Mensen & Carrière

Jaap van Zessen is de nieuwe chef Digitaal AD

Kari-Anne Fygi, redactie | 26 september 2017, 16:36

Jaap van Zessen wordt per 1 oktober aanstaande chef Digitaal bij het AD.

Van Zessen is tot die tijd nog social media-analist bij AD.nl en verantwoordelijk voor alle sociale media bij het AD en de regionale titels. Voordat hij bij de Persgroep aan de slag ging (juni 2016), werkte hij als senior social media-analist bij reputatiemanagement‎bureau Buzzcapture.

Wat zijn Van Zessens plannen voor Het AD?

Jaap van Zessen: ‘De eerste uitdaging wordt om het enorm toenemende aanbod aan video's een goede plek te geven. Ik wil mensen op het juiste moment de meest relevante video laten zien.

‘Daarnaast heeft AD samen met de regiotitels meer dan 900 journalisten in het land die eigenlijk allemaal de opening op de site willen leveren. Dat kan niet, maar data en een goede planning kan wel helpen de beste verhalen snel op te sporen en een landelijk podium te bieden. Naast actualiteit gaan data en video nog belangrijker worden.’

Over de auteur

Kari-Anne Fygi
Journalist, blogger, eindredacteur van Tijdschrift voor Marketing & Adformatie (Adfo Groep). Lees meer over Kari-Anne Fygi

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Meer in channel Mensen & Carrière

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events