Merk & Strategie

Britse Arla Cravendale introduceert mysterieuze ‘Moonicow’ in melkcampagne

Christian Manuputty, redactie | 4 augustus 2017, 12:48

Een sprookjeskoe zou verantwoordelijk zijn voor de melk in het dorpje Cravendale.

In de commercial van melkmerk Arla Cravendale is in zestig seconden te zien hoe er wordt gesproken over het mogelijke bestaan van een wezen met de naam Moonicow. Dit alles speelt zich af in het fictieve plaatsje Cravendale waar de dorpsbewoners heilig geloven in het bestaan van de Moonicow.

Deze mythische koe laat zich alleen bij maanlicht zien. Het geproduceerde melk in het dorpje zou door de unieke smaak alleen afkomstig kunnen zijn van een sprookjesachtig figuur als de Moonicow.

De campagne The Moonicow wordt uitgerold via onder andere televisie en social media. Verder is ook de hulp ingeroepen van beroemdheden en foodbloggers. Wieden+Kennedy is verantwoordelijk voor de campagne, Michael Cumming had de regie in handen.

 

Over de auteur

Christian Manuputty
Redacteur bij Adfo Groep voor Adformatie Online, Communicatie Online en Marketing Online. Lees meer over Christian Manuputty

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events