Merk & Strategie

Dolle Dagen komen niet meer terug bij Blokker

Redactie | 19 oktober 2017, 10:48

Het prijsevenement is vervangen door de op=op-dagenactie.

Blokker laat Dolle Dagen voor wat ze zijn. Het prijsevenement werd vorig jaar aangekondigd als ‘de grootste actie ooit bij Blokker’, met meer dan duizend artikelen met korting.

De Dolle Dagen waren een initiatief van Robert Bohemen, die eerder marketingdirecteur van de Bijenkorf was en begonnen was als marketing- en formuledirecteur bij Blokker.

Tegen MarketingOnline zei hij destijds over de Dolle Dagen dat onderzoek aantoonde dat consumenten grote prijsacties, zoals Prijzencircus (V&D) en Drie Dwaze Dagen (Bijenkorf) misten en Blokker hierin op inspeelde. ‘Er is een kans in de markt, de klant vraagt er om, dus wij spelen hier snel op in.’

Na de actie zei Bohemen dat hij, omdat het goede dagen voor de omzet waren, de actie graag wilde laten terugkomen.

Maar na een conflict over de nieuwe koers van Blokker, vertrok Bohemen (hij is nu cmo van TomTom)

Zijn opvolger bij Blokker is ex-Picnic'er Bas Verheijen.

Bohemen vertrok eerder dit jaar bij Blokker na onenigheid over de te volgen koers. Hij werd onlangs opgevolgd door Bas Verheijen, medeoprichter van Picnic.

Blokker gaat nu liever voor de ‘op = op dagen’.

De winkelketen hield in het voorjaar voor het eerst de op = op dagenactie, en voor de tweede keer van eind september tot begin oktober. De woordvoerder meldde tegen Retailnews dat de naam en actie Blokker goed is bevallen, ‘dus voor de eenheid hebben we besloten dit voort te zetten’.

Bron: Retailnews

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Blokker

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events