Merk & Strategie

Kinderen schrijven het script voor Haribo-commercial

Redactie | 13 oktober 2016, 6:45

Haribo

Bureau Superrebel werkt samen met 40 jonge copywriters

‘Je hoort het direct als een kindertekst door volwassenen is schreven. Het voelt net niet lekker aan. Daarom hebben we het dit keer anders aangepakt’, zegt Dennis Teeken, CEO van Haribo. De tekst van de nieuwste commercial over de KinderMix is volledig bedacht door kinderen.

Bureau organiseerde een studiodag met 40 kinderen. Zij mochten vertellen waar de snoepjes hen aan doen denken en wat ze er leuk of lekker aan vinden. De filmmakers namen de gesprekken op en gebruikten de teksten rechtstreeks in de commercial.

Huilende wolven

Arjan Hoekstra van Superrebel was verrast door de uitspraken van de kinderen: ‘Geen volwassen copywriter die een commercial afsluit met een vergaderzaal vol huilende wolven. Of een voorzitter van de Raad van Commissarissen laat onderbreken door een ninja.’

Niet moeilijk

Volgens Hoekstra was het niet moeilijk om de uitspraken uit te lokken. ‘Je merkt dat het lastig is voor een kind om een tekst op te lezen. Zeker als de tekst verzonnen is door een volwassene’, zegt hij. ‘Maar laat ze over snoep praten en ze houden niet meer op.’

Eindeloos

Het bureau gaat vaker op deze manier voor Haribo werken. ‘Dankzij de uitspraken van kinderen was het filmen van de commercial een feest. De vergaderzaal is pas het begin. Er zijn nog zoveel situaties waarin volwassenen zich als een stel kinderen kan gedragen. En de fantasie van kinderen is eindeloos.’

Het concept is niet bedacht door Superrebel, het is een adaptatie van de Engelstalige campagne van

;Changing Room&;

Credits:

Opdrachtgever: Haribo - Annemiek Boonman, Senior Brand Manager en Dennis Teeken, CEO

Bureau: Superrebel

Creatie: Arjan Hoekstra en Lodewijk Varossieau

Brand Manager: Linda van de Wiel

Productie: Bilder

Regisseur: Felix Kops

Over de auteur

Reacties op dit artikel (5)

Comment author avatar
Avatar

Jacques Peters

(13 oktober 2016, 9:53)
Geweldig.......... Zo het andersom ook werken; kinderen als volwassenen.
Avatar

Mike

(13 oktober 2016, 14:52)
AUW, wat een copy, uit eigen werk nog wel
Hopelijk heeft het bureau geen kosten gerekend voor concept uren :-)
Avatar

Arjan Hoekstra

(13 oktober 2016, 14:58)
Eigenlijk is het gejat van Lucky TV, die doet ook iets met lipsync. En anders is het van Haribo zelf, die hun eigen concept hebben doorvertaald naar de Nederlandse markt. Dus dank voor het compliment, want goed gejat duidt op een goede executie.
Avatar

Tim van der Mee

(13 oktober 2016, 15:38)
Ehm... Lucky tv kenden ze niet in de UK. Nu pas na het duët. Ik zou even Quiet Storm in de credits zetten. Deze hebben tenslotte het creatief concept bedacht.

Gerelateerde items Haribo Superrebel Kinderen

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events