Merk & Strategie

Chocomel komt met een eigen weerbericht: warme of koude chocolademelk?

Redactie | 31 januari 2017, 12:16

Merk maakt video's speciaal voor het medium Facebook

Bureau A friend of mine (onderdeel van Dept) maakt vier weken lang een dagelijks weerbericht voor Chocomel op Facebook. Presentator Jan Weerman geeft de weersverwachting en vertelt op basis daarvan of je je chocolademelk warm of koud moet drinken.

Japie Stoppelenburg, creative director A friend of mine: ‘Met deze campagne laat Chocomel aan de fans zien dat het merk in is voor een beetje humor.’

Het valt op dat de filmpjes speciaal voor Facebook gemaakt zijn. De vormgeving sluit aan bij het medium (vierkant, opvallende kleuren, ondertiteling vast in beeld) en de presentator roept regelmatig op om te reageren onder de berichten. De eerste video start met de tekst ‘stop met scrollen’ en valt op die manier op in de tijdlijn.

De strategie lijkt te werken: de filmpjes worden gemiddeld meer dan 100.000 keer gestart en 300 likes. De eerste video is zelfs 131 keer gedeeld.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Chocomel a friend of mine Dept

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events