Product & Design

Gezond: J. Walter Thompson Amsterdam en Plus lanceren groentesaus

Redactie | 7 juli 2017, 11:28

Onder de naam SuperSaus moeten kinderen gezonder gaan eten.

Als kinderen geen groenten lusten, grijpen ouders vaak naar ketchup of mayonaise. Een ongezonde trend, aangezien ketchup gemiddeld 25% toegevoegde suikers bevat en mayonaise tot wel 90% olie. Daarom brengt J. Walter Thompson Amsterdam samen met Plus een zogenaamde ‘undercover-groentesaus’ op de markt onder de naam SuperSaus.

Vermomd als superhelden
Deze saus is gemaakt van biet, wortel of pastinaak. De sausflessen hebben het uiterlijk van een superheld in de kleur van bekende snacksauzen, waardoor kinderen niet door hebben dat ze met een groentesaus te maken hebben. Food creative Robbie Postma van J. Walter Thompson Amsterdam heeft samengewerkt met een creatief team en Plus om deze saus te ontwikkelen.

'We gaan graag verder dan traditionele reclame om echte oplossingen te ontwikkelen voor onze klanten’, zegt Bas Korsten, Creative Partner bij J. Walter Thompson Amsterdam. ‘Eten speelt een belangrijke rol binnen de cultuur van ons bureau. En het is fantastisch dat we onze innovatieve manier van denken over voeding nu kunnen gebruiken om kinderen gezonder te laten eten.’

‘We geloven erin dat we ouders kunnen helpen om hun kinderen een goede maaltijd voor te schotelen’, aldus Bas Snetselaar, Formula en Communication Manager bij Plus Supermarkets. ‘Daarom introduceren we SuperSaus: een innovatie die we landelijk willen uitrollen onder ons eigen huismerk.’

Ingrediënten
Om te bewijzen dat de SuperSaus echt zo gezond is, volgt hieronder de ingrediëntenlijst.

Bietensaus: 57% rode bietensap, water, maïszetmeel, witte balsamicoazijn, zeezout met dieetzout, 0,2% gemberpuree (80% gember, water, zout, zonnebloemolie, voedingszuur: citroenzuur, conserveermiddel: E202, stabilisator: guarpitmeel/xanthaamgom).

Wortelsaus: 47% wortelpuree, water, maïszetmeel, ciderazijn, zeezout met dieetzout, 0,2% gemberpuree (80% gember, water, zout, zonnebloemolie, voedingszuur: citroenzuur, conserveermiddel: E202, stabilisator: guarpitmeel/xanthaangom).

Pastinaaksaus: 46% pastinaak, water, maïszetmeel, ciderazijn, zeezout met dieetzout, 0,2% gemberpuree (80% gember, water, zout, zonnebloemolie, voedingszuur: citroenzuur, conserveermiddel: E202, stabilisator: guarpitmeel/xanthaangom).

SuperSaus is vanaf deze week exclusief verkrijgbaar bij Plus van Velzen in Lopik voor €2,- per fles.

Credits
Creative partner: Bas Korsten
Executive creative director: Marcel Hartog
Creative: Gabriela Nouws, Leon Ragetlie
Food creative: Robbie Postma
Copywriter: Marcel Hartog, Leon Ragetlie
Art director: Güney Soykan, Gabriela Nouws
Designer: Ronald Mica, Robert Harrisson, Madelon Brakenhoff, Leo Scholtes
Connection strategist: Angelique Schreuders
Editor: Tim Arnold
Agency producer: Martijn Pots, Marloes van den Berg, Mariska Fransen, Charlene Thomas
Print producer: Chariva Geurts
Business director: Budi Gonzales de Chaves
Director: Harro van Schoonhoven
DOP: Jelle Mulder
Producer: Thomas Rohde
Production company: Pink Rabbit
Sound: Robin Schlösser
PR: Jessica Hartley, Julie van Lanschot
Client: Bas Snetselaar, Rob Claassens
Bas Snetselaar: Manager Formule & Communicatie
Lydia van den Brandhof: Campagnemanager
Ingeborg Biemans-Posthumus: Manager Corporate Communicatie en MVO

Over de auteur

Reacties op dit artikel (2)

Comment author avatar

Meer in channel Product & Design

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events