatar

Will

(18 juni 2017, 14:41)
Na een glas van de nw. Iipton Ice tea welke anders smaakt de hele avond een vieze nasmaak in mijn mond (zelfs de volgende morgen nog).
Het lijkt wel of je een dooie kat opgegeten hebt, en daar moet je dan voor betalen ook.
Volgens mij heeft het testteam zitten slapen.
Dus hier ook een klant minder, ze komen er wel achter.
Koop nu bij de Aldi de Lemon versie zonder prik.
Avatar

John R

(9 juli 2017, 20:08)
Jammer dat de smaak nu verpest is door de stevia. Vooral de nasmaak is vies. MAAR er is nu ook goed nieuws. Bij de Aldi verlopen ze nu icetea met koolzuur die heel veel lijkt op de oude vertrouwde LiptonIce!
Avatar

Ciel Fermin

(12 juli 2017, 17:12)
Sorry, maar jammer genoeg is het echt niet meer lekker.En ik heb net tien flessen gekocht..... Wie geen suiker wil, kon toch al light kopen? Ik proef het verschil maar al te goed.

Gerelateerde items Unilever

Meer in channel Product & Design

Volg ons


Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events