Merk & Strategie

Coca-Cola GB moedigt recycling aan met liefdesverhaal

Christian Manuputty, redactie | 1 augustus 2017, 12:08

In een stop-motionfilm promoot de frisdrankgigant een duurzamere wereld.

De campagne van Coca-Cola Great Britain is uitgerold via verschillende kanalen, waaronder social media, digital en tv onder de naam Love Story.

In een stop-motionfilm als commercial is te zien hoe twee plastic flesjes verliefd op elkaar worden, nadat ze elkaar steeds opnieuw tegenkomen door recycling. Deze campagne moedigt de consument dan ook aan om een fles frisdrank na gebruik te recyclen.

Ogilvy & Mather Berlin is verantwoordelijk voor The Love Story. De Berlijnse kunstenaar Lacy Barry gebruikte voor de stop-motioncommercial meer dan 1500 flesjes en blikjes van onder andere Coca-Cola, Fanta en Sprite.

 

Over de auteur

Christian Manuputty
Redacteur bij Adfo Groep voor Adformatie Online, Communicatie Online en Marketing Online. Lees meer over Christian Manuputty

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar
Avatar

Hans Veenman

(3 augustus 2017, 7:35)
Gaat niet lukken Coca Cola. Eerst die "dit-programma-wordt-mede-verpest-door-Coca-Cola"-reclames voor eens en altijd van de buis. Niet alleen die voor Coca Cola zelf, maar ook die voor Chaudfontaine - ook van Coca Cola - waarmee de tv-kijker de laatste tijd veelvuldig geterroriseerd wordt.

Gerelateerde items Coca-Cola

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events