Insights & Trends

Deze berichten scoren het best op sociale media

Jasper Mulder, redactie | 22 april 2015, 9:53

Infographic brengt voorkeuren in kaart

Wat krijg je als je en half jaar lang de sociale media op content doorspit en analyseert? Precies: veel inzicht in welke informatie het goed doet en welke niet.

De Amerikaanse en F onderzochten welke informatie er het meeste wordt gedeeld.

Ze legden de voorkeuren bloot, met enkele opvallende conclusies:

  • Het soort content dat aanslaat en wordt gedeeld wisselt enorm, per maand, maar ook per sector
  • Er is de zogenoemde ‘evergreen content’, berichten die het altijd goed doen. Vooral de waarom-stukken scoren consequent de hoogste deelcijfers;
  • Lijstjes doen het goed, vooral in juni, september en oktober 

Check

Over de auteur

Jasper Mulder
Journalist voor CommunicatieOnline, MarketingOnline, Adformatie.nl en de bijbehorende magazines. Lees meer over Jasper Mulder

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Content Sociale Media

Meer in channel Insights & Trends

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events