Merk & Strategie

Coca-Cola presenteert korte kerstromcom in de bioscoop

Redactie | 13 december 2017, 10:20

Nieuwe verpakking en Facebook-filters zijn ook onderdeel van de campagne.

In de decembermaand wil de frisdrankgigant als vanzelfsprekend weer uitpakken met een opvallende campagne. Coca-Cola komt nu met een speciale kerstverpakking voor Original Coca-Cola, Coca-Cola Zero Sugar en Coca-Cola Light. Flesjes en blikjes zijn bedrukt met dertig verschillende boodschappen die voor een bedankje staan.

De campagne bestaat verder uit een korte film met de naam ‘A Magic Thank You’. De regie voor deze film was in handen van de Oscar-genomineerde regisseur Theodore Melfi en het bureau Pereira & O’Dell uit San Francisco is verantwoordelijk voor de creatie.

Deze campagnefilm zal wereldwijd in bioscopen te zien zijn en zal ook worden uitgerold via digitale en social platformen. Daarnaast zijn er op Facebook speciale fotofilters uitgebracht. Hiermee is Coca-Cola een van de eerste wereldwijde merken dat samenwerkt met Facebook voor dit type uitingen.

In de film is een hoofdrol weggelegd voor Scott, een jongen die in het winkelcentrum werkt verkleed als kerstelf. Hij probeert indruk te maken op een meisje door te vertellen dat hij een ontzettend grote kerstboom heeft. Scott loog alleen over de kerstboom. Er is namelijk helemaal geen kerstboom, maar met wat hulp van de kerstman krijgt de hoofdpersoon het toch voor elkaar.

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Coca-Cola

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events