Product & Design

Hilversum presenteert slogan met schrijffout, Twitter laat zich van z’n beste kant zien

Kari-Anne Fygi, redactie | 4 september 2017, 12:21

LiveHilversum is de nieuwe slogan, maar soms is het ook 'Hliversum'.

Stichting Hilversum Marketing wil Hilversum beter op de kaart zetten voor inwoners, bezoekers en bedrijven. Dus presenteert ze vandaag een nieuwe slogan: LiveHilversum. Maar in de beelduitingen staat een vette tikfout, expres.

Hliversum, want Live Hilversum, snap je?

 

Wat vind jij van deze bijzondere taalvondst? Je vindt de poll onderaan dit stuk.

Dit vindt Twitter er in ieder geval van:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wat LiveHilversum zelf vindt:

 

De campagne is bedacht door Hilversummers, tweet @LiveHilversum.

HilversumNieuws kopte al: 'Hilversum heeft nu eigen I Amsterdam'.

Drie creatieve bureaus uit Hilversum, SOS Design Studio, Holland Centraal en OOQ werkten mee aan de slogan en campagne, zo meldt BN DeStem.

Hliversum... Moet kunnen of niet?

Over de auteur

Kari-Anne Fygi
Journalist, blogger, eindredacteur van Tijdschrift voor Marketing & Adformatie (Adfo Groep). Lees meer over Kari-Anne Fygi

Reacties op dit artikel (9)

Comment author avatar
Avatar

Caroline Berkhof

(5 september 2017, 10:33)
Ondertussen doen we wel allemaal die testjes op Facebook waaruit blijkt hoe mega intelligent je bent als je teksten moeiteloos kunt lezen ondanks 'gehusselde' letters.

Ik vind 'm wel pittig, kort ook. LIVE a little Tweeps.

PS enne bij het reclamebureau dansen ze op tafel. Fijne exposure!
Avatar

Online marketeer

(5 september 2017, 10:58)
Doel bereikt van deze actie; genoeg mensen die erover praten :) Good job guys!

En voor alle "Nee" stemmer: Jammer dat jullie deze actie niet begrijpen :(
Avatar

nodejs quiz

(5 september 2017, 11:06)
The information you share is very useful. It is closely related to my work and has helped me grow. Thank you!
http://quizbucket.org/quiz/nodejs
Avatar

Ronald Pont

(5 september 2017, 15:38)
Hilversum is een werkstad. Vooral voor mensen die er niet wonen. Verreweg de meerderheid van alle Hilversummers werkt namelijk ergens anders. Slechts een klein deel van alle werk in Hilversum ligt maar bij radio, televisie en omroep. Veel media-gerelateerde bedrijvigheid en vrijwel alle nieuwe media zijn verkast naar Amsterdam. Waarmee maak je Hilversum Mediastad dan nog zichtbaar en voelbaar? Voor wie zou je nog willen? Voor mensen die ergens anders wonen? Voor mediaburgemeester Pieter Broertjes?

Vandaag de laatste dag voor het probleem van zielloze identiteit, want vanaf morgen heet het ‘Live Hilversum’ voor de stad waar het leven voortaan centraal staat. Benieuwd naar wat het worden gaat met Hliversum als nieuw merk in een frivole lancering met knipoog naar de media. Wie er vandaag een beetje lllulig over twittert vergroot lokale draagwijdte naar landelijke beeldvorming op het verkeerde been.
Schijf daarom iets leuks … Hilversum verdient het!
Avatar

Paul

(5 september 2017, 15:50)
Lieve Heer! Ik zie een lobby van de christelijke omroepen.
Avatar

Maarten

(6 september 2017, 9:35)
Er is al genoeg "woordspeling" in het verschil tussen 'live' (/laaif/, 'rechtstreeks' - als in een uitzending, past bij Hilversum) en "we live" (/wie lif/ - "wij wonen"(er). Dat is best aardig op papier.... maar wel lastig door het verschil in uitspraak. Maak dat nou niet nog erger met zo'n extra aanslag op je dyslectische brein. Dat is echt dubbel over dubbel, want hoe spreek je dat dus uit? Laaif. Wie Lif. Hliversum. ?
Avatar

p a s c a l v u g t s

(7 september 2017, 8:58)
Met 'begrijpen' heeft het niet zoveel te maken: poep begrijp ik ook. Dit bedenksel ruikt minstens zo achterlijk.
Avatar

N. Akkora

(18 oktober 2017, 20:41)
Wauw, wat een azijnpissers (bijna) allemaal. Mijn dochter waarschuwde er al voor. Terwijl hij gewoon goed is. En hij klopt, want hij is de bescheiden tegenhanger van I Amsterdam en inderdaad: ik voel me Amsterdammer, maar ik woon in Hilversum. Dat mag dus. En inderdaad, zoals iemand al zei: medeklinkers kunnen best door elkaar gelezen worden. Zeker jongeren boeien al die zogenaamde typefouten al lang niet meer. Goed werk, hoor! En wees maar lekker blij met al deze free publicity ;-)

Gerelateerde items Logo

Meer in channel Product & Design

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events