Merk & Strategie

Drogisterij-retailbrand D.I.O. wordt geschrapt ten faveure van DA

Roderick Mirande, redactie | 13 oktober 2017, 15:41

Nederlandse Drogisterij Service, franchiseorganisatie achter DA en D.I.O. besluit de winkels onder één naam voort te zetten: DA.

De meer dan 200 drogisterijwinkels onder de naam D.I.O. worden onder een andere naam voortgezet; DA. Dat maakte Nederlandse Drogisterij Service, de overkoepelende franchiseorganisatie achter D.I.O en DA deze week aan de ondernemers bekend.

Huismerk
Nederlandse Drogisterij Service kiest voor het merk DA omdat de naamsbekendheid van die keten een stuk groter is dan het D.I.O.-merk, melden DA en D.I.O. in een persbericht. Een andere pre is dat men een huismerk bezit onder de DA-vlag. Samengebundeld hebben DA en D.I.O. ruim 400 zelfstandige drogisterijen in Nederland.

DA => D.I.O. => DA
De verandering van D.I.O. naar DA is opmerkelijk, omdat in 2014 een groot aantal DA-ondernemers overstapte naar (onder andere) D.I.O. uit onvrede over de toenmalige invoering van de nieuwe DA-winkelformule.

Over de auteur

Roderick Mirande
Redacteur Merk & Strategie Lees meer over Roderick Mirande

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items D.I.O. Da Nederlandse Drogisterij Service

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events