Advertising

Hogeschool Utrecht zet influencers in voor werven studenten

, redactie | 19 september 2016, 11:55

Dylan Haegens, Sophie Milzink en Défano Holwijn moeten scholieren enthousiasmeren voor techniek.

Met de inzet van YouTube talenten wil Hogeschool Utrecht ´de latente bèta inspireren om na te denken over een toekomst waarin technologie een grote rol speelt´. De eerste video staat sinds zondag online en is van .

Omdat niet iedere influencer geschikt is om fans op een geloofwaardige manier te inspireren voor een toekomst in technologie, begon influencer agency 3sixtyfive al in januari dit jaar met het identificeren en matchen van influencers. Uiteindelijk werden YouTubers Dylan Haegens,  en  gevraagd om scholieren te enthousiasmeren voor techniek. 

Met een speciale campagnepagina, informatie van relevante opleidingen en Open Dagen worden scholieren uitgedaagd om zich verder te verdiepen. Zo wordt op de Open Dag (8 oktober en 5 november) een exclusieve sessie georganiseerd waarin de YouTubers aan de hand van hun video&;s de toekomst verder verkennen. Dit doen zij samen met experts als Sander Duivestein (robotisering en A.I.) en Jesse van Doren (internet of things). Vanuit Hogeschool Utrecht schuiven eveneens experts aan: studenten met innovatieve projecten op bijvoorbeeld het gebied van zonne-energie of robotisering.

Hogeschool Utrecht is naar eigen zeggen de eerste onderwijsinstelling die influencer maketing inzet voor het werven van leerlingen. In eerste instantie is er gekozen voor een pilot voor de technische opleidingen Engineering, ICT en Built Environment. 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items 3Sixtyfive Influencers

Meer in channel Advertising

Volg ons


Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events