Marketing Technology

ING Private Banking nieuwe partner topgolfer Joost Luiten

Christian Manuputty, redactie | 16 augustus 2016, 12:10

Na hoofdsponsorschap Nederlandse golfsport gaat ING Private Banking ook nog eens intensief samenwerken met een Nederlandse topgolfer.

De samenwerking tussen beide partijen loopt tot eind 2018 en de topgolfer zal zich met de Koninklijke Nederlandse Golf Federatie (NGF) inzetten om golf in Nederland toegankelijker en populairder te maken, vooral onder jongeren. Dit werd al geprobeerd door de recente introductie van de app golf.nl en toernooien, zoals ING Private Banking Golfweek en KLM Open, waar talenten worden voorbereid voor later.

Daarnaast kwam ING Private Banking met NGF met het jeugdprogramma Raak!, waarbij de jeugd kennis kan maken met de sport. Steven Sedee, manager sportsponsoring ING, zegt dat ING Private Banking trots is op de samenwerking met Joost Luiten. ‘Het sluit aan bij de vernieuwing van de golfsport die we samen voor ogen hebben’, aldus Sedee. ‘Joost is in zijn sport altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden om zich te verbeteren. Daarnaast hebben wij samen met Joost de gezamenlijke ambitie om de sport te verjongen.’

Luiten kijkt ook uit naar de samenwerking. ‘We gaan samen proberen de golfsport naar een hoger niveau te brengen, meer talenten te creëren en de golfsport in de breedte te verbeteren.’ De golfer zal dit jaar van 8 tot 11 september meespelen op de KLM Open, waar het toernooi met partners ING Private Banking en KLM met het nieuwe Beat the Pro komen. Dit is een golfprimeur waarbij amateurs tijdens het toernooi kunnen spelen tegen professionals. 

Over de auteur

Christian Manuputty
Redacteur bij Adfo Groep voor Adformatie Online, Communicatie Online en Marketing Online. Lees meer over Christian Manuputty

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items ING Private Banking Joost Luiten

Meer in channel Marketing Technology

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events