Merk & Strategie

Christmas brand Coca-Cola zet in op ‘het bedanken van je kerstheld’

Roderick Mirande, redactie | 7 december 2017, 11:09

Het frisdrankmerk wil mensen in staat stellen om hun dierbaren tijdens de feestdagen de aandacht te geven die ze verdienen.

Onder het motto ‘Bedank jouw kerstheld’ stelt Coca-Cola consumenten dit jaar in staat om een kerstwens over te brengen aan iemand die ze beschouwen als ‘hun kerstheld’. Daartoe is de bekende Coca-Cola kersttruck uitgerust met een LED-scherm van 9 bij 2,4 meter. Brandmanager Coca-Cola, Daan Berendsen: ‘Zo zien consumenten de persoonlijke kerstwens voor hun kerstheld groots verschijnen. We maken -samen met de kerstman en zijn elfjes- nog een foto bij het bedankje, zodat deze ook wordt vereeuwigd.’

Campagne
De Coca-Cola-kerstcampagne bestaat uit vier onderdelen. Om te beginnen worden alle Coca-Cola varianten (regular, light en zero sugar) en soorten verpakkingen voorzien van een thematische kerstuitstraling. Op televisie vertoont Coca-Cola dezelfde kerstcommercial als vorig jaar (een 60- en een 30-secondenversie), maar daar worden twee tag-ons aan gehangen De eerste roept op tot het bezoeken van de truck-tour activatie en de tweede promoot de originele glazen Coca-Cola fles, die het kerstdiner volgens Coca-Cola nog feestelijker kan maken.

Dan is er dus de kersttruck met het grote LED-scherm, die sinds woensdag door het land is gaan rijden. De volledige trucktour is hier te vinden. En tot slot kan via diezelfde website (vanaf 11 december live) ‘jouw kerstheld’ digitaal bedankt worden. Kerstwensen worden in een video verwerkt. Deze gedachte van ‘bedank jouw kerstheld’ laat Coca-Cola tevens terugkomen in beelden die worden gedeeld via social media met de #mijnkerstheld.

Credits
De kerstcampagne is ontwikkeld door Sra Rushmore (Madrid). Zij rekruteerde Andy Fogwillto om de commercial te ontwikkelen. De commercial is opgenomen in Praag.
In Nederland is Chase in samenwerking met Livewall verantwoordelijk voor het digitale connectie-idee en UM voor het mediaplan. Isobar is verantwoordelijk voor social media, Chase voor Expertimental Marketing en de trucktour en Coopr voor PR.

Over de auteur

Roderick Mirande
Redacteur Merk & Strategie Lees meer over Roderick Mirande

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Coca-Cola kersttruck Kerstmis 2017

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events