Merk & Strategie

Co-branding Albert Heijn en De Vegetarische Slager kant-en-klaarmaaltijden

Roderick Mirande, redactie | 3 januari 2018, 11:47

Twee logo’s op één product: rode kool met Gehacktbal.

Eerder waren producten van De Vegetarische Slager, zoals vegan Bapao, vegan Filet Americain en vegan Paté al verkrijgbaar bij Albert Heijn, nu gaan fabrikant en retailer een stapje verder door een merkalliantie te sluiten. In gezamenlijkheid lanceren zij drie kant-en-klaarmaaltijden met zowel het logo van Albert Heijn als dat van De Vegetarische Slager op de verpakking. Het gaat om rode kool met de Gehacktbal van De Vegetarische Slager in jus, stamppot boerenkool met vegetarische Gehacktballetjes en spaghetti bolognese met Rul Gehackt.

Tekst loopt door onder afbeelding

Boerenkool hardloper
De koelverse maaltijden zijn niet bij elk filiaal verkrijgbaar. Van de stamppot boerenkool met Gehacktballetjes verwacht Albert Heijn het meest, dat is te koop bij 747 winkels. De spaghetti bij 636 filialen, de rode kool bij 495. Prijzen variëren van € 4,09 tot € 5,19.

Unox
Het is niet de eerste keer dat De Vegetarische Slager het initiatief tot co-branding neemt. Vorig jaar kwam een samenwerking tot stand met Unilever-brand Unox, die leidde tot de producten Vegetarische Gehacktballetjes in tomatensaus en Gehacktballetjes in satésaus, beide met zowel het logo van Unox als dat van De Vegetarische Slager. Ook een samenwerking met een retailmerk is niet geheel nieuw. Afgelopen herfst werden vier vegetarische maaltijden gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk in samenwerking– en co-branded - met premium supermarkt Waitrose.

To go
Ook flirtte De Vegetarische Slager eerder al met Albert Heijn, wat leidde tot een co-branded vegetarische groentewrap (zie links) die alleen bij AH to go te verkrijgen was (augustus vorig jaar). Een jaar daarvoor probeerde De Vegetarische Slager al een co-branding uit met Hema; Chili sin Carne met beide logo's.

Metzger
De Vegetarische Slager verkoopt haar producten inmiddels bij ruim 4.000 verkooppunten in 15 landen. In december startte De Vegetarische Slager onder de naam Der Vegetarische Metzger een tweede vegetarische eetgelegenheid in Berlijn.

 

Lees hier een uitgebreid interview met Niko Koffeman, medeoprichter van De Vegetarische Slager uit juni vorig jaar in Tijdschrift voor Marketing.

Over de auteur

Roderick Mirande
Redacteur Merk & Strategie Lees meer over Roderick Mirande

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Albert Heijn De Vegetarische Slager Co-branding

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events