Coolblue wint Nima Marketing Award

Elsbeth Eilander, redactie | 23 november 2012, 8:25

Coolblue mag zich dit jaar het beste marketingbedrijf noemen. De online retailer won gisteren de prijs voor beste marketingbedrijf, tijdens de uitreiking van de Nima Awards 2012 in het Miele Inspirience Center in Vianen.

Alhoewel Pieter Zwart van Coolblue zegt niet aan marketing te doen (het bedrijf heeft geen marketingbudget en geen marketingdirecteur), speelt marketing zeker een grote rol in het bedrijf; alleen noemt Coolblue het klanttevredenheid. Alle proposities worden hier omheen gebouwd, aldus Zwart. Zo leven de werknemers naar de regels van NPS. En stelde Coolblue onlangs een directeur klanttevredenheid aan. Het bedrijf zag de omzet dit jaar met 50 procent groeien.

Andere genomineerden waren Unilever, Rituals en De Efteling. Zowel een jury als het publiek mochten de kandidaten beoordelen, waarbij de stem van het publiek voor 25 procent telde.

In de categorie Marketinglaunch (voor beste onderscheidende introductie in de Nederlandse markt) won toiletwinkel 2theloo het van de Vegetarische Slager en schoonmaakconcept Hago Next.

In de categorie Marketing Turnaround (voor het creëren van de meeste relevantie en actualiteit voor een (nieuwe) doelgroep) wist het Scheepvaartmuseum te winnen van Hunkemöller.

Marketing Personality
Nieuw dit jaar was een oeuvreprijs die Nima toekent aan een bekende marketing persoonlijkheid. Dit jaar ging de award naar topmarketeer Tex Gunning.

Over de auteur

Elsbeth Eilander
Adjunct-hoofdredacteur Adfo Groep-redactie Lees meer over Elsbeth Eilander

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Coolblue Nima Tex Gunning