Merk & Strategie

Dog and Pony ontwerpt visuele identiteit BNNVARA

Redactie | 30 augustus 2017, 16:01

Zo ziet het nieuwe merk eruit

Gerard Timmer van BNNVARA introduceerde afgelopen week de nieuwe visuele identiteit van de omroepcombinatie. BNN en VARA treden voortaan met één merk naar buiten. Ontwerpbureau Dog and Pony is verantwoordelijk voor de nieuwe visuele identiteit.

Lees meer over het nieuwe BNNVARA in dit interview.

Hamburgermenu
Dog and Pony koos voor een variant van drie rode balken. Die balken visualiseren enerzijds 'de interne drive van BNNVARA' (namelijk: ontdekken, onthullen, ontketenen) en anderzijds refereert het aan het ‘hamburgermenu’ (het icoontje met drie streepjes bovenelkaar dat je meestal ziet als je een website op je smartphone bekijkt). Volgens het bureau moet je dit icoontje zien als internationaal symbool van ‘inhoud’. 'Door dat symbool te claimen, maken we een statement binnen het Nederlandse medialandschap.'

In samenwerking met Addikt (motion design), MethodAudio (sound design) en de design- en digital afdeling van BNNVARA werd de identiteit doorontwikkeld en uitgewerkt in idents, promo’s, adds, websites, apps en andere on- en offline toepassingen.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (5)

Comment author avatar
Avatar

Niels de boor

(31 augustus 2017, 11:26)
Benieuwd wat adidas van de three stripes gaat vinden
Avatar

E. Eisingha

(31 augustus 2017, 12:24)
Succes met het juridisch vastleggen van een internationaal generiek gebruikt icon
Avatar

E. Eisingha

(31 augustus 2017, 12:38)
Misschien n leuk feitje: het 'menu list' icoon is ontworpen door Norm Cox. Als onderdeel van de UI van de Xerox 'Star' personal workstation in de vroege jaren 80.
Avatar

Fred stanton

(31 augustus 2017, 13:03)
Een symbool 'claimen' en gebruiken wat ooit door een anders is ontworpen, en waar je geen enkel recht op hebt om dat in deze context (commercieel logo) te gebruiken, en daar nog voor uit durven te komen ook... da's lef hebben. En is dat waar bnnvara nu voor staat? Een o hebben ze te pakken: onthullend!
Avatar

H.vries

(15 september 2017, 12:54)
Nogal een ongeinspireerd & onpraktisch ding. Bijzondere keuze om het logo nog horizontaler te maken.

Daarnaast is het natuurlijk hetzelfde als het TRUE logo. 1 op 1. Waarbij het hamburger verhaal bij TRUE relevant is.

Gerelateerde items Dog And Pony dog & pony BNNVARA

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events